RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

توافق تجاری پکن و واشنگتن دور از دسترس به نظر می رسد

مذاکرات تجاری به بن بست می رسد؟

۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۲/۲۸کد خبر: 277691
ایستانیوز:هفته گذشته ایالات متحده مبارزه خود علیه هوآوی، بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی جهان و یکی از قهرمانان ملی چین را افزایش داد. این ماجرا می تواند رسیدن به توافق را به طور کامل از بین ببرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،جنگ تجاری امریکا و چین وارد سطح جدید خطرناکی شده است. سی ان ان با اشاره به ماجرای هوآوی به این موضوع پاسخ داده است.
 
طبق این گزارش، حل جنگ تجاری میان امریکا و چین سخت تر شده است. با توجه به دور جدید اعمال تعرفه های تلافی جویانه دو کشور، مذاکرات میان پکن و واشنگتن در زمین سنگلاخی ادامه پیدا می کند.
 
در عین حال، هفته گذشته ایالات متحده مبارزه خود علیه هوآوی، بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی جهان و یکی از قهرمانان ملی چین را افزایش داد. این ماجرا می تواند رسیدن به توافق را به طور کامل از بین ببرد.
 
به گفته کارشناسان این مساله می تواند روابط اقتصادی را هم به طور کلی درگیر کند.
 
*یک عمل آشکارا خصمانه
 
دولت امریکا مدت هاست که ادعا می کند تجهیزات مخابراتی هوآوی تهدید علیه امنیت ملی محسوب می شود و می تواند توسط پکن برای جاسوسی استفاده شود. او همچنین برای حذف هوآوی از نسل شبکه بی سیم 5G بر متحدانش فشار می آورد.
 
اوایل سال جاری دولت ترامپ اتهاماتی درباره هوآوی مطرح کرد از جمله اینکه این شرکت اسرار تجاری شرکت T-Mobile را به سرقت برده و تحریم های امریکا علیه ایران را نقض کرده است. اما روز چهارشنبه این درگیری وارد سطح جدیدی شد.
 
روز چهارشنبه، ترامپ دستورالعمل اجرایی را امضا کرده که طی آن شرکت های امریکایی از استفاده از تجهیزات ارتباطاتی دولت چین منع شده اند. این اقدام در واقع چین و شرکت هوآوی به عنوان رهبر تکنولوژی 5G را هدف قرار داده است که بیش از 100 میلیارد دلار درآمد دارد.
 
دولت ترامپ همچنین اسم هوآوی را به لیست شرکت هایی که گفته می شود منافع امریکا را تضعیف می کنند، اضافه کرده است. این به این معنی است که شرکت های آمریکایی برای عرضه تجهیزات به هوآوی مجبور به دریافت مجوز هستند.
 
البته جزییات جدید و دقیق نیاز به توضیح دارند. اما این اقدامات می تواند یک تهدید جدی باشد و ایالات متحده می تواند خطوط عرضه حیاتی این شرکت را از بین ببرد. انجام این کار باعث می شود که غول تکنولوژی که برای قطعات مهم خود به شرکت های امریکایی از جمله کوالکام، میکرون و اینتل وابسته است، به زانو درآید. به گفته تحلیلگران چین این اقدام را به عنوان یک اقدام خصمانه و تحریک کننده می بیند.
 
*ریسک تجاری
 
چین چطور به این اقدام اخیر امریکا پاسخ خواهد داد. علی رغم تعرفه هایی جدیدی که هفته گذشته اعلام شد، اما مذاکرات تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان به طور کامل رها نشده است.
 
ترامپ می تواند در ماه جاری در نشست G20 با شی جینپینگ ملاقات کند. یک راه حل می تواند فشار بر اقتصاد چین که نشانه های از ضعف آن به تازگی منتشر شده را کاهش دهد. البته کسب و کارهای هر دو طرف دعوا دچار فشار هستند.
 
والمارت چندی پیش اعلام کرد که به دلیل تعرفه ها قیمت ها را بالا می برد. اما چین نمی تواند حمله به هوآوی را نادیده بگیرد.
 
به گفته کارشناسان با توجه به اینکه چین احساس می کند توسط امریکا به گروگان گرفته شده است، بعید به نظر می رسد پکن مذاکرات تجاری را ادامه دهد.
 
در مقابل چین می تواند برای شرکت های امریکایی موانعی مانند تاخیر در گمرک یا بررسی دقیق را اعمال کند. برندهای بزرگ امریکا مانند بوئینگ، نایک، تسلا و جنرال موتورز و بسیاری دیگر از شرکت های مهم امریکایی به شدت به بازار چین وابسته هستند.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *