RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

جزییات پذیره نویسی بیمه زندگی باران

۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۲/۲۸کد خبر: 277666
ایستانیوز:پذیره نویسی عمومی برای فروش ۶۰ درصد سهام شرکت بیمه زندگی در شرف تاسیس باران به عنوان دومین شرکت تخصصی بیمه زندگی در ایران از روز ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت ۱۵ روز ادامه خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، با توجه به الزامات قانونی، سرمایه اولیه شرکت بیمه زندگی باران در مرحله تاسیس یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است و موسسان ۴۰ درصد سرمایه را تامین کرده و مابقی سرمایه مورد نیاز برای تاسیس این شرکت نیز از طریق پذیره نویسی عمومی و با ورود سهامداران جدید تامین خواهد شد. بدین ترتیب پرداخت ۵۰ درصد ارزش اسمی سرمایه در این مرحله ضروری است.
 
شرکت بیمه زندگی باران یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم خواهد داشت که ۴۸۰ میلیون سهم آن متعلق به موسسان و ۷۲۰ میلیون سهم آن متعلق به سهامداران عمده و خُرد است. براین اساس شرکت ساخت (سرمایه، آب، خاک، توسعه) دارای ۲۴۰ میلیون سهم (۲۰ درصد)، گروه مدیریت صدر پارس دارای ۱۸۰ میلیون سهم (۱۵ درصد) و شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس نیز ۶۰ میلیون سهم (۵ درصد) این شرکت بیمه زندگی را در اختیار دارند. ۷۲۰ میلیون سهم (۶۰ درصد) مالکیت سهام این شرکت نیز از طریق پذیره نویسی و به سهامداران عمده و خُرد واگذار می شود.
 
موسسان این شرکت ماموریت های ۵ گانه خود را «ارائه پوششی های جدید بیمه ای در زمینه بیمه های زندگی، متناسب با نیاز آحاد جامعه و فعالان اقتصادی کشور به منظور کاهش ریسک و افزایش آسایش خاطر مشتریان»، «توسعه و گسترش انواع رشته های بیمه زندگی، افزایش سهم از بازار داخلی و بین المللی بیمه و در نهایت ایجاد ارز ش افزوده اقتصادی و کسب منافع برای سرمایه گذاران»، «خلق یک برند معتبر و ماندگار در صنعت بیمه»، «ترویج فرهنگ بیمه در حوزه بیمه های زندگی، توسعه فعالیت بخش خصوصی در صنعت بیمه، افزایش اشتغال، افزایش رفاه اجتماعی، » و «ایجاد بسترها و زیرساخت های لازم برای نخبگان و نوآوران و ارائه خدمات جدید» عنوان کرده اند.
 
در آگهی پذیره نویسی مدیر عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران درباره پذیره نویسی بیمه باران آمده است: پیرو اطلاعیه شماره ۱۴۱۵/الف/۹۸ مورخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۸ این شرکت، از روز سه شنبه مورخ ۲۴ اردیبهشت تعداد ۷۲۰ میلیون سهام در دست انتشار شرکت بیمه زندگی باران (سهامی عام در شرف تأسیس) به قیمت هر سهم ۵۰۰ ریال (معادل ۵۰ درصد از ارزش اسمی هر سهم) از طریق بازار سوم فرابورس ایران پذیره نویسی می شود.
 
دوره پذیره نویسی از روز سه شنبه مورخ ۲۴ اردیبهشت به مدت ۱۵ روز است و پذیره نویسی در نماد (باران۱) و نمونیک  Z۰۶۲۱ انجام می پذیرد. ارزش اسمی هر سهم معادل یک هزار است که ۵۰ درصد مبلغ سهام تعهد شده توسط پذیره نویسان (معادل ۵۰۰ ریال به ازای هر سهم) به طور نقدی در زمان پذیره نویسی پرداخت می شود و مابقی ارزش اسمی هر سهم (معادل ۵۰۰ ریال به ازای هر سهم) در تعهد پذیره نویسان خواهد بود که حداکثر ظرف مدت ۲ سال از تاریخ ثبت شرکت و بر اساس اعلام آتی شرکت وصول خواهد شد.
 
متعهدین پذیره نویسی، شرکت تامین سرمایه نوین (سهامی عام)، شرکت پروژه های صنعتی ایران (سهامی عام) و شرکت تامین سرمایه سپهر (سهامی خاص) هر یک از کل سرمایه معادل ۲۴۰ میلیون ریال با رعایت حدود مقرر در ماده ۳۳ قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری، معرفی شده اند.
 
براساس اطلاعیه فرابورس، محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید (بلوک) ۱۰۰ هزار سهم است و محدودیت خرید برای پذیره نویسان حقیقی حداقل ۱۰هزار سهم و حداکثر ۱۰۰ هزار سهم و برای پذیره نویسان حقوقی نیز حداقل ۱۰هزار سهم و حداکثر ۱۰ میلیون سهم عنوان شده است. همچنین پذیره نویسی سهام کمتر یا بیشتر از حداقل و حداکثر تعیین شده در این بند منوط به اخذ مجوز از نمایندگان هیات مؤسس است.
 
به گزارش ایبنا ،مطابق ماده ۳۲ قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری، رعایت تعداد سهامداران یک موسسه بیمه ایرانی به میزان حداقل ده شخص حقیقی و حقوقی الزامی است. مطابق ماده ۳۳ قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران وبیمه گری، تملک بیش از ۲۰ درصد سهام شرکت های بیمه ای برای اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز نیست.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *