RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

جنگ تجاری در میدان LNG ادامه پیدا می کند

نفت و گاز طبیعی هم وارد جنگ تجاری می‌شوند؟

۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۲/۲۵کد خبر: 277601
ایستانیوز:LNG در لیست محصولاتی قرارگرفته که قرار است با رشد تعرفه چینی‌ها مواجه شود. به‌این‌ترتیب تعرفه آن از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد رسید. این افزایش تعرفه را هم چین از ماه سپتامبر اعمال کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،طی زمانی که جنگ تجاری آغاز شد، چین و امریکا مدام در پی اعمال تعرفه‌هایی روی کالاهای یکدیگر بودند. اما تاکنون نفت از این غائله دور بود. سی‌ان‌ان درباره احتمال وارد شدن نفت به این بازی گزارشی منتشر کرده است.
 
نفت امریکا تاکنون مورد خشم چین قرار نگرفته است. این در حالی است که چین در مورد هدف‌گیری همه‌چیز از گاز طبیعی مایع تا پنبه و دانه سویا رحمی نکرده است. گرچه چین خرید نفت از امریکا را کاهش داده است، اما مقامات همچنان از اعمال تعرفه‌های مستقیم برای خرید نفت خام از تولیدکننده پیشرو جهان اجتناب کرده‌اند. این تصمیم نشان می‌دهد که پکن هنوز هم می‌خواهد گزینه‌های خود را نگه دارد.
 
کارشناسان معتقدند که اعمال تعرفه روی LNG امن‌تر است. چین مصرف‌کننده بزرگ نفت است و همان‌طور که جمعیت بیشتری از این کشور به سمت طبقه متوسط حرکت می‌کنند، این اشتیاق مصرف هم بیشتر می‌شود.
 
جنگ تجاری امریکا و چین طی روزهای گذشته به طرز چشمگیری تشدید شده است. دولت ترامپ، روز جمعه تعرفه‌ها روی 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی را از 10 درصد به 25 درصد افزایش داد. چین هم روز شنبه تعرفه‌ها روی حدود 60 میلیارد دلار از کالاهای وارده از ایالات‌متحده ازجمله پنبه، ماشین‌آلات، حبوبات و قطعات هواپیما را افزایش داد.
 
*رونق LNG در گروی جنگ تجاری
 
LNG در لیست محصولاتی قرارگرفته که قرار است با رشد تعرفه چینی‌ها مواجه شود. به‌این‌ترتیب تعرفه آن از 10 درصد به 25 درصد رسید. این افزایش تعرفه را هم چین از ماه سپتامبر اعمال کرده است.
 
نه‌تنها برای جنگ تجاری، اما به نظر می‌رسد که امریکا و چین برنامه‌هایی برای LNG دارند. LNG، گاز طبیعی فوق‌العاده سرد شده است که توسط کشتی حمل می‌شود. چین سریع‌ترین رشد را در بازار LNG دنیا دارد و پکن در حال تلاش است تا مشکل آلودگی‌های زیست‌محیطی را کاهش دهد و از زغال‌سنگ دور شود.
 
به لطف رونق شیل، امریکا گاز طبیعی بیشتر از آنچه بتواند با آن کاری بکند، دارد. امروز ایالات‌متحده سریع‌ترین رشد را در صادرات LNG داشته است. بااین‌حال از زمان شروع تعرفه‌ها، ایالات‌متحده تنها 4 بار محموله LNG به چین ارسال کرده است. این میزان باید در مقایسه با 35 محموله در طول سپتامبر تا آوریل قرار بگیرد.
 
صادرات LNG امریکا طی 9 گذشته به‌شدت افزایش‌یافته است. در همین زمان هم واردات LNG چین با رشد همراه بوده است.
 
این تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین، چشم‌انداز رشد سرمایه‌گذاری در LNG را ضعیف کرده است و به کارگران ایالات‌متحده آسیب می‌رساند. درعین‌حال هم به نفع رقبای خارجی امریکا است.
 
تصمیم چین برای کاهش واردات LNG از ایالات‌متحده این واقعیت را نشان می‌دهد که پکن می‌تواند این محصول را از کشورهای دیگر تهیه کند. مخصوصاً در حال حاضر که منابع فراوانی وجود دارد.
 
استرالیا و قطر تولیدکننده‌های بزرگ‌تری از ایالات‌متحده در زمینه LNG هستند البته که انتظار می‌رود امریکا در سال 2022 از همه آن‌ها جلو بیفتد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *