RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

بانک دی به سامانه نهاب آنلاین پیوست

۱۵:۹ - ۱۳۹۸/۲/۱۱کد خبر: 275006
ایستانیوز:در پی الزام بانک مرکزی مبنی بر پیاده سازی پروژه نظام هویت سنجی اطلاعات مشتریان بانکی ، بانک دی به سامانه نهاب آنلاین پیوست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی؛ محمد علی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک بانک دی با  اعلام این خبر گفت: بانک دی به عنوان سومین بانکی که سیستم بانکداری متمرکز  آن در اختیار شرکت توسن است موفق شد به سامانه نهاب آنلاین متصل شود.
 
وی با اشاره به ابعاد وسیع پروژه اتصال بانک ها به سامانه نهاب و لزوم پیاده سازی آن توسط تمامی بانک‌ها  در دو فاز آفلاین و آنلاین در خصوص اقدامات و روند اتصال بانک دی به سامانه نهاب آنلاین گفت: در سال ۱۳۹۴، بانک مرکزی به منظور مدیریت یکپارچه مشتریان و احراز هویت مکانیزه و آنی تمامی مشتریان بانکی در سطح کشور اقدام به راه‌اندازی پروژه نهاب نمود که معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک بانک دی نیز از همان ابتدا اقدامات لازم جهت پیشبرد اهداف ملی این پروژه را آغاز کرد و همکاران اداره توسعه نرم افزار و اطلاعات پایه بانک موفق شدند در فاز نخست این پروژه اقدام به طراحی و برنامه نویسی سامانه ای جهت مدیریت سیستمی فاز آفلاین نمایند و در ابتدای سال ۱۳۹۵ این سامانه را به بهره برداری رسانند.
 
وی افزود: این نرم افزار با پردازش اطلاعات هویتی مشتریان اقدام به تولید فایل های نهاب نموده و پس از ارسال و دریافت پاسخ از بانک مرکزی جهت ذخیره کد شهاب در پایگاه داده بنکو آن‌ها را پردازش می نماید که طی این فرآیند بیش از ۱۰۰ فایل تهیه و پردازش شد و مغایرت های اطلاعاتی مشتریان با همکاری مستمر و مجدانه همکاران اداره مبارزه با پولشویی بانک اصلاح گردید و از طریق این سامانه برای ۹۶% مشتریان بانک، کد شهاب اخذ گردید.
 
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک خاطر نشان کرد: همزمان با فاز آفلاین، اقدامات لازم جهت پیاده‌سازی فاز آنلاین نیز در دست اقدام گرفت که به دلیل پیچیدگی خاص فاز آنلاین در بستر MQ و لزوم اتصال Core Bank به این سامانه، جلسات متعدد تخصصی با حضور نمایندگان شرکت توسن و تیم فنی این معاونت برگزار شد و در نهایت با تلاش های مستمر همکاران این معاونت، بانک دی موفق شد به عنوان سومین بانکی که سیستم بانکداری متمرکز  آن در اختیار شرکت توسن است به سامانه نهاب آنلاین متصل شود.
 
گفتنی است، اقدام به موقع معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک برای ایجاد زیرساخت ها جهت اتصال بانک به سامانه آنلاین نهاب امکان ارائه خدمات مطلوب تر و  بی وقفه را برای مشتریان فراهم کرده است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *