RSS
امروز پنج شنبه ، ۱ اسفند ۱۳۹۸
آخرین اخبار

قیمت سکه طرح جدید ۵ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان

شاخص بورس ۴۷۸ هزار واحدی شد

تخصیص و تامین اعتبارات خرد در بانک رسالت

سپرده‌های ارزی در بانک‌ها ۱۱درصد رشد کرد

بانک سامان قهرمان لیگ فوتسال کارگری شد

حضور قدرتمند بیمه سامان در نمایشگاه گردشگری

بیمه نوین بیش از۷۶۰میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد

جلوگیری از پرداخت خسارت جعلی در بیمه آسیا

تقدیر مشاور وزیر اقتصاد از بانک ملی ایران

کاهش ۳۶ هزار میلیاردی مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی

امروز، آخرین مهلت ثبت نام پزشکان در سامانه پایانه فروش

اعتباری ملل ۲۵۶ ریال سود محقق کرد

جمعیت پیر، بزرگترین چالش اقتصادی ژاپن در چهار دهه آینده

تامین مالی ۵۰هزار میلیارد تومانی تولید از بستر بورس کالا

پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت مسکن در سال۹۹

رفع موانع بانکی برای فعالان اقتصادی ایران و هندوستان

بانک مهر ایران؛ بانک بدون بهره بانک سودآور

پاسخ به دغدغه‌های مالیاتی ۹۹

مردمی کردن اقتصاد با فروش سهام دولت از طریق صندوق‌ها

«همراه بانک» بانک ملی ایران بروزرسانی شد

برگزاری مجمع بانک دی در ۸ اسفند ماه

انجام معاملات مربوط به عملیات بازار باز

جزییات آیین‌نامه جدید بیمه‌های درمان شورای عالی بیمه

کارکردهای توافق‌نامه بازخرید منطبق با شریعت اسلامی در بازارهای پول و سرمایه

قیمت طلای جهانی رکورد جدیدی زد

فاصله معنادار ضریب نفوذ بیمه کشور با میانگین جهانی

۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۲/۱۱کد خبر: 274961
ایستانیوز:در حالی که ضریب نفوذ بیمه‌های غیرزندگی در ایران فاصله کمی با متوسط دنیا دارد اما سهم پایین بیمه‌های زندگی در بین مردم، علت اصلی پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مقایسه ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی و غیرزندگی در ایران با متوسط دنیا و مناطق مختلف جهان نشان می‌دهد نفود بیمه در ایران در بیمه‌های غیرزندگ زیاد از متوسط دنیا فاصله ندارد و حتی بالاتر از بازارهای نوظهور است. رتبه ایران از این نظر در دنیا ۳۵ است و دلیل اصلی ضریب نفوذ پایین بیمه در ایران عدم توسعه کافی بیمه‌های زندگی است.
 
ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲.۳ درصد محاسبه می‌شود که ۰.۲ درصد از منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی بالاتر است. با این حال ضریب نفوذ بیمه در بازارهای پیشرفته ۷.۸ درصد و به طور متوسط در دنیا ۶.۱۳ درصد است که ایران از این نظر فاصله زیادی با آنها دارد.
 
البته ضریب نفوذ بیمه در بازارهای نوظهور بدون در نظر گرفتن چین ۲.۶ درصد محاسبه می‌شود که ایران از این نظر تنها ۰.۳ درصد ضریب نفوذ بیمه کمتری دارد. ضریب نفوذ بیمه در بازارهای نوظهور نیز ۳.۳ درصد است که تنها یک درصد از ایران بالاتر است.

 

با این حال در حالی که ضریب نفوذ بیمه‌های غیرزندگی در کشورهای پیشرفته ۳.۶ درصد، ایران از این نظر ضریب نفوذ بیمه ۲ درصدی را داراست. همچنین میانگین ضریب نفوذ بیمه‌های غیرزندگی در دنیا به طور متوسط ۲.۸ درصد، در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی ۱.۶ درصد، در بازارهای نوظهور ۱.۵ درصد، در بازارهای نوظهور بدون محاسبه چین ۱.۲ درصد است.

به این ترتیب ضریب نفوذ بیمه‌های غیرزندگی در ایران تنها از بازارهای پیشرفته که ۳.۶ درصد و متوسط دنیا که ۲.۸ درصد هستند پایین‌تر بوده و از سایر مناطق ضریب بیشتری دارد.

مشکل اصلی در پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران مربوط به ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی می‌شود. در حالی که ضریب نفوذ بیمه در بازارهای پیشرفته ۴.۲ درصد و به طور متوسط در دنیا ۳.۳ درصد است اما این رقم برای ایران تنها ۰.۳ درصد است.

به گزارش ایبنا ،از سوی دیگر ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی ۰.۵ درصد، بازارهای نوظهور ۱.۹ درصد و بازارهای نوظهور بدون محاسبه چین ۱.۴ درصد است.

 


خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:ضریب نفوذ بیمه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *