RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

پرداخت خسارت خودروهای سیل‌زده به شرط داشتن بیمه بدنه

۱۲:۰ - ۱۳۹۸/۲/۹کد خبر: 274854
ایستانیوز:عضو هیئت مدیره بیمه ایران با اشاره به آسیب دیدن خودروهای سیل‌زده که پوشش تکمیلی بلایای طبیعی را نداشته‌اند، گفت: این خودروها اگر در سیلاب اخیر دچار حادثه شده باشند به شرطی که بیمه‌نامه بدنه داشته باشند، خساراتشان پرداخت می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، جدای از مسائل مربوط به مدیریت بحران در سیلاب اخیر که انتقاداتی هم به آن وارد بود؛ اما مدیریت پس از بحران هم مسأله‌ای است که بسیار حائز اهمیت است چرا که با تنها با مدیریت پس از بحران صحیح است که می‌توان از آلام آسیب‌دیدگان کاست و امید به زندگی را به آنها بازگرداند. صنعت بیمه یکی از اصلی‌ترین ارکان این مدیریت پس از بحران است.
 
شرکت‌های بیمه گذشته بر اساس تعهدات قانونی که داده‌اند مکلفند بخشی از این مدیریت بحران را انجام دهند. شرکت‌های بیمه بر اساس تعهداتی که در قالب بیمه‌نامه‌های خود به مشتریانشان فروخته‌اند مکلفند در صورت بروز خسارات این چنینی نسبت به جبران آن اقدام کنند.
 
در همین راستا سید محمدناصر مبرقعی - عضو هیئت مدیره بیمه ایران - با بیان اینکه در طول سیلاب اخیر ۱۷۹۵ مورد اعلام خسارت از سوی بیمه‌گذاران این شرکت انجام شده است، گفت: عمده این بیمه‌نامه‌ها مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی و غیرصنعتی بوده است که کارشناسی‌های مربوط به ارزیابی خسارت ۱۰۷۹ مورد از آنها به صورت کامل انجام شده است.
 
مبرقعی با بیان اینکه بیمه ایران تا به حال مبلغ دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت خسارات سیل پرداخت کرده است، ادامه داد: پیش‌بینی‌ها از کل پرداختی‌ها بابت خسارات سیل حدود ۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. این خسارات مربوط به استان‌های گلستان، خوزستان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، لرستان، فارس، قزوین، ایلام، خراسان شمالی، گیلان، کردستان، سمنان و خوزستان است.
 
او با بیان اینکه عمده خسارات مربوط به بیمه‌نامه‌های خودرو بیمه ایران در حادثه دروازه قرآن شیراز اتفاق افتاده است، اضافه کرد: ۹۵ درصد از خسارات برآورد شده مربوط به بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی است که پوشش تکمیلی سیل و طوفان را هم داشته‌اند و به همین خاطر هم خسارات آنها پرداخت شده است.
 
عضو هیئت مدیره بیمه ایران با اشاره به آسیب دیدن خودروهایی که پوشش تکمیلی بلایای طبیعی را نداشته‌اند، اظهار کرد: این خودروها اگر در حوادث اخیر دچار حادثه شده باشند به شرطی که بیمه‌نامه بدنه داشته باشند به صورت ارفاقی پذیرفته‌ایم که خسارات آنها را هم پرداخت کنیم.
 
به گزارش ایسنا، سیلاب بهاره از یک روز مانده به تحویل سال آغاز شد و حتی تا همین امروز هم بخش‌هایی از کشور را به خود درگیر کرده است. سیلابی که به گفته مسئولان وزارت کشور تا به اینجای کار حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه ایران
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *