RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

مدیر عامل صندوق‌ضمانت‌صادرات‌ اعلام کرد

تاسیس دفتر مستقل صندوق ضمانت در عراق

صدور ضمانت‌نامه در کنار بانک‌ها
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۲/۹کد خبر: 274837
ایستانیوز:رییس صندوق ضمانت صادرات از آمادگی این صندوق برای صدور ضمانت‌نامه در کنار سیستم بانکی خبر داد و گفت:قرار است دفتری مستقل برای اعتبارسنجی شرکت‌ها تا پایان خردادماه در عراق دائر شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،افروز بهرامی ، نداشتن کفایت سرمایه این صندوق برای حمایت از صادرکنندگان و صدور ضمانت نامه‌های لازم برای آنها را رد کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم، اعتبارسنجی کارفرمایان و خریداران خدمات فنی و مهندسی و همچنین کالاها در عراق است.
 
وی توضیح داد که بیشترین خریداران کالاها و خدمات ایران در عراق را بعضا افراد حقیقی یا شرکت‌هایی با استانداردهای مالی پایین‌تر از سطح قابل قبول تشکیل می‌دهند که قادر به تهیه اطلاعات مورد نیاز صندوق ضمانت صادرات از جمله اطلاعات مالی و ترازنامه‌های مورد نیاز برای اعتبارسنجی نیستند.
 
رییس صندوق ضمانت صادرات خاطرنشان کرد: عراق یکی از کشورهای هدف صادراتی کالاها و خدمات ایران است و برای آنکه بتوانیم مراودات خود را با افراد و شرکت‌های واردکننده حفظ کنیم، برنامه داریم تا پایان خردادماه دفتر نمایندگی صندوق ضمانت صادرات را در آن کشور ایجاد کنیم.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هدف از ایجاد این دفتر را حضور مستقیم در بازار هدف صادرات و اعتبارسنجی شرکت‌های عراقی عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه‌های جدی کشور توسعه صادرات به ۱۵ کشور همسایه است و بنابراین با توجه به شرایط موجود، در صندوق ضمانت صادرات انعطاف پذیری کاملی برای کمک به صادرات داریم.
 
وی تصریح کرد: در صورتی که ضمانت‌نامه‌های بانکی لازم برای صادرات خدمات فنی و مهندسی از جمله برای شرکت در مناقصات، پیش پرداخت و حُسن انجام کار از سوی کشورهای مختلف پذیرفته نشود، ما در صندوق ضمانت صادرات در کنار سیستم بانکی این آمادگی را برای صدور ضمانت نامه‌ها داریم.
 
رییس صندوق ضمانت صادرات افزود: بسیاری از کشورها ضمانت نامه‌های صادره از سوی ما را می‌پذیرند و در حال تعامل و رایزنی با سایر کشورهایی هستیم که ضمانت‌نامه‌های ما را نمی‌پذیرند تا آنها این کار را انجام دهند.
 
بهرامی با اشاره به رایزنی‌های مختلف با شورای عالی هماهنگی‌های اقتصادی، اعلام کرد: صندوق ضمانت صادرات افزایش سرمایه‌ای را ظرف یک ماه آینده در دستور کار دارد. در تلاش هستیم تا مصوبه ای را از دولت با وجود شرایط موجود، بگیریم؛ هرچند که توقع زیادی نیز برای اختصاص منابع بالا نداریم.
 
به گزارش ایبنا ،عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه در بحث رونق تولید، تحریک تقاضا و صادرات مهم‌ترین نقش‌ها را دارند، ادامه داد: صادرات پیشران رونق تولید است و ما در صندوق ضمانت صادرات به نوعی سپر صادرکنندگان در جنگ اقتصادی هستیم.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *