RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

۳۲.۷ درصد تورم برای دهک دهمی‌ها

فاصله تورم دهک ها کم شد

۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۲/۸کد خبر: 274822
ایستانیوز:طبق گزارش مرکز آمار، نرخ تورم کل کشور در فروردین ماه ۱۳۹۸ برابر ۳۰.۶ درصد است که در دهک های مختلف هزینه ای در بازه ۲۹.۹ درصد برای دهک اول تا ۳۲.۷ درصد برای دهک دهم نوسان دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، تورم اولین ماه سال 98، 30.6 درصد عنوان شد. تورم نقطه به نقطه یعنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم به 51.4 درصد رسید. یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین 51.4 درصد بیشتر از فروردین 1397 برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (47.5 درصد) 3.9 واحد درصد افزایش یافته است.
 
افزایش تورم طی ماه های گذشته حاکی از موضوعی جذاب است. آن هم اینکه نرخ تورم در خانوارهای روستایی بیشتر از خانوارهای شهری شده است. شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در فروردین ماه 1398 به عدد 169.3رسید که نسبت به ماه قبل 3.7 درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل 50.0 درصد است که نسبت به ماه قبل (46.6 درصد) 3.4 واحد درصد افزایش داشته است.
 
شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در فروردین ماه 1398 به عدد 180.1 رسید که نسبت به ماه قبل 5.8 درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل 59.4 درصد است که نسبت به ماه قبل (52.7  درصد) 6.7 واحد درصد افزایش داشته است
 
فاکتور مهم دیگر در شاخص تورم، شاخص قیمت مصرف کننده دهک های هزینه ای است. طبق گزارش مرکز آمار، نرخ تورم کل کشور در فروردین ماه 1398 برابر 30.6 درصد است که در دهک های مختلف هزینه ای در بازه 29.9 درصد برای دهک اول تا 32.7 درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» بین 41.3 درصد برای دهک اول تا 45.9 درصد برای دهک دهم است. هم چنین در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین 20.9 درصد برای دهک اول تا 29.8 درصد برای دهک دهم است.

 

 

علاوه بر این، بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک های مختلف هزینه ای، فاصله تورمی دهک ها در این ماه به 2.8 درصد رسید که نسبت به ماه قبل (3.0 درصد) 0.2 واحد درصد کاهش نشان می دهد. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل 0.5 واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل 0.1 واحد درصد افزایش نشان می دهد.

 

 

 


خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:نرخ تورم
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *