RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

چه عواملی بر آینده بورس اثر گذار است؟

شاخص کل ۸۴ واحد رشد کرد

۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱/۲۷کد خبر: 274380
ایستانیوز:رشد قیمت جهانی محصولات صادراتی همراه با رشد نرخ ارز از دیگر دلایل رشد شاخص کل بازار سرمایه عنوان شده است. این احتمال وجود دارد که در جریان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران زیان ناشی از سیل در استان های سیل زده نرخ ارز کاهش پیدا کند اما باید دید در تابستان سال جاری ورود هرچه بیشتر سرمایه های خرد به بازار می تواند اثرگذاری کاهش نرخ دلار را خنثی کند یاخیر.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل بازار سرمایه امروز به رشد 84 واحدی رضایت داد و هرچند تا کانال 202 هزار واحد اوج گرفت اما در کانال 201 هزار واحد ایستاد. در جریان داد و ستد 11.964 میلیون سهم در 418.764 معامله، شاخص کل بازار سرمایه با رشد 0.04 درصدی به 201 هزار و 890 واحد رسید. ارزش معاملات امروز 18.770.559 میلیون ریال برآورد شده است. معدنی و صنعتی گل گهر،گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، معدنی و صنعتی چادرملو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و توسعه معادن و فلزات به تقویت شاخص بورس کمک کردند و در مقابل، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی پارس مانع رشد بیشتر شاخص کل شدند.
 
امروز در بازار سکه قیمت تک فروشی انواع سکه کاهش یافت. سکه امامی امروز با افت 140 هزار تومانی با قیمت 4 میلیون و 720 تومان به فروش رسید. سکه بهار آزادی هم 150 تومان در معاملات تک فروشی ارزان تر فروخته شد و 4 میلیون و 459 تومان قیمت خورد. نیم سکه و ربع سکه هم با افت 50 هزار تومانی به ترتیب 2 میلیون و 603 و یک میلیون و 653 هزار تومان به فروش رسیدند. تا ظهر امروز نرخ دلار و یورو هم در بازار آزاد کاهش یافت و هر دلار آمریکا 13 هزار و 550 تومان به فروش رسید. نرخ یورو هم 15 هزار و 535 تومان گزارش شده است.
 
رونق سرمایه گذاری در بازار سرمایه از منظر بعضی کارشناسان از دلایل عمده رشد شاخص کل بازار سرمایه است و اینکه مردم بیش از گذشته به ورود سرمایه هایشان به بورس تمایل نشان می دهند. رشد قیمت جهانی محصولات صادراتی همراه با رشد نرخ ارز  از دیگر دلایل رشد شاخص کل بازار سرمایه عنوان شده است. این احتمال وجود دارد که در جریان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران زیان ناشی از سیل در استان های سیل زده نرخ ارز کاهش پیدا کند اما باید دید در تابستان سال جاری ورود هرچه بیشتر سرمایه های خرد به بازار می تواند اثرگذاری کاهش نرخ دلار را خنثی کند یاخیر. امیرهامونی مدیرعامل فرابورس با آغاز سال 98 به سرمایه گذاران مبتدی هشدار داد که به طور مستقیم برای سرمایه گذاری به بازار سرمایه وارد نشوند. از این منظر، ایجاد ابزارهای مطمئن در جذب سرمایه های خرد  و توسعه صندوق های سرمایه گذاری را می توان به عنوان عاملی تعیین کننده در ادامه رونق بورس در نظر گرفت.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *