RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

برای گرفتن وام ۱۲۰ میلیونی

هزینه وام مسکن ۱۲ میلیون شد

۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱/۲۱کد خبر: 273156
ایستانیوز: قیمت هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن حدود ۵۰هزار تومان است؛ به طوری که هزینه وام مسکن به علاوه هزینه وام جعاله برای زوج های تهرانی ۱۲میلیون تومان می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در روزهای اخیر قیمت اوراق تسهیلات مسکن با روند آرامی کاهش یافته است. در حال حاضر امتیاز تسهیلات مسکن خرداد ماه سال ۱۳۹۶حدود ۵۰هزار و ۳۰۰تومان معامله می‌شود. همچنین قیمت تسه تیر سال ۱۳۹۶معادل ۵۲هزار و ۴۰۰تومان است.
 
علاوه بر این قیمت هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن اسفند ماه سال ۱۳۹۷معادل ۴۹هزار و ۸۰۰تومان و قیمت تسه آذر ماه سال ۱۳۹۶حدوداً ۵۰هزار تومان است. همچنین تسه بهمن ماه ۱۳۹۷معادل ۵۰هزار و ۶۰۰تومان معامله شد.
 
با در نظر گرفتن قیمت تسه‌ها در سررسیدهای مختلف در این گزارش قیمت را حدوداً ۵۰هزار تومان در نظر گرفته و با توجه به آن هزینه وام مسکن را محاسبه می‌کنیم.
 
با توجه به اینکه قیمت هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن عمدتاً در محدوده ۵۴هزار تومان می‌چرخد، هزینه وام اقشار مختلف جامعه را در این گزارش با این نرخ محاسبه می‌کنیم.
 
زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند. آن‌ها باید ۱۰میلیون تومان صرف خرید این ۲۰۰برگ کنند. به این مبلغ با احتساب ۲۰میلیون تومان وام جعاله که بابت آن باید ۴۰برگ تسه خریداری شود، دو میلیون تومان اضافه می‌شود. در نتیجه در مجموع باید برای دریافت وام ۱۲۰میلیون تومانی مسکن حدود ۱۲میلیون تومان صرف شود.
 
همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیش‌تر از ۲۰۰هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ورق بهادار خریداری کنند که با این حساب باید هشت میلیون تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب دو میلیون تومان برای خرید اوراق وام جعاله در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰میلیون تومانی باید ۱۰میلیون تومان پرداخت کنند.
 
علاوه بر این، زوج‌های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰برگ بهادار خریداری کنند که باید شش میلیون تومان بابت خرید اوراق بپردازند.
 
هم‌چنین برای دریافت ۲۰میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله نیز باید دو میلیون تومان پرداخت کنند که در مجموع برای وام ۸۰میلیون تومانی هشت میلیون تومان از سوی زوجین باید پرداخت شود.
 
مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰میلیون تومان و غیر زوج‌هایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰میلیون تومان و در نهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰و ۸۰برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرا بورس ایران خریداری کنند.
 
با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق، شش میلیون تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت مبلغ پنج میلیون تومان و افراد گروه سوم مبلغ چهار میلیون تومان پرداخت کنند. البته در صورت تمایل برای دریافت وام ۲۰میلیون تومانی جعاله باید مبلغ دو میلیون تومان دیگر هم بپردازند.
 
اوراق تسهیلات مسکن قابلیت معامله در فرا بورس ایران را دارد و ارزش اسمی هر برگ پنج میلیون ریال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است.
 
به گزارش ایسنا، این اوراق با توجه به این‌که چقدر تا زمان اعتبارش باقی مانده، دارای قیمت متفاوتی است. در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی دیگر به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:وام مسکن
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *