RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

۵ اولویت صنعت خودرو در سال ۹۸

محمدرضا نجفی منش، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱/۱۸کد خبر: 272971
ایستانیوز:پیش بینی ها درباره وضعیت صنعت خودرو در سال ۹۸ آینده خوبی را نوید نمی دهد اما معتقدم که نباید گفت مجهول سخن گفت و معلوم حرف زد و به این پرداخت که باید چه کرد و چه می توان کرد.
باتوجه به افزایش قیمت مواداولیه حد اعتباری کلیه بنگاه های تولیدی در صنعت خودروسازی و قطعه سازی باید افزایش پیدا کند و دست کم دو برابر بیشتر شود. افزایش اعتبار با شرط ارائه وثیقه ممکن است اما می توان با ارزیابی وثایق قدیمی و در نهایت دریافت چک یا سفته، حد اعتبار را بالا برد.  
 
نکته دوم اینکه، پرداخت تسهیلات به قطعه سازان باید دست کم یک ماهه انجام شود چراکه قطعه ساز به طور نقدی خرید می کند و نمی تواند شش ماه بعد هزینه آن را پرداخت کند.
 
تعدیل قیمت ها، اولویت سوم صنعت خودروسازی و قطعه سازی در سال 98 است. امسال 36.5 درصد به دستمزد کارگران اضافه می شود و این افزایش دستمزد باید از نخستین ماه سال اجرا شود. به مرور زمان با افزایش دیگر هزینه ها، نیاز بنگاه ها به نقدینگی رشد می کند و این مسئله به زیان بنگاه ها دامن می زند. تحلیل گران در دولت باید اثرگذاری افزایش 36.5 درصدی دستمزد بر هزینه های تولید را محاسبه کرده و براساس آن درباره قیمت ها تجدید نظر کنند.
 
اولویت چهارم صنعت خودروسازی، افزایش تیراژ تولید است و این مسئله جز در شرایطی که دولت از قیمت گذاری خودرو دست بردارد و اجازه دهد تا حاشیه بازار قیمت ها را تعیین کند، محقق نخواهد شد.
 
اولویت پنجم، تسهیلات واردات قطعاتی است که در داخل ساخته نمی شود و اولویت ششم افزایش سهم ساخت داخل از تولید است.
 
مهم تر اینکه امیدواریم دولت در سال جاری خصوصی سازی واقعی صنعت خودروسازی را مد نظر قرار دهد. خصوصی سازی صنعت خودرو باید خیلی زودتر انجام می شد اما هنوز دیر نیست. نگاهی به مطالبات مجلس از وزرای صمت نشان می دهد که این وزرا بیشتر برای پاسخ به سوالاتی درباره صنعت خودرو به پارلمان فراخوانده شدند و صنایعی که سهم بخش خصوصی در آن بالاست، کمتر مورد سوال است. خصوصی سازی صنعت خودرو از این منظر به نفع دولت است تا خود را از این بار سنگین رها کرده و به سیاستگذاری و برنامه ریزی بپردازد.



برچسب‌ها:صنعت خودرو
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *