RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

انفعال وزارت راه وشهرسازی درباره مشکلات صنعت سیمان

محمد اتابک، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱/۱۷کد خبر: 272937
ایستانیوز:وزارت راه به عنوان متولی حمل و نقل در کشور به جای سکانداری در نقش تابع قرار گرفته است و هیچ تاثیری بر تصمیمات فردی که کامیون ها خود راننده می گیرند، ندارد.
 وضعیت صادرات سیمان ایران به عراق با ورود اتاق ایران و عراق به این مسئله پیش از سفر رییس جمهور به این کشور مورد بررسی قرار گرفت اما باتوجه به رقابت منفی بین تولیدکنندگان سیمان و وضعیت تولید سیمان در عراق بعید است که افزایش صادرات ایران به این کشور بر میزان مصرف سیمان مازاد در ایران تاثیر بگذارد. راه حل عبور صنعت سیمان و افزایش میزان مصرف، توجه بیشتر دولت به پروژه های آبادانی و عمرانی برای افزایش مصرف این محصول و دیگر مصالح ساختمانی است.
 
این مسئله به طور کلی نه تنها در وزارت راه و شهرسازی بلکه در دیگر سازمان های مربوط به ساخت و ساز از جمله شهرداری ها مغفول مانده است. در ادوار مختلف این وزارت خانه با اجرای اقداماتی برای صنعت مشکلاتی ایجاد کرده بود اما اخیرا دو مشکل عمده از ناحیه وزارت خانه برای صنعت سیمان ایجاد شده است که نه ناشی از فعالیت وزارت خانه بلکه برگرفته از بی عملی آن است. وزارت راه به عنوان متولی حمل و نقل در کشور به جای سکانداری در نقش تابع قرار گرفته است و هیچ تاثیری بر تصمیمات فردی که کامیون ها خود راننده می گیرند، ندارد. در صنعت حمل و نقل با قیمت های غیرمنطقی برای جابه جایی انواع کالا از جمله سیمان رو به رو شدیم و موضع وزارت راه و شهرسازی نسبت به این قیمت ها کاملا منفعلانه است.
 
 گاه استانداران در این امور دخالت کرده و به صنعت کمک می کنند اما وزارت راه و شهرسازی برای کمک به صنایع کاری نمی کند و معاونت مربوط، صرفا یک معاونت تابع و بی عمل است. از سوی دیگر در این وزارت خانه هیچ برنامه ای برای فعال کردن طرح های عمرانی وجود ندارد و اینکه برای افزایش مصرف سیمان اضافی در کشور صرفا به بازار کشورهای همسایه دل ببندیم، یک امید واهی است. مازاد سیمان در کشور یعنی 20 تا 30 میلیون تن اضافه سیمان که برای مصرف آن به برنامه ریزی نیاز داریم اما سیاست هایی مثل افزایش تسهیلات ساخت و ساز در حد شعار باقی می ماند یا به دلیل عدم مجموعه نگری به جایی نمی رسد.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *