RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

وزیر نفت در نشست خبری عنوان کرد؛

بورس، شفاف‌ترین‌ روش برای عرضه غیر شفاف‌ترین محصول

۱۰:۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶کد خبر: 272659
ایستانیوز:با بهره‌برداری چهار فاز از پارس جنوبی در برداشت از میدان مشترک، از قطر جلو افتادیم اما مصرف انرژی با وجود افزایش تولید، بالاست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ بیژن زنگنه در نشست خبری امشب که در آیین بهره‌برداری از چهار فاز  ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴  اعلام کرد تاکنون ۱۵ فاز از پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده است که ۱۰ فاز در دوران دو تحریم سخت با اقتصاد مقاومتی به نتیجه رسیده است. همچنین تا پایان سال آینده برنامه بهره‌برداری از ۲۵ فاز این میدان مشترک به سرانجام می‌رسد.
 
وی افزود: برای راه‌اندازی چهارفاز  ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ مجموعاً ۱۱میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است. با بهره‌برداری این چهار فاز، در بهره‌ گیری از میدان مشترک، از قطر جلو افتادیم. چراکه مصرف انرژی با وجود افزایش تولید، بالاست و مردم بدون توجه به بهینه‌سازی، انرژی را مصرف کرده‌اند و بالاترین مصرف تاریخی ثبت شده است.
 
وزیر نفت در خصوص قرارداد چینی‌ها در فاز ۱۱پارس جنوبی گفت: مذاکرات با چینی‌ها برای ادامه روند ساخت فاز ۱۱ پارس جنوبی با سفر مدیرعامل شرکت ملی نفت به چین پیگیری شده است.
 
زنگنه در پاسخ به سوالی در مورد صادرات گاز به عمان گفت: صادرات گاز به عمان از سمت ایران مشکل خاصی ندارد اما به دلیل تحریم‌ها، کمپانی‌های خارجی در مناقصه شرکت نمی‌کنند همچنین طرف عمانی نیز باید اعلام آمادگی کنند. وی همچنین ادامه داد: اسناد مناقصه صادرات گاز ایران به عمان از کوه مبارک به بندر صحار آماده است اما به دلیل تحریم، شرکت‌های بین‌المللی در این مناقصه شرکت نکردند؛ البته رقم سرمایه‌گذاری زیاد نیست. در بعضی نقاط لوله گداری این خط ۲۰۰ کیلومتری باید در عمق ۱۰۰۰ متری انجام شود
 
وزیر نفت با اعتراض نسبت به تشنج‌آفرینی مسولان آمریکایی در بازار نفت، گفت: پیشنهاد می‌کنیم مسولان آمریکایی کم‌تر حرف بزنند. آمریکایی‌ها با صحبت‌های بی‌مورد و مکرر در بازار نفت سعی می‌کنندتا ثبات و آرامش را از بازار دور کنند.
 
وی در خصوص عرضه نفت در بورس نیز گفت: قانون به ما حکم کرده که هرماه دو میلیون بشکه نفت در بورس عرضه کنیم. اگر بفروشیم خوشحال می شویم اما در هرصورت عرضه نفت در بورس تکلیف قانونی است.وی افزود: فروش نفت در بورس کار سختی است چراکه بورس، شفاف‌ترین‌روش برای عرضه غیرشفاف‌ترین ماده در شرایط تحریم است. 
 
وزیر نفت در مورد بحث چالش‌برانگیز جمع‌آوری گازهای همراه گفت: گازهای همراه را با رقم نزدیک به صفر واگذار می کنیم تا جمع آوری و تبدیل به تولیدات شود. امیدوارم مسئله سوزاندن گازهای همراه تا پایان این دوره دولت تمام شود
 
زنگنه همچنین درباره افت صادرات میعانات گازی گفت: کاهش صادرات میعانات گازی به دلیل مصرف در پالایشگاه ستاره خلیج فارس بوده است و هم‌اکنون روزانه ۳۵۰ هزار بشکه میعانات گازی به عنوان خوراک در اختیار این پالایشگاه قرار می‌گیرد؛ تولید میعانات گازی ما کاهشی نیافته است.
 
 زنگنه درباره صادرات ال پی حی نیز گفت: مشکلی درباره صادرات ال‌پی‌جی نداریم اما درباره جزئیات صادرات حرفی نمی‌زنم.  همچنین از نظر حقوقی درباره صادرات گاز  به پاکستان ما مدعی هستیم و  آنها نیز ادعای سیاسی دارند که از سوی امارات و عربستان تحت فشار هستند، اما ما قرارداد معتبر داریم، پاکستان نمی‌تواند گازی ارزانتر از ایران پیدا کند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *