RSS
امروز چهارشنبه ، ۱ خرداد ۱۳۹۸
آخرین اخبار

اروپا زیر فشار شدید آمریکا قرار دارد

قیمت سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان رسید

کاهش قیمت جهانی طلا

هشدار فرانسه نسبت به فروپاشی یورو

رشد قیمت خودرویی ها در بورس

افزایش نرخ ارز درصرافی‌های مجاز بانک مرکزی

هفته اول خرداد میزبان دومین عرضه اولیه فرابورسی

هشدارهای مالیاتی و بانکی به خریداران ارز

کدام خودروها مشمول مالیات بر درآمد هستند؟

چشم‌انداز تیره و تار اقتصاد جهانی

جدیدترین ارزیابی کیفی خودروهای سواری

صورت‌های مالی بانک ایران زمین منتشر شد

اعتباری ملل ۱۲ ماهه، ۲۱۶ ریال سود محقق کرد

جزییات عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام در فرابورس

استفاده از رمز دوم یکبار مصرف فعلا اجباری نیست

۳۰۰ هزار سهامدار بانک‌های ادغامی سهام‌شان را فروختند

آغاز ارائه تسهیلات به ناشران و حمایت از کتاب‌فروشان توسط بانک صادرات

«بله»، سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری شد

پایان اَمرداد، مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای بانک پاسارگاد

سود سهام عدالت "فوت‌شدگان" چه می‌شود؟

ماجرای «بسته جدید» تامین اجتماعی برای رونق تولید

نفت خام سبک امروز در بورس بی‌مشتری ماند

قانون مالیات بر ارزش افزوده را یکپارچه اجرا کنید

برنامه سامانتل برای ارتقا کیفیت خدمات در بستر دیتاسنتر جدید

سود ۲۴۶ریالی برای هرسهم «شپارس» در دوره مالی ۶ماه

رئیس مرکز ICT بیمه مرکزی

جزئیات نظارت بیمه مرکزی بر صدور بیمه نامه‌

۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱کد خبر: 272466
ایستانیوز:رئیس مرکزICT بیمه مرکزی، با تاکید بر ضرورت الزام صدور کد یکتا از سوی شرکتهای بیمه برای بیمه نامه های شخص ثالث، گفت: اگر شرکت های بیمه این کد را به مردم ندهند، تخلف کرده و باید پاسخگو باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سیدقاسم نعمتی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه بیمه مرکزی از اواخر سال ٩٠ سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه را طراحی کرده، گفت: جمع آوری اطلاعات به منظور نظارت بر شرکتهای بیمه و نیز مکانیزه کردن فرآیندهای درون سازمانی و ابزار نظارتی نیز از این طریق فراهم می‌کند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی افزود: بیمه مرکزی موظف است اطلاعات مورد نیاز از بانک‌های اطلاعاتی موجود در صنعت بیمه را در سنهاب گرد هم آورده و در این راستا شبکه فناوری اطلاعات بین بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه طراحی شده و اطلاعات را مبادله می‌کنیم که براین اساس، میز خدمت الکترونیکی بیمه مرکزی طراحی شده و بخشی از محصول نهایی بیمه می‌تواند در اختیار متقاضیان قرار گیرد که شامل اصالت بیمه‌ها، ارزیاب‌ها، اکچوئرها، دریافت مجوز کارگزاری بیمه و مواردی از این دست است که این مستندات در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد و در این بستر اصالت مدارک متقاضیان سنجیده می‌شود.
وی تصریح کرد: شکایت‌ها نیز در سنهاب قابل ثبت است و نتایج آن نیز در اختیار شاکی قرار می‌گیرد. پس این سامانه برای صنعت بیمه و بیمه مرکزی حائز اهمیت است. این در حالی است که خودروهای فاقد بیمه نامه به نیروی انتظامی معرفی می‌شود و در نهایتِ تعامل به صورت آنلاین و ٢٤ ساعته می‌توان از این موضوع اطلاع یافت که چه خودروهایی بیمه ندارند یا اینکه خودرو وجود خارجی دارد که برای آن بیمه نامه صادر شده است.
به گفته نعمتی، جامعه آماری خوبی برای تصمیم سازی و تصمیم گیری در صنعت بیمه فراهم شده است، ضمن اینکه با توافق نامه‌ای که با نیروی انتظامی امضا شده کار تبادل اطلاعات در صنعت بیمه به خوبی انجام می‌شود. البته ما تلاش داریم استاندارد مشترک در صنعت بیمه ایجاد کنیم تا اطلاعات تبادل یابد و در سال آینده نیز اطلاعات ریز را به صورت مکانیزه دریافت نمائیم. ما ٢٤ قلم اطلاعاتی از همه شرکتهای بیمه دریافت می‌کنیم اما اطلاعات ناقص ارائه می‌شود و ریز و جزئیات آن مشخص نیست. اکنون ما سیستم مکانیزه نظارتی در حوزه بیمه نامه‌ها نداریم و آمارها فقط کمی است.
وی اظهار داشت: استاندارد سازی بیمه شخص ثالث در سال ٩٦ محقق و اجرا شد واکنون اطلاعات بیمه شخص ثابث استاندارد شده است و در لحظه صدور بیمه نامه و قبل از چاپ آن، اطلاعات به بیمه مرکزی ارسال شده و قوانین و مقررات سنجیده می‌شود و اگر اطلاعات داده شده صحیح باشد، کد یکتا در لحظه صدور بیمه نامه صادر می‌شود و به مشتری داده می‌شود، در غیر این صورت اجازه صدور بیمه نامه داده نمی‌شود.
نعمتی گفت: در شرایط کنونی امکان این وجود دارد که اگر اطلاعات فروش و تخفیف‌های در نظر گرفته شده، صحیح نباشد، بیمه نامه صادر نشود اما هنوز در برخی از شاخص‌ها اگرچه شناسایی صورت می‌گیرد و اطلاعات آن به بیمه مرکزی ارسال می‌شود، اجرایی نمی‌شود.
 رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی با بیان اینکه اگر بیمه نامه شخص ثالث بدون کد یکتا باشد، شرکت بیمه تخلف کرده، ولی مکلف به ارائه خدمات بیمه‌ای به خریدار است، گفت: شرکتهای بیمه‌ای مکلف به صدور کد یکتا هستند و در غیر این صورت تخلف کرده و باید پاسخگو باشند. این در حالی است که امسال ٢١ میلیون و ٢٠٠ هزار خودرو کد یکتا در بیمه نامه شخص ثالث دریافت کرده‌اند.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه مرکزی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *