RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

رشد ۱۴۶۳ واحدی شاخص کل بورس

۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹کد خبر: 272375
ایستانیوز:معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات متعادل را نظاره‌گر بودند که بازارگردانی در کنار معاملات کد به کد باعث شد تا نقدینگی میان سهم‌های شاخص ساز بازار در میان گروه فلزات اساسی، معدنی، پتروشیمی و تک سهم‌های بانکی در گردش باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 19 اسفند ماه 97 با افزایش 1463 واحدی به رقم 164 هزار و 470 واحد رسید.
 
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 261 واحدی عدد 31 هزار و 105  واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 1839واحدی به رقم 184 هزار و 101 واحد دست یافت.
 
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 1139 واحدی به رقم 123 هزار و 417 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 2623 واحدی عدد 316 هزار و 917 واحد را به نمایش گذاشت.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 19 واحدی بر روی رقم دو هزار و 70 واحد نشست.
 
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا با 22 واحد و ارتباطات سیار با 18 واحد و داده گستر عصر نوین با 13 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با 240 واحد، فولاد مبارکه با 206واحد و پتروشیمی مبین با 129 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
 
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 619 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و 182 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 155 هزار و 147 نوبت داد و ستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کشتیرانی آریا، زرین معدن آسیا، پرداخت الکترونیک سامان کیش، تامین ماسه ریخته‌گری، سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران، داروسازی سینا، بیمه دی، سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران، ذوب‌آهن اصفهان، صنایع بسته‌بندی ایران، واسپاری ملت، لوله و ماشین‌سازی ایران، آبسال، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بسته‌بندی ایران، نیروگاه زاگرس کوثر، بانک صادرات ایران، کارت اعتباری ایران کیش، سیمان فارس نو، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، لیزینگ خودروی غدیر متوقف شدند.
 
امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه اصفهان و صنایع لاستیکی سهند به دلیل نوسان بیش از ۲۰ درصدی قیمت با سفارش گیری ۶۰ دقیقه‌ای روبرو شدند.
 
به گزارش فارس، از امروز عرضه اولیه تعداد ۵۹۴ هزار و ۲۳۱ قرارداد سلف موازی استاندارد نفت کوره، به قیمت اسمی هر قرارداد ۸۴۱ هزار و ۴۲۳ تومان و سه ریال در نماد معاملاتی «سنفت ۹۸۱» و «سنفت ۹۸۲ » در بورس انرژی ایران برای سه روز کاری آغاز شد.
 
همچنین امروز اطلاعیه عرضه ۱۰ درصد از سهام بیمه پاسارگاد به قمیت پایه هر سهم ۸۴۰ تومان به طور نقد و یک جا برای عرضه در روز جاری از سوی بانک پاسارگاد در بازار فرابورس ایران منتشر شد.
 
به گزارش فارس امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد ۱۳۰ میلیون سهم پترول به ارزش ۲۳ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.
 
در فولاد کاوه جنوب کیش نیز ۷۴ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲۴ میلیارد تومان کد به کد شد.
 
همچنین در ملی صنایع مس ایران امروز ۳۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱ و نیم میلیارد تومان معاملات انتقالی را نظاره‌گر بود. همچنین وضعیت در بانک اقتصاد نوین با معاملات انتقالی ۳۵ میلیون سهمی به ارزش ۷ و نیم میلیارد تومان دنبال شد.
 
در سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نیز ۲۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.
 
همچنین ۱۱ و نیم میلیون سهم لیزینگ رایان سایپا به ارزش بیش از یک میلیارد تومان شاهد معاملات انتقالی بود، در سرمایه‌گذاری دارویی تامین امروز به ارزش ۶ میلیارد تومان، ۱۰ میلیون سهم معدنی و صنعتی گل‌گهر به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان و ۱۰ میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان شاهد معاملات درون گروهی و تجمیع سهام از سوی سهامدار عمده خود بودند.
 
در نهایت امروز ۳ و نیم میلیون سهم کالسیمین به ارزش کمتر از ۳ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.
 
بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی نظاره‌گر معاملاتی متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی بود که همپای بازارگردان ها و حقوقی‌های حامی سهم‌های شاخص‌ساز، گروه فلزات اساسی، معدنی، تک‌سهم‌های پتروشیمی و بانکی با تقاضای خرید روبرو بود.
 
پایان اصلاح قیمت سهام و جذاب شدن برخی سهم‌ها در بازار در آستانه فرا رسیدن سال نو باعث شده تا برخی معامله‌گران در کمین شکار سهم‌های پربازده در آخرین روزهای معاملاتی سال جاری بنشینند.
 
در این میان غذایی‌ها و لبنی‌ها در کنار تک سهم‌های شوینده و قطعه‌ساز و همچنین گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی، برای بورس‌بازها از جذابیت خاصی برخوردار شده بودند.
 
همچنین گروه سیمانی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های وابسته به آنها با توجه به عملکرد ۱۲ ماهه شرکت‌ها و پیش‌ بینی‌ها از تقسیم سود نقدی مناسب در مجامع پیش رو در کنار دارویی‌ها همچنان زمین بازی برای بازیگران بازار سهام هستند.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *