RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

عقب‌گرد ۱۶۴۵ واحدی شاخص کل بورس

۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴کد خبر: 272149
ایستانیوز:امروز بورس تهران همچنان با معاملاتی کم حجم در بازار سهام مواجه بود در حالی که معاملات کد به کد و اوراق بازار بدهی ارزش معاملات بازار امروز را همچنان پرحجم نشان می‌داد. تک سهم‌ها همچنان برای بورس‌بازها تبدیل به تنها دلخوشی این روزها شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 14 اسفند ماه 97 با کاهش 1645 واحدی به رقم 162 هزار و 593 واحد رسید.
 
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 82 واحدی عدد 30 هزار و 823  واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 2050واحدی به رقم 181 هزار و 648 واحد دست یافت.
 
شاخص بازار اول در حالی با کاهش 1571 واحدی به رقم 121 هزار و 924 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 1576 عدد 313 هزار و 699 واحد را به نمایش گذاشت.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 26 واحدی بر روی رقم دو هزار و 64 واحد نشست.
 
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی مس ایران با 177 واحد و سرمایه گذاری امید با 114 واحد و معدنی صنعتی گل گهر با 107 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی مبین با 43 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 23 واحد و داده گستر عصر داده نوین با 20 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
 
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 778 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و 260 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 136 هزار و 324 نوبت داد و ستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کربن ایران، گلتاش، بیسکوئیت گرجی، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر، سرمایه‌گذاری رنا، ایران ارقام، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های آبسال، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، داده‌گستر عصر نوین، پاکسان، قند نیشابور، سیمان خزر، شهد، داروسازی دکتر عبیدی، تامین ماسه ریخته‌گری، گروه مپنا و پرداخت الکترونیک سامان کشی متوقف شدند.
 
امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی آبادان و سامان گستر اصفهان به دلیل تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با سفارش‌گیری ۶۰ دقیقه‌ای در جریان معاملات امروز روبرو شد.
 
گفتنی است آگهی عرضه بلوک ۳.۰۴ درصد از کل سهام بیمه سامان به طور عمده و نقد به قیمت پایه هر سهم ۴۵۰ تومان برای عرضه در روز جاری از سوی سرمایه‌گذاری مس سرچشمه روانه میز فروش فرابورس ایران شد که در نهایت با به همین قیمت معامله شد.
 
همچنین آگهی عرضه ۱۰ درصد سهام غیرمدیریتی بیمه پاسارگاد با قیمت پایه کل ۲۸۵ میلیارد و ۷۶۸ میلیون تومان برای عرضه در روز یکشنبه هفته آینده از طریق بازار اولیه فرابورس منتشر شد.
 
در عین حال در آخرین شنبه امسال بلوک ۹۰ درصدی سهام کنترلی شرکت تولیدی نیروی برق دماوند به قیمت پایه کل ۱۰ هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان روانه میز فروش بازار دوم فرابورس ایران خواهد شد.
 
 در بازار ۲ امروز بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۵۴۰.۵ میلیون سهم پاپیکو به ارزش کمتر از ۱۰۵ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی سهامداران عمده مواجه شد.
 
همچنین کمتر از ۷۰۱ میلیون سهم بانک خاورمیانه به ارزش بیش از ۱۸.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.
 
در عین حال ۶۵ میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش کمتر از ۲۱ و نیم میلیارد تومان معاملات درون گروهی را از سوی سهامدار عمده نظاره‌گر بود. در ملی صنایع مس ایران اما ۶۲ میلیون سهم به ارزش ۲۱ میلیارد تومان کد به کد شد و در فولاد خوزستان نیز همین وضعیت با کد به کد شدن کمتر از ۳۱ میلیون سهم به ارزش ۳۰ میلیارد تومان تکرار شد.
 
همچنین کمتر از ۲۹ میلیون سهم سرمایه‌گذاری کوه نور به ارزش کمتر از ۴ میلیارد تومان کد به کد شد.
 
امروز همچنین ۱۶ میلیون سهم سرمایه‌گذاری رنا به ارزش بیش از یک میلیارد تومان معاملات کد به کد را تجربه کرد و ۸ و نیم میلیون سهم سرمایه‌گذاری ساختمان ایران به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان،معاملات انتقالی را میان سهامداران عمده تجربه کرد.
 
بر اساس این گزارش بازار سهام در حالی شاهد معاملاتی کم حجم و متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی بود که تمایل برخی حقوقی‌ها برای تسویه اعتبار و همچنین ثبت عملکرد پایان سال از طریق شناسایی سود و معاملات درون گروهی منجر به عقب‌نشینی خریداران نظاره‌گر تابلوهای معاملاتی بازار سهام شد.
 
با این همه تک‌سهم‌ها به ویژه آن دسته از شرکت‌هایی که از رانت خبری برخوردار هستند همچنان برای گروه‌هایی از معامله‌گران با مطلوبیت همراه است.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *