RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

بیکاری در هند افزایش یافته است

انتخابات هند زیر تیغ کاهش رشد اقتصادی

۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳کد خبر: 272058
ایستانیوز:مودی، سال ۲۰۱۴ به قدرت رسید و امیدوار بود که بتواند میلیون ها شغل ایجاد کند و باعث رونق اقتصادی شود. اما رشد اقتصادی در اواسط سال ۲۰۱۸ از اوج ۸.۲ فاصله گرفت و کاهش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،کاهش رشد اقتصادی هند چطور به انتخاب دوباره مودی ضربه می زند؟ سی ان ان در گزارشی به بررسی وضعیت اقتصادی هند و تاثیر آن بر انتخابات این کشور پرداخته است.
 
طبق این گزارش، اقتصاد هند یک دوره ضعف اقتصادی را می گذراند، در حالی که به انتخابات ملی‌اش نزدیک می شود. نرخ رشد سالانه این کشور در پایان فصل منتهی به دسامبر به 6.6 درصد کاهش یافت. این کاهش شدید از 7.1 درصد ثبت شده در فصل قبلی بوده است و ضعیف ترین عملکرد در بیش از یکسال گذشته محسوب می شود.
 
اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که رشد اقتصادی این کشور 6.9 درصد خواهد بود. این کاهش، نشانه ای نگران کننده برای ناراندا مودی، نخست وزیر این کشور برای انتخابی دوباره است. انتخابات هند پیش از ماه می انجام می شود و نظات مودی بر اقتصاد پیش از رای گیری بیشتر شده است.
 
مودی، سال 2014 به قدرت رسید و امیدوار بود که بتواند میلیون ها شغل ایجاد کند و باعث رونق اقتصادی شود. اما رشد اقتصادی در اواسط سال 2018 از اوج 8.2 فاصله گرفت و کاهش یافت. همچنین یک مطالعه از وضعیت اقتصادی هند نشان می دهد که نرخ بیکاری در سراسر کشور افزایش داشته است.
 
هند همچنان بعد از اینکه رشد اقتصادی چین در فصل آخر 2018 به 6.4 درصد کاهش یافت، سریعترین رشد اقتصادی را داشته است. اما تحلیلگران معتقدند این سرعت رشد برای رای دهندگان مهم نیست و آنها مزایای رشد نسبتا قوی در هند را درک نمی کنند.
 
پروناب سن، رییس مرکز رشد بین المللی در هند گفت: مردم احساس خوبی ندارند. آنچه آنها مشاهده می کنند این است یک مشکل جدی در اشتغال به خصوص برای جوانان وجود دارد.
 
علاوه بر فقدان شغل، درآمدهای کشاورزی هم کاهش یافته است. این در حالی است که کشاورزی بخشی کلیدی از اقتصاد هند است و جمعیت زیادی از رای دهندگان را در خود جای داده است. این ماجرا هم می تواند دلیل دیگری باشد که به انتخاب دوباره مودی ضربه بزند.
 
به گفته تحلیلگران، اقتصاد هند در جریان جنگ تجاری امریکا و چین و افزایش قیمت نفت، آسیب های جانبی متحمل شد. بانک مرکزی هند، برای اولین بار سعی کرد تا رشد اقتصادی را باکاهش نرخ بهره به دست آورد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *