RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

ایجاد شغل و حمایت از تولید وظیفه ملی است

واگذاری شرکت‌های متعلق به شستا در سال آینده

۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۶کد خبر: 271748
ایستانیوز:رئیس جمهور، تولید برند و محصولات با کیفیت را موجب اعتماد مردم دانست و با تاکید بر اینکه اعتماد آفرینی در روابط میان کارگر و کارآفرین، از مهمترین ماموریت های وزارت تعاون است، گفت: کیفیت و قیمت مناسب، کالای ایرانی را در رقابت با کالای خارجی موفق می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حجت الاسلام حسن روحانی در جمع معاونان و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کار، زمینه ساز سلامت جامعه است، مهارت آموزی را  لازمه اشتغال آفرینی برشمرد و تصریح کرد: بیکاری علت اصلی مشکلات اجتماعی است و ایجاد شغل وظیفه ملی است.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه اساس زندگی در جامعه و حرکت آن، کار مفید است، افزود: اگر کار و فعالیت نباشد، زندگی اقتصادی، اجتماعی، روانی و معنوی با مشکلات روبرو می‌شود و نشاط کار خوب است چرا که هر چه کار شایسته‌تر باشد، نشاط بیشتر برای وجدان و جامعه بوجود می‌آید.
 
روحانی با تأکید بر اینکه ایجاد برند برای یک محصول و اعتماد اجتماعی بسیار مهم است، چرا که با معرفی یک برند اطمینان برای مردم بوجود می‌آید، گفت: باید برند و محصولی از نظر کیفیت، سلامت و قیمت ایجاد کنیم که وقت مردم تلف نشود و راحت کردن زندگی مردم و ایجاد اعتماد باید اساس کار شود.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه رقابت محصولات ایرانی با خارجی بسیار ارزشمند است، اما این مهم تنها با گفتار حاصل نمی شود و باید در عمل کاری کرد که افراد جنس ایرانی را با توجه به کیفیت و قیمت آن ترجیح دهند، تأکید کرد: مبارزه با تحریم‌ها به معنای این است که کار با کیفیت انجام دهیم و نیازمندی به خارج رفع شود و جوان‌های با استعداد، مخلص و وطن‌دوست به کار و فعالیت بپردازند که البته نیازی نیست، تقوای یک فرد ۹۰ یا ۱۰۰ درجه باشد، بلکه باید به شغل و محصول خود ایمان داشته باشد.
 
روحانی تصریح کرد: عالمی عادل است که اهل منزلش پشت سرش نماز بخوانند پس کسی خوب کار می‌کند که خودش محصول کارخانه را بخرد که در غیر این صورت بخشی از کار مشکل دارد و باید کار و محصول شایق باشد.
 
رئیس جمهور ادامه داد: این مهم‌ترین وظیفه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و باید روابط مناسبی بین مجموعه واحد کار، کارگر و کارفرما ایجاد گردد.
 
روحانی با مقایسه آمار اشتغال خالص در ابتدای دولت یازدهم نسبت به ۸ سال قبل از آن و همچنین افزایش این آمار طی دولت یازدهم و دوازدهم، گفت: البته از نیاز جامعه عقب هستیم که بهترین آمار برای نشان دادن عملکرد دولت آمار شاغلین است که از ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در ابتدای دولت امروز به آماری در حدود ۲۴ میلیون رسیده‌ایم و این بدان معنا است که طی ۵ سال، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال خالص ایجاد شده و این کار مهمی است که به طور متوسط در هر سال بالای ۵۰۰ هزار شغل خالص ایجاد کردیم.
 
روحانی با بیان اینکه اگر آمار بیکاری در ابتدای دولت ۳ میلیون بود و الان نیز همین آمار وجود دارد به این دلیل است که نیروی جوان به صورت مداوم وارد بازار کار می‌شود و تقاضای کار در حال افزایش است، تصریح کرد: باید بیش از متقاضی شغل ایجاد نماییم تا مشکل بیکاری به صورت ریشه‌ای حل شود و آمار اشتغال باید بالای یک میلیون نفر برود تا در جامعه اثرگذار باشد و برای این مهم به تلاش همه نیاز داریم.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه ظرفیت اشتغال‌زایی در بخش خدمات نسبت به سایر بخش‌ها بیشتر است، گفت: الان در اقتصاد دانش بنیان و شرکت‌های فناورانه و نوپا، ۳۰۰ هزار اشتغال ایجاد شده است که بنا داریم سالانه تا حداقل ۱۰۰ هزار اشتغال اضافه شود و این حرکت بزرگی در جامعه ایجاد می‌کند.
 
رئیس جمهور با اشاره به رقم بسیار بالای ۶۰ هزار میلیارد تومانی درآمد شرکت‌های دانش بنیان در سال ۹۶، افزود: این نشان می‌دهد که نوع کار، آموزش کارگران، برنامه‌ریزی در بخش فنی و حرفه‌ای، انواع داروها، سبک زندگی، نوع منازل و وسایل مردم در آینده فرق خواهد کرد و باید همه این تحولات را در جامعه در نظر گرفت.
 
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: باید پیشتاز و آینده‌نگر باشیم و نیازهای مردم را در نظر بگیریم.
 
رئیس جمهور بر ضرورت افزایش صادرات غیرنفتی با توجه به شرایط کنونی کشور، تأکید کرد و گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم در این دولت در وزارتخانه جهاد کشاورزی و بخش آبزیان صورت پذیرفت که طبق اعلام آقای حجتی تولیدات آبزیان در سال جاری در مقایسه با اول انقلاب ۴۰ برابر افزایش یافته است و کار پرورش ماهی در دریا نیز بسیار بزرگ، جدید و ارزشمند است.
 
روحانی همچنین به اقدامات بسیار مهم و ارزشمند وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصولات گلخانه‌ای، اشاره کرد و گفت: در حدود ۳ سال است که در تولید گندم خودکفا هستیم، در محصول شکر در مرز خودکفایی بوده و ۱۰ درصد این محصول وارد می‌شود و روغن نیز به سمت خودکفایی حرکت می‌کنیم و تولید دانه‌های روغنی در کشور، نسبت به ۳ سال قبل، ۳ برابر شده است.
 
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) برای ارتقاء امنیت اجتماعی در کشور، ایجاد شده‌اند، گفت: این شرکت‌ها بوجود آمد تا یک بازنشسته بداند با سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند عواید بیشتری را دریافت کند، اما اگر با وجود سرمایه‌گذاری عواید چندانی حاصل نشود، این موجب ضربه بزرگ به بیمه‌دهنده، بازنشسته و دولت است.
 
روحانی با اشاره به اینکه به ضرورت واگذاری اموال مازاد و عدم انجام مدیریت اقتصادی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سهام‌داری در پروژه‌ها ایرادی ندارد اما مدیریت اقتصادی نباید توسط این بخش انجام شود اما هر کجا که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرد می‌توانیم مشارکت داشته باشیم.
 
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه براساس قولی که به مجلس شورای اسلامی و ملت ایران داده‌ام، سال آینده سال واگذاری بزرگ شرکت‌های متعلق به شستا است، خاطر نشان کرد: البته می‌دانم که این حرکت برای برخی دشوار است، اما باید محکم بایستیم و آن را به انجام برسانیم چرا که انجام این کار نظر صد در صدی بنده و تأکید صد در صدی مقام معظم رهبری است.
 
روحانی افزود: رهبر معظم انقلاب در دولت یازدهم بر این موضوع تأکید داشتند و هنگامی که برای معرفی وزرای دولت دوازدهم خدمت ایشان رسیدم، یکی از نکات مهم ایشان این بود که دولت باید از کار اقتصادی دست بردارد.
 
 رئیس جمهور با بیان اینکه در اقتصاد ۳ بخش دولتی، تعاونی و خصوصی داریم، گفت: البته در اقتصاد ما یک بخشی تحت عنوان خصولتی وجود دارد که بدترین اقتصاد را به دنبال دارد، چرا که نه دلسوز کار هستند و نه مانند بخش دولتی، نظارتی بر آنها وجود دارد . کسی هم جرأت نظارت بر آنها را ندارد.
 
روحانی با تأکید بر اینکه بدترین اقتصاد، اقتصاد خصولتی است اظهار داشت: بویژه آن دسته‌ای که مسئولیت‌های دیگر هم برعهده دارند، یعنی خودشان ناظر و یا ضابط قوه قضائیه هستند و دستگاهی دیگر را در اختیار دارند.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه باید اقتصاد را اصلاح کنیم، گفت: مقام معظم رهبری بر این مسأله تأکید کردند و نسبت به نیروهای مسلح نیز همین نظر را دارند و چند بار فرمودند که نیروهای مسلح باید دست از اقتصاد بردارند و آن را به مردم واگذار کرده و به وظایف اصلی و سنگین خود بپردازند.
 
 روحانی با بیان اینکه شستا چیزی میان بخش دولتی و خصولتی است، افزود: باید به طور واقعی در راستای واگذاری آن اقدام کنیم و اجازه دهیم خیال مردم راحت باشد و به آقای شریعتمداری در روزی که او را برای این وزارتخانه برگزیدم اعلام کردم که باید در پایان دولت، شستا به معنای مدیریت اقتصادی نباید وجود داشته باشد.
 
رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت ایجاد شفافیت در همه بخش‌ها، گفت: در این راستا اقدام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه هیأت مدیره شستا بسیار ارزشمند بود، همچنین سامانه هایی که امروز از آنها رونمایی شد در بخش‌های مختلف می‌تواند تأثیرگذار و مهم باشد.
 
روحانی افزود: مردم در این سامانه‌ها می‌توانند چگونگی واگذاری‌ها را رصد کنند و این سامانه ها در بخش‌های مختلف تأمین اجتماعی، اشتغال و بازنشستگی، می‌تواند موجب تسهیل کار مردم شود.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه شفافیت عاملی است که می‌تواند جلوی فساد را بگیرد، اظهار داشت: امروز در دولت مراحل نهایی تدوین لایحه شفافیت برای ارایه به مجلس شورای اسلامی در حال انجام است، ضمن اینکه یک لایحه دیگر تحت عنوان تزاحم منافع در حال آماده‌سازی است.
 
روحانی با اشاره به اینکه شفافیت و نظارت عمومی مردم از راه‌های مبارزه با فساد است، گفت: نظارت همگانی همان اقدام در راستای امر به معروف و نهی از منکر است که این نظارت مردم از طریق این سامانه‌ها امکان‌پذیر است که امیدوارم بتوانیم در این راستا فعال باشیم.
 
رئیس جمهور استفاده از افراد شایسته اقوام و مذاهب گوناگون در امور گوناگون مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هر ایرانی شایسته که توان انجام کاری را دارد، باید جدای از قومیت و مذهب بیاید و کار کند؛ فرقی نمی‌کند، اگر می‌خواهید کار نکنند از آنها مالیات هم نگیرید و موقع رأی‌گیری هم به آنان نگویید که پای صندوق بیایند، اما اگر بناست مالیات بدهند و پای صندوق بیایند و روز جنگ در میدان جنگ رفته و شهید بدهند، باید از آنها هم استفاده کنیم.
 
وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با تلاش و ارایه خدمات به مردم در راستای رفع مشکلات آنان گام برداشته و مردم از خادمان خود راضی باشند



برچسب‌ها:شستا
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *