RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

سرمایه گذاری های خارجی به سمت جنوب شرقی آسیا در حرکتند

آسه‌آن پیروز جنگ تجاری امریکا و چین

۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۵کد خبر: 271649
ایستانیوز:سامسونگ در حال حاضر اکثر تلفن های همراه خود را در ویتنام تولید می کند. شگفت آور است که این کشور تبدیل به منبع اصلی برای بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه جهان قرار گرفته است. به این ترتیب سامسونگ هم به بزرگترین کارفرما در ویتنام تبدیل شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،جنگ تجاری چین و امریکا باعث رونق در جنوب شرقی آسیا می شود. به این ترتیب این طور هم نیست که جنگ تجاری تمام دنیا را بهم بریزد و رشد اقتصادی همه کشورهای کاهش یابد. فوربز در گزارشی درباره فرصت جنگ تجاری برای جنوب شرقی آسیا پرداخته است.
 
طبق این گزارش، تنش تجاری میان امریکا و چین مسیر رشد اقتصادی را به سوی اقتصادهای جنوب شرقی آسیا باز کرده است. تعرفه های امریکا روی کالاهای ساخت چین مسیر تولید را به کشورهای آسه‌آن (انجمن کشورهای آسیای جنوب شرقی) مانند ویتنام و تایلند تغییر داده است.
 
افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی به این بلوک تجاری منطقه ای 10 ملیتی، طی چند سال گذشته با رشد همراه بوده است، حالا هم با وجود جنگ تجاری سرمایه گذاری های بیشتری به این سمت رفته است.
 
Nikkei گزارشی درباره روند صعودی سرمایه گذاری خارجی در جنوب شرقی آسیا منتشر کرده است. در حال حاضر مشعل رشد و تولید به آسیای جنوب شرقی منتقل شده که به دلیل جنگ تجاری پکن و واشنگتن بوده است. همچنین هم مقاله ای در مجله اکونومیست نشان می دهد که تنش تجاری میان این دو کشور فعالیت های اقتصادی را در آسیای جنوب شرقی را افزایش داده است.
 
نگوین یوانگ، نخست وزیر ویتنام، چند ماه پیش به بلومبرگ گفته بود: ما آماده هستیم از این فرصت استفاده کنیم و فرصت را به دست بگیریم. البته کشور او از همین الان هم شروع به کار کرده است. ویتنام شروع به ساخت کفش ها و لباس های ورزشی برای آدیداس، نایک و دیگر شرکت ها در دهه 1990 کرده است.
 
سامسونگ در حال حاضر اکثر تلفن های همراه خود را در ویتنام تولید می کند. شگفت آور است که این کشور تبدیل به منبع اصلی برای بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه جهان قرار گرفته است. به این ترتیب سامسونگ هم به بزرگترین کارفرما در ویتنام تبدیل شده است.
 
شرکت Goertek سازنده تجهیزات صوتی چینی م پاییز گذشته اعلام کرد، تولید آنها برای هدفون های بی سیم آیپاد اپل به دلیل وجود جنگ تجاری به ویتنام منتقل شده است.
 
تایلند هم تبدیل به مرکزی رو به رشد برای تولید ماشین های مونتاژ برای ژاپن، امریکا و خودروسازان شرکت های چینی شده است. پاناسونیک هم در حال تغییر مسیر تولید خود از چین است.
 
در همین حال هم شرکت تایلندی SVI که سازنده قطعات الکترونیک است هم می گوید با سفارش های جدیدی مواجه شده است. مدیرعامل این شرکت گفته است که جنگ تجاری برای ما خوب است.
 
البته همه انتقال تولیدات از چین به جنوب شرقی آسیا تنها به کالاهای با تکنولوژی بالا و با ارزش خلاصه نمی شود، تولید دوچرخه در کامبوج برای شرکت Kent مستقر در ایالات متحده شروع به کار کرده است. دیگر تولید محصولات سبک برای صادرات از جمله پوشاک و مبلمان در سراسر کشورهای آسه آن در حال افزایش است.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *