RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

جنگ تجاری اتحادیه اروپا و امریکا بدتر از جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن است

ضرر ۷ میلیارد دلاری برای خودروسازان آلمانی

۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۴کد خبر: 271589
ایستانیوز:تعرفه های خودرو احتمالا تنش میان اروپا و امریکا را بیشتر می کند، چرا که بخش اقتصاد برای اروپا بسیار مهم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،تعرفه های امریکا می تواند 7 میلیارد دلار هزینه در سال برای خودروسازان آلمانی به بار آورد؛ اما آنها بیشتراز کارخانه های خودروسازی آسیب می بینند. سی ان ان گزارشی در این باره منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا، کمتر از 90 روز پیش، تصمیم گرفت که آیا اعمال تعرفه های 25 درصدی برای واردات وسایل نقلیه اعمال شود یا خیر. تهدیدی که خیلی برای خودروسازان آلمان خوشایند نیست.
 
براساس گزارش ها، این تعرفه ها می تواند 2.5 میلیارد یورو (2.8 میلیارد دلار) هزینه برای فولکس واگن در بر داشته باشد. درآمد بی ام او، 1.7 میلیارد یورو (1.9 میلیارد دلار) کاهش می یابد و دالمر هم با کاهش 2 میلیارد یورویی (2.3 میلیارد دلار) مواجه خواهد شد.
 
هربرت دیس، مدیرعامل فولکس واگن به فایننشال تایمز گفته است که این تخمین ها درست است. او گفت: در بدترین حالت، احتمالا این عدد نزدیک به واقعیت است. از سوی دیگر مدیرعامل دالمر و بی ام و حاضر به توضیح درباره این اعداد نشدند.
 
با خودروهایی که تقریبا 30 درصد از کل صادرات آلمان به ایالات متحده را تشکیل می دهند، تعرفه ها می تواند تاثیر اقتصادی وسیعی داشته باشد.
 
موسسه تحقیقاتی اقتصادی Ifo آلمان هفته گذشته اعلام کرد که تعرفه 25 درصدی می تواند صادرات خودروی آلمان به ایالات متحده را طی یک دهه 50 درصد کاهش خواهد داد و از 34 میلیارد یورو (38 میلیارد دلار) به 17 میلیارد یورو (19 میلیارد دلار) برساند. سال گذشته این موسسه تخمین زده بود که تعرفه ها می تواند 0.16 درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان را کاهش دهد.
 
*درد جهانی
 
دیگر کشورها هم می توانند از تعرفه های آسیب ببینند. تقریبا نیمی از خودروی فروخته شده در امریکا، خارج از این کشور تولید می شوند. بیشتر این خودروها در مکزیک، کانادا و ژاپن ساخته شده اند. Ifo تخمین زده است که تولید ناخالص داخلی مکزیک 0.39 درصد کاهش می یابد که نتیجه تعرفه های امریکا خواهد بود. تولید ناخالص داخلی کانادا هم 0.23 درصد و تولید ناخالص داخلی ژاپن هم 0.1 درصد ریزش خواهد داشت.
 
تعرفه های خودرو احتمالا تنش میان اروپا و امریکا را بیشتر می کند، چرا که بخش اقتصاد برای اروپا بسیار مهم است. در حال حاضر، وسایل نقلیه، 10 درصد از کل تجارت بین دو منطقه را تشکیل می دهد. شغل بیش از 13 میلیون نفر یا 6 درصد از شغل های اتحادیه اروپا به این صنعت وابسته است. تحلیلگران معتقدند این وضعیت می تواند به رشد اقتصادی دو منطقه در دو سوی اقیانوس اطلس آسیب برساند.
 
*پیامدها برای ایالات متحده
 
ترامپ تعرفه ها را برای وسایل نقلیه ساخت خارج از کشور در نظر گرفته است، اما این ماجرا روی قطعات خودروی تولیدشده خارجی هم اعمال خواهد شد. بنابراین تولیدکنندگان امریکا هم که از این قطعات وارداتی برای تولیدات خود استفاده می کنند، هزینه تولیدشان با رشد مواجه خواهد شد. به این ترتیب یک خودروی ساخته امریکا با این قطعات وارداتی با رشد 40 تا 50 درصدی قیمت مواجه خواهد شد.
 
تعرفه ها می تواند قیمت خودروهای ساخت امریکا را به طور میانگین 2750 دلار افزایش دهد. در واقع تجارت میان اتحادیه اروپا و امریکا بزرگتر از تجارت میان امریکا و چین است. بنابراین در شرایط تجاری، اتحادیه اروپا می تواند ضربه سخت تری نسبت به چین به امریکا وارد کند.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *