RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
آخرین اخبار

بلژیک به اینستکس پیوست

بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد

عرضه در بورس شدت گرفت قیمت‌ها پایین آمد

هزینه خرید وام مسکن به زیر ۱۰ میلیون برگشت

نگاهی به عملکرد صادراتی ایران در ۲۰۱۹

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها به وقت اضافه کشید

بانک ملت تغییرات هیات مدیره را روی کدال قرار داد

۵۱۸ میلیون سهم بیمه تعاون عرضه می شود

همکاری بیمه پاسارگاد در طرح پژوهشی کاربردی با همکاری پژوهشکده بیمه

پرداخت سود قطعی اوراق مشارکت پالایش نفت بندرعباس در شعب منتخب بانک ملت

هزینه تبلیغات در پیج‌های اینستاگرام چقدر است؟

نقش خلق پول و هدایت اعتبار در اقتصاد

تلاش برای مبادلات بانکی بدون سوئیفت و دلار

مالیات ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی ۴ درصد کاهش می‌یابد

شاخص بورس از کانال ۳۰۰ هزار واحد سقوط کرد

روابط بانکی بدون سوئیفت برقرار شده است

راهکارهای مشارکت در زنجیره تولید، ایجاداشتغال و تامین پروتین

کاهش ۲.۶ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی

آغاز پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۷ از آبان ماه

تقویت تامین مالی صنعت نفت در بورس انرژی

مهمترین رویداد بازار جهانی طلا در سال ۲۰۱۹

آموزش الفبای بانکی با طرح «سپهر دانش‌» بانک صادرات

بانک جدید توسعه راه اندازی می شود

قیمت طلا، دلار و سکه امروز شهریور ۲۷

چه کسانی باید منتظر حذف یارانه‌ها باشند؟

جنگ تجاری اتحادیه اروپا و امریکا بدتر از جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن است

ضرر ۷ میلیارد دلاری برای خودروسازان آلمانی

۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۴کد خبر: 271589
ایستانیوز:تعرفه های خودرو احتمالا تنش میان اروپا و امریکا را بیشتر می کند، چرا که بخش اقتصاد برای اروپا بسیار مهم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،تعرفه های امریکا می تواند 7 میلیارد دلار هزینه در سال برای خودروسازان آلمانی به بار آورد؛ اما آنها بیشتراز کارخانه های خودروسازی آسیب می بینند. سی ان ان گزارشی در این باره منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا، کمتر از 90 روز پیش، تصمیم گرفت که آیا اعمال تعرفه های 25 درصدی برای واردات وسایل نقلیه اعمال شود یا خیر. تهدیدی که خیلی برای خودروسازان آلمان خوشایند نیست.
 
براساس گزارش ها، این تعرفه ها می تواند 2.5 میلیارد یورو (2.8 میلیارد دلار) هزینه برای فولکس واگن در بر داشته باشد. درآمد بی ام او، 1.7 میلیارد یورو (1.9 میلیارد دلار) کاهش می یابد و دالمر هم با کاهش 2 میلیارد یورویی (2.3 میلیارد دلار) مواجه خواهد شد.
 
هربرت دیس، مدیرعامل فولکس واگن به فایننشال تایمز گفته است که این تخمین ها درست است. او گفت: در بدترین حالت، احتمالا این عدد نزدیک به واقعیت است. از سوی دیگر مدیرعامل دالمر و بی ام و حاضر به توضیح درباره این اعداد نشدند.
 
با خودروهایی که تقریبا 30 درصد از کل صادرات آلمان به ایالات متحده را تشکیل می دهند، تعرفه ها می تواند تاثیر اقتصادی وسیعی داشته باشد.
 
موسسه تحقیقاتی اقتصادی Ifo آلمان هفته گذشته اعلام کرد که تعرفه 25 درصدی می تواند صادرات خودروی آلمان به ایالات متحده را طی یک دهه 50 درصد کاهش خواهد داد و از 34 میلیارد یورو (38 میلیارد دلار) به 17 میلیارد یورو (19 میلیارد دلار) برساند. سال گذشته این موسسه تخمین زده بود که تعرفه ها می تواند 0.16 درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان را کاهش دهد.
 
*درد جهانی
 
دیگر کشورها هم می توانند از تعرفه های آسیب ببینند. تقریبا نیمی از خودروی فروخته شده در امریکا، خارج از این کشور تولید می شوند. بیشتر این خودروها در مکزیک، کانادا و ژاپن ساخته شده اند. Ifo تخمین زده است که تولید ناخالص داخلی مکزیک 0.39 درصد کاهش می یابد که نتیجه تعرفه های امریکا خواهد بود. تولید ناخالص داخلی کانادا هم 0.23 درصد و تولید ناخالص داخلی ژاپن هم 0.1 درصد ریزش خواهد داشت.
 
تعرفه های خودرو احتمالا تنش میان اروپا و امریکا را بیشتر می کند، چرا که بخش اقتصاد برای اروپا بسیار مهم است. در حال حاضر، وسایل نقلیه، 10 درصد از کل تجارت بین دو منطقه را تشکیل می دهد. شغل بیش از 13 میلیون نفر یا 6 درصد از شغل های اتحادیه اروپا به این صنعت وابسته است. تحلیلگران معتقدند این وضعیت می تواند به رشد اقتصادی دو منطقه در دو سوی اقیانوس اطلس آسیب برساند.
 
*پیامدها برای ایالات متحده
 
ترامپ تعرفه ها را برای وسایل نقلیه ساخت خارج از کشور در نظر گرفته است، اما این ماجرا روی قطعات خودروی تولیدشده خارجی هم اعمال خواهد شد. بنابراین تولیدکنندگان امریکا هم که از این قطعات وارداتی برای تولیدات خود استفاده می کنند، هزینه تولیدشان با رشد مواجه خواهد شد. به این ترتیب یک خودروی ساخته امریکا با این قطعات وارداتی با رشد 40 تا 50 درصدی قیمت مواجه خواهد شد.
 
تعرفه ها می تواند قیمت خودروهای ساخت امریکا را به طور میانگین 2750 دلار افزایش دهد. در واقع تجارت میان اتحادیه اروپا و امریکا بزرگتر از تجارت میان امریکا و چین است. بنابراین در شرایط تجاری، اتحادیه اروپا می تواند ضربه سخت تری نسبت به چین به امریکا وارد کند.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *