RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

پرداخت وام قرض الحسنه به نیازمندان در طرح همیاران مهر

۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹کد خبر: 271367
ایستانیوز: کمک کردن به بقیه حس خوبیست که در وجود همه ما نهادینه شده است. شنیدید که همه ما اعضای یک پیکریم؟ شاید شما هم دوست داشته باشید باری از روی دوش دوست یا هر آدم دیگری بردارید و کمک کنید؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بانک قرض الحسنه مهر ایران در طرح همیاران مهر، این امکان را میسر کرده تا کمک های شما به صورت وام قرض الحسنه بدون سود در اختیار نیازمندان قرار گرفته و بعد از بازگشت اقساط به بانک، مجدداً به نیازمند دیگری وام اعطا می‌شود. در این طرح، تصمیم‌گیرنده شمایید و می‌توانید معرف فرد نیازمند برای دریافت وام از بانک باشید. این وام بلاعوض نیست و این نیکی، یک چرخه ادامه دار است.
 
 با توجه به اینکه مبالغ جمع‌آوری شده از طریق پرداخت وام قرض الحسنه به نیازمندان تعلق می‌گیرد، همزمان با بازپرداخت اقساط توسط فرد نیازمند، این مبلغ به شخص دیگری تخصیص می‌یابد و این چرخه مدام تکرار می‌شود و در عمل شما به مدت نامحدود، به بی‌نهایت نیازمند کمک می‌کنید.
 
زمینه‌های مشارکت در طـرح "همیاران مهـر":
 
حمایت از زنان سرپرست خانوار
 
کمک به اشتغال زندانیان آزاد شده
 
کمک هزینه ازدواج و اشتغال جوانان
 
توسعه مناطق روستایی
 
کمک هزینه درمان بیماران
 
کمک هزینه تامین مسکن
 
مشارکت در این طرح مد‌ل‌های مختلفی دارد: مشارکت عمومی،‌ مشارکت خانوادگی، مشارکت گروهی و طرح یادبود.
 
مشارکت عمومی:
 
در مشارکت عمومی هر فرد به تنهایی اقدام به مشارکت در طرح همیاران می‌کند و از کمک‌های جمع آوری شده در سراسر کشور به نیازمندان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود. اشخاص می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک به آدرس www.qmb.ir و ورود به صفحه همیاران مهر در این طرح مشارکت کنند.
 
مشارکت خانوادگی:
 
اعضای خانواده می‌توانند به نیت شادی روح درگذشتگان خود در این طرح مشارکت کنند و با تعیین سرپرست خانواده کمک ها و خیرات هفتگی خود را جمع‌آوری نمایند، سپس افراد نیازمند را برای دریافت وام قرض الحسنه به بانک معرفی کنند. در صورت عدم شناخت نیازمند می‌توانند این امر را به بانک بسپارند تا بانک مبالغ جمع‌آوری شده را به سایر نیازمندان اختصاص دهد. در این حالت بعد از پرداخت هر وام، پیامکی برای اطلاع از پرداخت وام به اعضای خانواده ارسال می‌شود.
 
مشارکت سازمانی و گروهی:
 
خیریه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و ... می توانند با مشارکت در طرح همیاران مهر، نیازمندان جامعه هدف خود را برای دریافت وام قرض الحسنه به بانک معرفی نمایند. شما می توانید علاوه بر مشارکت خانوادگی، مانند سازمان‌های مردمی یک گروه تشکیل دهید. کمک‌های گروه خود را جمع آوری نمایید و کمک‌های جمع شده را به شهرمورد نظرتان و در زمینه‌ای که مایل هستید، اختصاص دهید. مثلا می‌توانید برای حوزه بهداشت در استانهای محروم گروه تشکیل دهید و افراد مختلف را به آن گروه دعوت کنید تا حضور یابند و مشارکت کنند.
 
طرح یادبود:
 
طرح"همیاران مهر" کارکردهای خیرخواهانه‌ی دیگری نیز در خود تعریف کرده است به نحوی که از طریق آن می‌توان با اهدای برگه‌ی همیاران مهر در مراسم ترحیم و بزرگداشت درگذشتگان، تحت عنوان باقیات و صالحات متوفی، به جای هزینه خرید تاج گل و ... در این قبیل اقدامات، کار خیر و انسان‌دوستانه را گسترش داد، عمل خیری که علاوه بر اینکه لبخندی به لب یک نیازمند می‌نشاند سبب آرامش روح متوفی می‌شود. با مشارکت در این طرح می‌توان با هزینه‌ای کمتر و هر مبلغی که مد نظرتان است شادی دائمی برای متوفی ایجاد کنید. در صورت تمایل می‌توانید میزان کمک و مشارکت خود را با ارسال پیامک به اطلاع خانواده مرحوم برسانید.
 
چگونه می توانم ببینم چه مبلغی در گروه ما جمع شده و چه تعدادد نیازمند وام گرفته اند؟
 
در طرح همیاران مهر اعضای خانواده یا گروه می‌توانند با ورود به سایت بانک www.qmb.ir تمام اطلاعات مثل کل مبلغ جمع آوری شده، تعداد افرادی که وام گرفته‌اند، مانده کمک‌ها برای اختصاص به نیازمند بعدی و ... را ببینند. به عبارتی در این طرح همه چیز شفاف است و هرنیازمندی که وامش را گرفت از طریق پیامک به اعضای گروه اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
سودآوری طرح "همیاران مهر" برای بانک قرض الحسنه مهر ایران چه میزان است؟
 
به گزارش ایلنا، در حالیکه وام های بانکی اقساط سنگین و سود زیادی دارند وام های طرح "همیاران مهر" نوعی وام قرض الحسنه بدون سود است. بانک به خاطر سودآوری این طرح را اجرا نمی‌کند، ماهیت و فلسفه‌ی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، توانمندسازیِ نیازمندان است؛ اجرای این طرح می‌تواند زمینه‌ساز کاهش فاصله‌ی طبقاتی و ناهنجاری‌های اجتماعی ‌شود. بانک براین باور است که با اجرای طرح همیاران و مشارکت مردم می‌تواند حس نوع‌دوستی را در جامعه تقویت کند. به منظور گسترش نیکی و کمک به پیشبرد اهداف "همیاران مهر" ، می‌توانید از طریق مراجعه به وب سایت بانک به آدرس www.qmb.ir و ورود به صفحه همیاران مهر با استفاده از لینک اشتراک‌گذاری، دیگران را از این طرح آگاه نمایید. 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *