RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

خصوصی‌سازی به ابهام‌های دیوان محاسبات پاسخ می‌دهد

۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷کد خبر: 270986
ایستانیوز:وزیر اقتصاد با اعلام اینکه سازمان خصوصی سازی به ابهام‌های دیوان محاسبات پاسخ می‌دهد گفت: تصمیم هیات واگذاری مبنای عرضه بنگاه‌های دولتی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، فرهاد دژپسند در مورد نظر دیوان محاسبات و قوه قضاییه در خصوص واگذاری های دولت گفت: گزارش دیوان محاسبات گزارش مقدماتی است، طبیعتا پس از بررسی باید در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز این موضوع بررسی شود و پس از آن در این زمینه اظهار نظر کنیم.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: به همین دلیل هفته گذشته به سازمان خصوصی سازی این موضوع را ابلاغ کردم که نسبت به تمامی موارد اشاره شده توسط دیوان محاسبات بررسی شود و پاسخ لازم در این زمینه را اعلام کند.
 
وی اضافه کرد: در اجرای خصوصی سازی یک فرآیند حاکم است و قانون گفته که قیمت گذاری باید چگونه انجام شود، بر این اساس کارشناسان رسمی پس از بررسی شرکت مورد واگذاری، به هیات واگذاری قیمت پایه را پیشنهاد می کنند.
 
روش تعیین قیمت پایه
 
دژپسند با اشاره به اینکه اعضای هیات واگذاری وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری، رییس اتاق تعاون و رییس اتاق بازرگانی و نیز دو نماینده ناظر از مجلس هستند، گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده توسط کارشناسان فرآیند واگذاری ها طی شده و پس از آن تصمیم هیات واگذاری در خصوص قیمت پایه، مبنای عرضه بنگاه های دولتی قرار می گیرد.
 
وی افزود: البته بحث دیوان محاسبات این است که زمانی که قیمت پایه برای واگذاری تعیین شده است، با زمان واگذاری متفاوت بوده که البته در دوره وزارت بنده تا کنون واگذاری جدید در این رابطه نداشتیم.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: البته چند موردی هم در این مدت بوده که آن هم به صورت وکالتی بوده است. مانند آلومینیوم المهدی که قبلا واگذار شده بود که به دلیل اقساط معوق، وکالتنامه ای از خریدار قبلی توسط سازمان خصوصی سازی دریافت و واگذاری دوباره آن انجام شد که این موضوع در خصوص پتروشیمی بیستون نیز همین گونه بوده است. البته سیلوی کرمانشاه نیز توسط سازمان خصوصی سازی به تازگی انجام شده که به گفته رییس سازمان خصوصی سازی قیمت تعیین شده به تصویب هیات واگذاری رسیده است.
 
آسیب شناسی خصوصی سازی
 
وی گفت: در حال حاضر به هر دلیل انتقادات زیادی به موضوع خصوصی سازی می شود و بر این اساس باید آسیب شناسی در این زمینه صورت بگیرد و راهکارهای جدیدی ارائه دهیم. بر این اساس اگر انتقاداتی به روند خصوصی سازی صورت می گیرد، به دلیل روش واگذاری است، باید در این زمینه تجدید نظر شود و نباید از اصل خصوصی سازی منصرف شویم؛ چرا که سیاست های کلی اصل ۴۴ با ابلاغ مقام معظم رهبری صورت گرفته است.
 
دژپسند افزود: مطالعات اولیه در این زمینه انجام شده است و در حال حاضر اعضای هیات واگذاری نقطه نظرات خود را در این زمینه ارائه داده اند و تلاش می کنیم در اولین جلسه هیات واگذاری، اقدام به تصویب آنها کنیم.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:خصوصی سازی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *