RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

علت اصلی مخالفت با واگذاری‌ها

۱۶:۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵کد خبر: 270879
ایستانیوز:نماینده رییس اتاق بازرگانی در هیات واگذاری گفت: یکی از دلایل اصلی مخالفت بعضی از نمایندگان مجلس با واگذاری ها، عدم اطلاع آنها از تشریفات و مقررات خصوصی سازی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مهدی مفیدی گفت: فشارها و مخالفتها در برابر خصوصی سازی موجب شده تا سازمان خصوصی سازی با احتیاط بیشتری اقدام به واگذاری سهام شرکتهای دولتی کند. ضمن اینکه شرایط اقتصادی کشور هم به نوعی جلوی اجرای خصوصی سازی را گرفته است که از جمله این موانع می توان به رکود اقتصادی، مشکلات ارزی و رکود بازار سرمایه نام برد که بر واگذاری های دولت تاثیر گذاشته اند. از این رو وقتی می خواهیم کارنامه سازمان خصوصی سازی را نقد کنیم باید مجموعه این عوامل را در نظر بگیریم.
 
مشاور عالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرد: ما به عنوان اتاق بازرگانی معتقدیم سیاست خصوصی سازی در کشور به کندی در حال انجام است که شاید یکی از دلایل این موضوع این باشد که در هر واگذاری که صورت می گیرد، هر کسی به خودش این حق را می دهد که در آن واگذاری دخالت کند.
 
بنابراین فضا سازیهایی که در این خصوص انجام می شود به کندی واگذاریها منجر می شود. جالب اینکه در برخی موارد حتی مسئولان استانی هم در تقابل با خصوصی سازی می ایستند و مسایل منطقه ای را بر مصالح اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ترجیح می دهند.
 
وی افزود: برنامه خصوصی سازی و جزئیات اجرای آن بارها توسط نمایندگان مجلس در بودجه سالانه کشور و نیز برنامه های مختلف توسعه به صورت مداوم تصویب شده و مورد تاکید قرار گرفته است.
 
 بر این اساس جای تعجب دارد که این دستور العمل ها بعضاً توسط نمایندگان مجلس مورد نقد قرار می گیرد، در حالی که انتظار می رود نمایندگان نسبت به این قوانین آگاه و به آنها عامل باشند. و با توجه به اینکه مجلس دو نماینده بعنوان ناظر در هیئت واگذاری دارد شایسته است قبل از هرگونه طرح موضوع پیرامون مصوبات هیئت واگذاری با نمایندگان خود مشورت کنند.
 
مشاور عالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی مخالفت بعض نمایندگان مجلس با واگذاری ها، عدم اطلاع آنها از تشریفات  و مقررات خصوصی سازی است. بنابراین اگر هم نماینده ای به قانون اعتراض دارد باید از مجاری قانونی و تصویب لوایح اصلاحی اقدام به رفع مشکلات کند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:خصوصی سازی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *