RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

کاهش ۱۶۷۹ واحدی شاخص کل بورس

۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۷کد خبر: 270481
ایستانیوز:معامله‌گران بورس تهران امروز با پرحجم شدن معاملات سهام در گروه بانکها در حالی شاهد افزایش عرضه در برابر تقاضا در این گروه بودند که گروه سیمانی‌ها و دارویی‌ها با اقبال بورس‌بازها برای جمع‌آوری سهام روبه‌رو شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه هفتم بهمن ماه 97 با کاهش 1679 واحدی به رقم 160 هزار و 797 واحد رسید.
 
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 30 واحدی عدد 29 هزار و 513  واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 1542 واحدی به رقم  176 هزار و 206 واحد دست یافت.
 
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 1312 واحدی به رقم 119 هزار و 788 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 2984 واحدی عدد 313 هزار و 943 واحد را به نمایش گذاشت.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 20 واحدی بر روی رقم یک هزار و 942 واحد نشست.
 
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 256 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 167 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 110 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با 150 واحد، بانک صادرات با 99 واحد و بانک تجارت با 49 واحد افزایش ، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
 
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 714 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن 3 میلیارد و 208 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 206 هزار و 825 نوبت داد و ستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های عمران و توسعه شاهد، سپرده‌گذاری مرکزی،‌ آساسیر ارس، شیر و گشت زاگرس شهر کرد، بیمه کوثر، صنایع کاغذسازی کاوه، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، صنعتی مینو، سرمایه‌گذاری شاهد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه اقتصادی آرین، صنعتی مینو، سیمان تهران، شیر پگاه آذربایجان شرقی، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، حق تقدم استفاده نشده سیمان قائم، پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون متوقف شدند. 
 
امروز همچنین نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری شفادارو به دلیل نوسان ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه ۶۰ دقیقه‌ای برای سفارش‌گیری مجدد روبه‌رو شد. 
 
همچنین نماد معاملاتی پتروشیمی خراسان پس از پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران از روز چهارشنبه ۱۰ بهمن‌ماه با توقف معاملات در فرابورس مواجه خواهد شد. 
 
 امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، بیش از ۳۰ میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش کمتر از ۱۵ میلیاردتومان معاملات انتقالی را نظاره‌گر بود. 
 
همچنین ۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری دارویی تأمین به ارزش کمتر از ۳ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
 
براساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی شاهد معاملاتی پرحجم در گروه بانکها به ویژه در بانک تجارت، بانک ملت و بانک صادرات بود که انتشار گزارش توجیهی درخواست افزایش سرمایه بانک تجارت از سوی هیأت مدیره این ناشر و وجود برخی ابهام‌ها در خصوص میزان موفقیت آن تا قبل از پایان سال مالی جاری باعث شد تا فشار عرضه در برابر تقاضا در این گروه به ویژه در «وتجارت» افزایش یابد. 
 
با این حال امروز بورس‌بازها پیرامون خبرهای موجود در گروه سیمانی‌ها و همچنین تداوم اقبال به تک‌سهم‌ها شاهد رِنج شدن قیمت‌ها از منفی کامل قیمت‌ها به سمت دامنه نوسان قیمت مثبتی و تا سقف کامل قیمت‌ها بود. 
 
با وجود افزایش عرضه در برابر تقاضا در گروه‌های شاخص‌سازی همچون بانکها و پتروشیمی‌ها، اما شاخص کل هم‌وزن در پایان معاملات امروز همچنان سبزپوش ماند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *