RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

مدیرعامل بیمه دی:

طراحی بیمه عمر مستمری حادثی برای اقشار کم‌درآمد

۱۵:۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۶کد خبر: 270418
ایستانیوز:مدیرعامل بیمه دی اظهار داشت: بیمه دی برای آنکه از فشارهای اقتصادی و معیشی که با نبود سرپرست خانواده بر بازماندگان تحمیل می‌شود بکاهد، بیمه‌نامه مستمری حادثی را به‌نحوی طراحی کرده است که با شرایط اقتصادی و درآمدی بیشتر مردم جامعه مطابقت داشته باشد. بنابراین هم قشر کارگر و هم کلیه آحاد جامعه می‌‌توانند به اقتضای نیازها و شرایط خاص خود از این بیمه استفاده کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(استانیوز)، یکی از دغدغه‌های کارگران و اقشار ضعیف جامعه شرایط بیمه در زمان بروز حوادث است، بیمه دی یکی از شرکت‌های بیمه پیشرو در زمینه کاهش اینگونه نگرانی‌ها است. محمدرضا کشاورز، مدیر عامل بیمه دی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد اقدامات این شرکت توضیحاتی ارایه کرده‌اند که مشروح آن را ادامه می‌خوانید:
 
بر اساس آمار وزارت کار سالانه صدها کارگر در حوادث ناشی از کار فوت می‌کنند که باعث می‌شود خانواده آن‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای شوند. آیا بیمه‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب باعث کاهش مشکلات خانواده‌ها شوند؟
 
اتفاقاً یکی از کارکردهای بیمه همین است که ریسک‌های زندگی افراد و خانواده‌هایشان را با برنامه‌ریزی مناسب پوشش دهد. متأسفانه خانواده‌ها با از دست دادن درآمد خود به‌ واسطه فوت سرپرست خانواده به مشکلاتی برمی‌خورند که می‌تواند آینده آن‌ها را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهد. اگر افراد به مزایای برخورداری از بیمه‌های عمر توجه داشته باشند، می‌بینند که تنها کمی پس‌انداز و خرید بیمه عمر می‌تواند خیال آن‌ها را از بابت تأمین نیازهای ضروری بازماندگانشان راحت کند و از مسائلی که این افراد به دنبال از دست دادن سرپرست یا نان‌آور خانواده با آن روبرو می‌شوند می‌کاهد.
 
 به نظر شما به‌ عنوان مدیرعامل بیمه دی و یکی از مهم‌ترین شرکت‌های بیمه در ایران و همچنین کارشناس علم بیمه، به چه دلیل تاکنون شرکت‌های بیمه به‌صورت کامل نتوانسته‌اند این حوادث را پوشش بدهند؟
 
شرکت‌های بیمه تا امروز توانسته‌اند محصولات مناسبی را برای پوشش بسیاری از ریسک‌ها طراحی کنند. بسیاری از نکات فنی در این محصولات مدنظر قرار گرفته است، اما شاید توجه بیشتر به شرایط اقتصادی و اجتماعی مخاطبان شرکت‌ها می‌توانست احتمال پذیرش این محصولات را در جامعه افزایش دهد. هرچه باشد، بیمه هنوز نتوانسته است جایگاه ثابت و مناسبی در سبد هزینه‌های خانوار پیدا کند و بیشتر درآمد افراد برای رفع نیازهای معیشتی فوری آنان صرف می‌شود. اگر شرکت‌ها ضمن طراحی محصولات بیمه‌ای در نظر داشته باشند که مثلاً میزان درآمد گروه‌های هدف محصولات آنان در چه حد است، قطعاً این گروه‌ها از محصولات آنان استقبال بیشتری خواهند کرد.
 
بیمه دی در ادامه طرح‌های نوین خود به تازگی طرحی را آماده کرده است تا کارگران را در بحث حوادث پوشش بدهد. این بیمه چه ویژگی‌هایی دارد؟
 
طرح اخیر بیمه‌های عمر بیمه دی به نام «مستمری حادثی» برای پوشش همه اقشار و به‌ویژه اقشار کم‌درآمد طراحی شده است.
 
پوشش اصلی بیمه‌نامه مستمری حادثی فوت به علت حادثه بیمه‌شده است. شرکت بیمه دی درصورت فوت بیمه‌شده بر اثر حادثه (فوت حادثی)، سرمایه این بیمه‌نامه را به‌صورت مستمری به ذی‌نفعان (استفاده‌کنندگان) آن پرداخت خواهد کرد.
 
کارگران چگونه می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند؟ با پرداخت چه مبلغی می‌توانند خود را بیمه کنند و از چه خدماتی استفاده کنند؟
 
بیمه مستمری حادثی نخستین بیمه از مجموعه محصولات شرکت بیمه دی است که به‌صورت آن‌لاین در دسترس متقاضیان آن قرار دارد. افراد می‌توانند از طریق سامانه فروش آن‌لاین شرکت به نشانی plus.dayins.com برای خرید این بیمه‌نامه اقدام کنند. علاوه بر گزینه خرید آن‌لاین، امکان خرید حضوری هم برای مشتریان عزیز فراهم است و شعب و نمایندگی‌های بیمه دی در سراسر کشور آماده خدمت‌رسانی و ارائه بیمه‌نامه مستمری حادثی به متقاضیان هستند.
 
حق‌بیمه این بیمه‌نامه بسیار پایین است تا با قدرت خرید افرادی که مخاطب این نوع بیمه هستند متناسب باشد. برای نمونه، برخورداری از سرمایه 50 میلیون تومانی با پرداخت مبلغی کمتر از 35 هزار تومان برای یک سال نیز ممکن است.
 
کل سرمایه این بیمه‌نامه معادل70 برابر حقوق ماهانه بیمه‌شده است و می‌تواند حداکثر تا 200 میلیون تومان باشد که درصورت فوت بیمه‌شده بر اثر حادثه (فوت حادثی) به‌صورت مستمری به استفاده‌کنندگان او پرداخت خواهد شد.
 
در کنار پوشش اصلی، شرکت بیمه دی امکان تهیه پوشش‌های تکمیلی را نیز در بیمه‌نامه فراهم کرده است. بیمه‌گذاران می‌توانند تا سقف 100 درصد سرمایه فوت حادثی از پوشش نقص عضو دائم ناشی از حادثه بیمه‌شده و معادل 10 درصد سرمایه فوت حادثی و تا سقف 20 میلیون تومان از پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه بیمه‌شده برخوردار شوند.
 
آیا افراد غیرکارگر همچون خانواده آن‌ها نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند؟
 
بیمه دی برای آنکه از فشارهای اقتصادی و معیشی که با نبود سرپرست خانواده بر بازماندگان تحمیل می‌شود بکاهد، بیمه‌نامه مستمری حادثی را به‌نحوی طراحی کرده است که با شرایط اقتصادی و درآمدی بیشتر مردم جامعه مطابقت داشته باشد. بنابراین هم قشر کارگر و هم کلیه آحاد جامعه می‌‌توانند به اقتضای نیازها و شرایط خاص خود از این بیمه استفاده کنند.
 
آیا استفاده از این بیمه نیاز به داشتن بیمه پایه مانند تأمین اجتماعی دارد؟
 
پوشش‌های تکمیلی این بیمه مستقل از پوشش‌های بیمه‌ای است که از طریق بیمه‌های پایه یا بیمه‌های درمان تکمیلی به افراد ارائه می‌شود و بیمه‌گذاران می‌توانند بدون داشتن بیمه پایه نیز از پوشش‌های تکمیلی این بیمه‌نامه استفاده کنند.
 
مبلغی که بعد از فوت و یا حادثه به خانواده فرد حادثه‌دیده پرداخت می‌شود منافاتی با مبلغی که سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان بیمه بیکاری و یا حقوق از کارافتادگی پرداخت می‌کند دارد یا خیر؟
 
هریک از بیمه‌گذاران بیمه‌نامه مستمری حادثی به اختیار خود برای خرید این بیمه‌نامه اقدام کرده‌اند و مبلغی که در قالب سرمایه بیمه‌نامه عمر به استفاده‌کنندگان پرداخت می‌شود، هیچ‌گونه ارتباطی به بیمه بیکاری یا حقوق ازکارافتادگی ندارد که سازمان تأمین اجتماعی می‌پردازد. در واقع، فرقی نمی‌کند که سازمان تأمین اجتماعی مبلغی را به بیمه‌شدگان بپردازد یا خیر. چون بیمه‌های عمر، ازجمله بیمه مستمری حادثی، سرمایه بیمه‌نامه را مطابق با شرایط قرارداد در زمان معین‌شده به استفاده‌کنندگان بیمه‌نامه پرداخت خواهد کرد.
 
  

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه میهن
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *