RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

شهروندان کجای اداره شهر هستند؟

معابر تهران بی برو برگرد پولی می‌شود

۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶کد خبر: 269975
ایستانیوز:اعضای شورای شهر تهران، دیروز تصویب کردند که سال آینده، طی لوایحی معابر تهران پولی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران می‌گوید؛ همه چیز از یک شایعه شروع شد! شایعه پولی کردن معابر شهر و بعد انتشار یک خبر. واکنش‌ها، سریع بود و تند؛ اصلاح‌طلبان شورا و شهرداری ناگهان وارد مخمصه بدی شدند.  میان وانفسای اوضاع اقتصادی، مردم گلایه می‌کردند که «همین را کم داشتیم! پولدارها از تونل رد شوند و بی‌پول‌ها ترافیک بیشتری را تحمل کنند!»
 
اما ماجرا چه بود؟ یکی از رسانه‌ها پیش‌نویس لایحه‌ای را منتشر کرده بود که در آن برخی از تونل‌ها مثل؛ نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه، امیرکبیر و اتوبان صدر، مشمول دریافت عوارض عبور و مرور می‌شوند. پیش‌نویس این لایحه در اداره تدوین قوانین و مقررات شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته و این لایحه از لحاظ کارشناسی و حقوقی بررسی شده که در نهایت به تأیید رسیده و به‌زودی به شورای شهر ارسال می‌شود.
 
این همه آن‌چیزی بود که به چشم برهم زدنی، واکنش‌های مردم، دولتیان، سیاستمداران و نمایندگان مجلس و شورا را درپی داشت. شهردار تهران گفت که این لایحه هنوز مورد بررسی کارشناسی قرار نگرفته و امضای مرا ندارد!
 
معاونت حمل  و نقل هم واکنش‌‌های متفاوتی نشان داد؛ یکبار، قیمت‌ها را تکذیب کرد و بار دیگر کل لایحه را . معاون شهردار تهران در اولین اظهار نظرش گفت که؛ حداقل دریافت عوارض 3هزار تومان نیست و هزار تومان است. اما ناگهان مشاور فرهنگی‌اش اصل موضوع را تکذیب کرد و گفت اصلا لایحه‌ای به نام «پولی کردن معابر و تونل‌های تهران» وجود خارجی ندارد، که البته به فاصله چند ساعت بعد، عکس صفحه اول این لایحه که در آن نوشته شده بود؛ «لایحه تعیین نرخ بهای خدمات تردد وسایل نقلیه در تونل‌ها و معابر خاص شهر تهران در سال 1398»در شبکه‌های مجازی دست به دست شد.
 
هرچند هنوز دلایل این انکار شدید محسن هاشمی، معاونت حمل و نقل و شهردار تهران، مشخص نیست اما موضوع زمانی جدی شد که اعضای شورای شهر تهران در زمان بررسی برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری تهران طی بندی مقرر کردند تا طی پنج‎سال آینده « لوایح نظام قیمت‌گذاری استفاده از زیرساخت‌های شهری«شبکه معابر و پارکینگ» جهت تصویب در سال اول برنامه، به شورا ارسال شود.
 
ممکن است با مخالفت برخی از اعضای شورای شهر قیمت‌ها کاهش پیدا کند، اما در نهایت این اتفاق خواهد افتاد و معاون حمل و نقل شهردار  با حداقل 11 رای این لایحه را به تصویب می‌‌رساند. تهرانی‌ها، سال آینده وارد تونل‌های پولی خواهند شد.
 
به گزارش اقتصاد آنلاین ،هرچند پولی کردن معابر، یکی از موضوعاتی بود که در نهایت برای کاهش استفاده از خودروی شخصی و آلودگی هوا باید اجرایی می‌شد، اما چند سوال مطرح می‌شود که آیا در حال حاضر شهر تهران، با ظرفیت کم‌تر از سه میلیونی استفاده از حمل و نقل عمومی، می‌تواند پذیرای معابر پولی شود؟آیا شهروندان آمادگی قبول شرایط جدید را دارند؟ کسی از آن‌ها نظر خواهی کرده است؟ و سوال آخر اینکه چرا شهرداری تهران با چنین ید طولایی در شعار شفافیت، این چنین چراغ خاموش می‌خواست این موضوع را جلو ببرد؟
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *