RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

واتس‌اپ به بانک متصل می‌شود

۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵کد خبر: ۲۶۹۹۲۹
ایستانیوز:بزرگترین بانک برزیل اعلام کرده است که با ارائه یک سرویس جدید، مشتریان بانکی قادر خواهند بود بدون در اختیار داشتن کارت بانکی، تنها با استفاده از پیام رسان واتس‌اپ از دستگاههای خودپرداز پول نقد از حساب خود برداشت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش ارتباط تکنولوژی‌های روز جهان با سرویس‌های مالی و بانکی، به نظر می‌رسد که بانک‌های مختلف فعال در کشورهای جهان در تلاشند تا با ارائه پلتفرم و خدمات جدیدی، استفاده از سرویس‌های بانکی را برای مشتریان و کاربران خود تسهیل کرده و نظر و رضایت آنها را بیشتر از پیش جلب کنند.
 
حالا بانک دو برزیل، بعنوان بزرگترین بانک فعال در کشور برزیل واقع در آمریکای لاتین، به تازگی اعلام کرده است که مشتریان و کاربرانی که در این بانک حساب دارند، قادر خواهند بود در مواقعی که کارت بانکی خود را به همراه ندارند، با استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در گوشی هوشمند خود اقدام به برداشت پول نقد از دستگاههای خودپرداز موجود در شهر کنند.
 
این نخستین باری است که که یک بانک دست به چنین اقدامی زده است و به نظر می‌رسد در صورت تامین امنیت سایبری لازم، با استقبال بی نظیری از سوی کاربران و مشتریان بانکی روبرو شود.
 
کاربران به منظور دریافت و برداشت پول نقد در ابتدا باید شماره و کدی را که دستگاه خودپرداز مربوطه به آنها می‌دهد، وارد فهرست مخاطبان ( contacts) گوشی خود کنند، سپس هوش مصنوعی موجود در این پلتفرم از آنها می‌خواهد که مبلغ موردنظر و رمز کارت بانکی خود را وارد دستگاه خودپرداز کنند. فناوری هوش مصنوعی پس از تایید اطلاعات وارد شده توسط کاربر، کدی را به وی می‌دهد تا با وارد کردن آن کد در دستگاه خودپرداز، امکان دریافت و برداشت وجه فراهم شود. لازم به ذکر است که این کدهای ارسال شده از سوی هوش مصنوعی واتسون متصل به سیستم بانکی، تنها تا ۲۴ ساعت معتبر است و سقف برداشت آن نیز تا ۸۰ دلار است.
 
با توجه به سقف میزان برداشت وجه نقد با استفاده از این روش، به نظر می رسد که این پلتفرم تنها به منظور کمک رسانی به افراد در مواقعی که نیاز به پول فوری و اندک دارند، تعبیه و طراحی شده است.
 
مقامات بلندپایه و مدیران این بانک برزیلی همچنین اعلام کرده اند که استفاده از این روش با بهره مندی از پلت‌فرم واتس‌اپ از امنیت سایبری بالایی برخوردار خواهد بود و کاربران می‌توانند با خیال آسوده از خدمات آن بهره‌مند شوند.
 
این بانک در مجموع ۱۵ سرویس خود را از طریق پیام رسان واتس اپ انجام می‌دهد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به انتقال وجه و خرید شارژ اشاره کرد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *