RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

قصه «سررسید» در بانک ملت به سر رسید!

۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴کد خبر: 269874
ایستانیوز:بانک ملت امسال هم سررسید نامه و تقویم چاپ نخواهد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این بانک با هدف صرفه جویی در هزینه های غیرضروری، کاهش مصرف کاغذ، ملاحظات زیست محیطی و همگامی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شرایط خاص کشور، برای سال جدید تقویم و سررسید نامه چاپ نخواهد کرد.
 
بانک ملت در حالی از تصمیم خود مبنی بر عدم چاپ و توزیع سررسیدنامه برای دومین سال پیاپی خبر داده که افزایش قابل توجه قیمت کاغذ و کمبود آن در بازار نگرانی‌هایی در حوزه نشر ایجاد کرده است.
 
به نظر می‌رسد با توجه به توسعه ابزارها و ابزارک های مبتنی بر فناوری اطلاعات، دسترسی به تلفن های همراه و تقویم‌های دیجیتالی و اپلیکیشن های سازماندهی برنامه روزانه و یادآوری کارها این تصمیم بانک ملت هوشمندانه اتخاذ شده است.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد، بانک‌های خارجی نیز برخلاف رویه‌ای که سال‌ها در بانک‌های ایرانی رواج داشته، در سطح محدودی از اقلام تبلیغاتی و سررسید نامه برای هدیه به مشتریان استفاده می‌کنند.
 
گفتنی است، بانک‌ها و سازمان‌هایی که مالکیت آنها سهامی عام و در بازار بورس اوراق بهادار حاضر هستند، علاوه بر شرایط خاص اقتصادی محیط کسب و کار همواره باید به دنبال تامین خواسته‌های سهام داران به ویژه در ارتباط با مدیریت هزینه‌های غیرضروری و افزایش سودآوری باشند.
 
این اقدام قابل تحسین در یکی از بانک‌های بزرگ ایرانی از لحاظ تعداد شعبه و مشتری، نمونه خوبی از اجرای اقتصاد مقاومتی در شرایط کمبود کاغذ و افزایش سرسام آور هزینه‌های چاپ در کشور پس از افزایش ناگهانی نرخ ارز است.
 
این گزارش می افزاید، یکی از سنت‌های رایج در بین بانک‌های کشور از سال های دور، چاپ و اهدای سرسیدنامه به مشتریان خود بوده که با کاهش نقش روش‌های کاغذی و توسعه سیستم‌های رایانه‌ای کارکرد و اثربخشی خود را از دست داده است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک ملت
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *