RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بانکداری دیجیتال صنعتی بی‌حد و مرز است

۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲کد خبر: 269719
ایستانیوز:عضو هیات مدیره و معاون شعب بانک ملی با اشاره به اینکه آینده شعب در بانکداری دیجیتال است، گفت: ایجاد قابلیت‌های بیشتر در این زمینه در همه سطوح عملیاتی بانک تاثیر ویژه‌ای در ثبات مالی سازمان خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بانک ملی، برات کریمی در گفتگو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان اینکه شعب بانک ها اولین حلقه اتصال مشتریان با بانک هستند، اظهار داشت: هرگونه رشد سپرده ها، افزایش منابع و نقدینگی، وصول مطالبات و در کل پیشرفت و حرکت جهادی در بانک ها از آنجا آغاز می شود و این امر بیانگر اهمیت تدوین برنامه هایی جامع و کاربردی در سطح شعب و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است.
 
وی با تاکید بر اینکه اخیراً مفهوم جدیدی در صنعت بانکداری تحت عنوان "بانکداری دیجیتال" مطرح شده که رویکردی کامل در حوزه استراتژی و پذیرش یک راهبرد و مدلی جدید از بانکداری است، افزود:  بانکداری دیجیتال با بانکداری الکترونیک متفاوت است. در بانکداری الکترونیک بانک محصولی را تولید و در اختیار مشتری قرار می دهد ولی در بانکداری دیجیتال محصولی ساخته نشده و بانک زیر ساخت تولید محصول را در اختیار شرکت های فین تک قرار می دهد.
 
وی تصریح کرد: این بانکداری الزاماتی به همراه دارد و مستلزم تحول و مدرن سازی در همه لایه‌های مدیریتی، عملیاتی، اجرایی و فناوری است. همچنین نیازمند گذار از یک دیدگاه محصول‌گرا به مشتری‌گرا و خدمت‌محور است.
 
به گفته کریمی، این الگوی بانکداری به‌وسیله مشتری آغاز می‌شود و از حداکثرسازی قابلیت هایی همچون خدمت‌دهی، دسترسی، سودمندی و هزینه برای مشتری، اطمینان پیدا می‌کند و صاحبنظران صنعت بانکداری نیز بانکداری دیجیتال را عامل اصلی استحکام رابطه بانک با مشتری و ابزار ایجاد مزیت رقابتی برمی شمارند.
 
این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ادامه داد: این الگو در پی کاهش هزینه‌های عملیاتی، کاهش خطاها، توسعه بازار و افزایش منابع درآمدی بر اساس مدل‌های نوین کسب‌وکار همراه با استفاده از نوآوری و تجاری‌سازی ایده‌هاست. بنابراین یک سازمان برای دیجیتال شدن باید روی مشتری‌محوری، ساده‌سازی و اتوماسیون فرآیندها تمرکز کند و هدف آن نیز افزایش کارآمدی آن‌ها در تمامی لایه‌های سازمان و در کل زنجیره ارزش باشد.
 
کریمی اضافه کرد: در بانکداری دیجیتال فعالیت‌های مشتری شامل تراکنش‌های بانکی، موضوعات مورد علاقه، سلایق، میزان رضایتمندی از خدمات بانکی و از طریق استفاده از کانال‌های مختلف و ابزارهای دیجیتال رصد می‌شود و پس از تحلیل فعالیت‌ها، پیشنهادها و محصولات متناسب با نیاز مشتری به وی ارائه می‌شود. در همین راستا، روش‌های بهبود ارتباط مشتری با بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد و در حقیقت محصولات در بانکداری دیجیتال باید برای مشتریان شخصی‌سازی شود، یعنی مشتری بتواند نیازش را بفرستد و ما بتوانیم در سیستم خودمان برای مشتری یک محصول اختصاصی تولید کنیم.
 
وی تاکید کرد: برای حرکت از سمت بانکداری سنتی به سمت بانکداری دیجیتال نیازمند یک تحول دیجیتال هستیم و موضوع تحول دیجیتال پیش از آنکه مبحثی فناوری محور باشد، مشتری محور، کسب و کار محور و فرآیند محور بوده و مساله مهم در آن تجربه‌ای است که مشتری در نتیجه تعامل با بانک به‌دست می‌آورد. در این راستا بانک ها باید مدل کسب کاری خود را تغییر دهند و ساختار خود را جهت هماهنگی سریع با تغییرات چابک سازند.
 
معاون شعب بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: در این نوع بانکداری هزینه‌های شعب، کارمندان، تجهیزات شعبه، به‌روزرسانی این تجهیزات و تمامی هزینه‌های مربوط به بانکداری با شعبه، کاهش پیدا  کرده و خیلی از فعالیت‌های شعب و کارکنان آن ممکن است به ماشین‌ها انتقال پیدا کند اما با عنایت به وضعیت موجود در این نوع بانکداری به جای حذف نیروی انسانی و امکانات، نقش ها و رسالت ها تغییر می‌یابد. در واقع یکسری از شعب به صورت سلف سرویس، ارائه خدمت می کنند. به این معنی که در این شعب کارکنان تنها نقش راهنما را داشته و مشتریان بر اساس نیازهای خود از خدمات و دستگاه ها استفاده می کنند.
 
کریمی بیان کرد: بانک ملی ایران اقدام به برنامه ریزی های مدونی برای شعب تابعه خود با ملحوظ داشتن سیاست ها و استراتژی های کلان در جهت افزایش رضایت مشتریان کرده که عمده این برنامه ها در حوزه های مربوط به محیط فیزیکی شعب، ارائه خدمات بهتر و بهره گیری بیشتر از خدمات مبتنی بر بستر اینترنت و بانکداری دیجیتال و نیروی انسانی طرح ریزی شده است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک ملی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *