RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

در جلسه دولت مطرح شد

روایت رییس‌جمهور از نرخ تورم

۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱کد خبر: 269691
ایستانیوز:رییس جمهور در جلسه هیات دولت با بیان اینکه خوشبختانه امروز با تلاش‌هایی که بخش اقتصاد و بانک مرکزی در زمینه ارز کرده اند آرامشی نسبی در بازار وجود دارد، اظهارداشت: می‌خواهیم این آرامش را تداوم ببخشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که در جلسه هیات دولت سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: تولید بسیار مهم است و باید کاری کنیم که دچار مشکل نشود. وی تاکید کرد: درست است که در مسائل بانکی مشکلاتی داریم و یا ممکن است در حمل و نقل مسایلی داشته باشیم، ولی حتماً این مشکلات نباید به کالاهای اساسی و زندگی مردم منتقل شود.
 
رییس جمهور با تشریح سه حادثه مهم در روند اقتصادی کشور از روز پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز، گفت: تغییر ساختارهای کشور با پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی ۸ ساله و تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ایران، سه حادثه مهم در روند اقتصادی کشور در طول این ۴۰ سال بوده که به اشکال مختلف روی داده است.
روحانی تاکید کرد: امروز در آستانه چهلمین جشن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اشتغال جوانان و تامین معیشت مردم دو اولویت اصلی و مهم همه ما در کشور است و نباید اجازه دهیم مردم با مشکل مواجه شوند.
وی دو وظیفه مهم دولت و مسئولین دولتی را در شرایط امروز جامعه مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز هر کدام از ما در هر بخشی که کار و تلاش می کنم دو وظیفه مهم اشتغال جوانان و معیشت مردم را برعهده داریم.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: ببینید در این شرایط سخت اقتصادی اگر یک خانواده‌ای دو جوان داشته باشد و هر دو بیکار باشند، چه شرایط سختی برایش پیش می‌آید و چه فشاری بر او وارد می‌شود، پس همه ما در ارگان ها و دستگاه ها باید تلاش کنیم جوان‌های ما مشغول به کار شوند.
وی تاکید کرد: یکی از وظایف سازمان برنامه و بودجه، اشتغال است. یعنی سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌ها باید بدانند، که وظیفه بزرگ همه ما مسئله اشتغال جوانان است. چون می‌دانیم در شرایط سخت یک عده‌ای بیکار یا از کار برکنار می‌شوند و یک عده نمی‌توانند ادامه کار بدهند. باید جبران کنیم و برای آن کسی هم که بیکار می‌شود، باید فکر کنیم.
روحانی در ادامه با بیان اینکه مسئله دوم، معیشت مردم است که نباید در زندگی روزمره و نیازهای فوری و روزانه دچار مشکل شوند، تاکید کرد: تورم ۱۲ ماهه ماه آذر، ۱۸ درصد است ولی تورم مواد غذایی و خوراکی ما ۲۴ درصد است و این به نظر من مهم است.
رییس جمهور با بیان اینکه وقتی تورم کل را حساب می‌کنیم، مردم به آن کاری ندارند و ۲۴ درصد به طور متوسط است که برای برخی اجناس ۳۰ الی ۴۰ درصد و برخی دیگر کمتر و بیشتر است، گفت: از این بدتر زمانی است که نوسان هفتگی و روزانه در قیمت ها داشته باشیم.
روحانی گفت: معیشت مردم و مواد لازم برای زندگی مردم که جزو خرید روزانه است، باید یک مبنایی داشته و ثباتی پیدا کند و  بازار باید آرامش داشته باشد. رییس جمهور خاطرنشان کرد: از نکات ضروری برای جلوگیری از ایجاد مشکل در زندگی مردم، اشتغال است و فرقی نمی‌کند که در بخش کشاورزی، صنعت و یا خدمات باشد.
وی ادامه داد: امیدوارم همه بتوانیم در این روزهای بسیار مهم که یادآور فداکاری مردم در ۴۱ سال پیش در این ایام است، در مسیر آرامش مردم و زندگی بهتر برای آنان و رفع مشکلات روزمره، پُر تلاش تر باشیم.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:نرخ تورم
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *