RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

۹۹درصد قبوض تلفن ثابت غیرحضوری پرداخت می‌شود

۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳کد خبر: ۲۶۹۳۹۱
ایستانیوز:در حالی‌که با حذف قبوض کاغذی، صرفه‌جویی بسیار زیادی در وقت و هزینه و هم‌چنین کمک بسیاری به اجرای مکاتبات اداری می‌شود، به نظر می‌رسد هم‌اکنون نزدیک به ۹۹ درصد از تمام قبض‌های تلفن ثابت در سراسر ایران به‌صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از ایسنا، دولت الکترونیکی خدمتی است که اگر از مرحله‌ شعار به عمل برسد، به واسطه‌ آن می‌توان در کنار صرفه‌جویی ۳۳۰ میلیارد تومانی اتصال کارت سوخت به کارت بانکی، ۱۴۴۰ میلیارد تومان در هزینه‌ قبوض صرفه‌جویی کرد و این موارد شاید ابتدایی‌ترین بهره‌برداری‌ها از هوشمندسازی فرآیندهای دولتی باشند.
 
هم‌چنین در کنار استفاده‌های متعددی که از فرآیند هوشمندسازی می‌شود، می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش رفت‌وآمد، و حتی حفظ محیط زیست به عنوان مزایای هوشمندسازی اشاره کرد. همان‌طور که اخیرا کارت سوخت به کارت‌های بانکی متصل شده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دولت الکترونیکی، صرفه‌جویی ۳۳۰ میلیارد تومانی در هزینه‌ها و کاهش مدت زمان فرآیند خدمات رخ داده است.
 
اما به گفته مسوولان، می‌توان قبوض پرداختی از جمله تلفن، آب، گاز و برق را به گوشی همراه شهروندان ارسال کرد که نسخه دیجیتالی آن، در کارپوشه ایرانیان قرار بگیرد، یا به‌صورت پیامکی یا اپلیکیشن‌های دولت همراه یا اپلیکیشن که خدمات پرداخت را انجام می‌دهند، به مشترک اطلاع داد که قبض‌شان آمده است. این فرایند اطلاع‌رسانی آنلاین به مشترک و به‌روز بودن این مدل اطلاع‌رسانی در برگشت درآمد آن‌ها هم نقش دارد.
 
در همین راستا، محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - توضیح داده بود: شرایط فعلی بودجه‌ای ایجاب می‌کند که با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیکی به سمت صرفه‌جویی در هزینه‌ها برویم و این هزینه‌ها را از دوش مردم و یا هزینه بودجه برداریم. از ابتدای سال، عدد اعتبار تخصیص‌یافته به وزارت ارتباطات، ۶۰۰ میلیارد تومان بوده در حالی که ۱۴۴۰ میلیارد تومان هزینه قبوض خدماتی و یا ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه صدورت کارت سوخت است و این هزینه‌ها می‌تواند صرفه‌جویی و به عنوان منابع به آن‌ها نگاه شود.
 
وی هم‌چنین درباره خدمات ارائه‌شده با استفاده از دولت الکترونیکی توضیح داده بود: با استفاده از دولت الکترونیکی چند پروژه مهم در این مدت راهبری و رضایت عمومی جلب شد که نتایج آن را دیدیم. پروژه مقابله با قاچاق تلفن همراه و موضوع کارت سوخت که ارائه خدمات را به مردم راحت کرد و هزینه‌ها را کاهش داد، تجربه نشان داد که می‌توانیم این کار را پیش ببریم.
 
جهرمی با بیان این‌که یکی از خدماتی که می‌توان در آن صرفه‌جویی کرد، بحث قبوض است، گفت: مخابرات ایران ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت دارد که دوره‌ای برایشان قبض صادر می‌کند و هزینه تمام‌شده هر  قبض ۲۰۰۰ تومان است که سالانه ۳۶۰ میلیارد تومان می‌شود. مجموعه مخابرات ایران امروز مطالبات انباشته دارد، جلسه‌ای با مخابرات ایران داشتیم و قرار شد ظرف ۴۵ روز آینده مخابرات به سمتی برود که با استفاده از ظرفیت پلتفرم دولت الکترونیکی قبوض خدماتی را حذف کند.
 
۹۹ درصد قبض‌های تلفن ثابت به‌صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود
 
در این راستا مهندس سیدمجید صدری -مدیرعامل شرکت مخابرات ایران- اخیرا با اشاره به اهمیت پرداخت‌های غیرحضوری در کاهش تردد و آلایندگی محیط ‌زیست و هم‌چنین سرعت در پرداخت و تحقق ارتباطی فراگیر اعلام کرد: هم‌اکنون با استقبال گسترده مشتریان از این پرداخت‌ها، نزدیک ۹۹ درصد از تمام قبض‌های تلفن ثابت در سراسر ایران به‌صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.
 
وی با اشاره به اهمیت استفاده از کانال‌های غیرحضوری پرداخت در ارتباط گسترده با مشتریان شرکت در سراسر ایران و هم‌چنین ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در اکثریت مناطق مخابراتی با فرهنگ‌سازی‌های صورت‌گرفته، درصد پرداخت از سامانه جامع ۲۰۰۰ و دیگر کانال‌های غیرحضوری به حدود ۹۹ درصد بالغ شده است که این به‌عنوان یک مزیت برای شرکت مخابرات ایران به‌عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه ICT به‌حساب می‌آید.
 
وی آگاه‌سازی شهروندان در استفاده از ارتباطات الکترونیکی، پرداخت‌های غیرحضوری و درنهایت تحقق دولت الکترونیکی را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه ICT کشور دانست و افزود: تمام درگاه‌های پرداخت غیرحضوری شرکت مخابرات ایران به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت تمام مشتریان در سراسر کشور هستند.
 
در این راستا، کارپوشه ملی ایرانیان در راستای دسترسی آزاد به اطلاعات ایجاد شده است؛ به این صورت که برای هر شخص ایرانی طبق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، کارپوشه‌ای ایجاد شده است. مردم ثبت‌نام  کرده و سپس به کارپوشه خود دسترسی پیدا می‌کنند. در این سامانه هر یک از مردم و کسب‌وکارها دارای یک کار پوشه‌ای الکترونیکی تحت عنوان ایران پوشه بوده و همه اقلام تحویل‌گرفتنی الکترونیکی خود شامل اعلان‌ها و ابلاغیه‌های دولتی و مکاتبات از تمام دستگاهای اجرایی و نهادهای عمومی را به صورت یکپارچه و اختصاصی دریافت کرده است و از هرجایی بدان دسترسی خواهند داشت.‌
 
این بستر واحد و تجمیع شده صرفه‌جویی بسیاری را درجهت حذف هزینه‌های سربار دستگاه‌ها، جهت ارسال اعلان و ابلاغیه‌ها و هم‌چنین کاهش ترافیک تبادل و گردش اطلاعات مورد نیاز از شبکه داخلی دستگاه‌ها و نهادهای عمومی را دربردارد. از دیگر ویژگی‌های برجسته این بستر می‌توان به کاهش مراجعه حضوری مردم به دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع و تجمیع تمام اعلانات و مکاتبات دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی به اشخاص در سامانه‌ای واحد اشاره کرد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *