RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

پوپولیست های جهان را گرفته اند

پوپولیسم چگونه دلیل بحران های سال ۲۰۱۹ خواهد بود؟

۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲کد خبر: 269337
ایستانیوز:از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، رای دهندگان در سراسر جهان به نامزدها و دلایل پوپولیسی کشیده شدند. این تا حدودی پاسخ به دردهای اقتصادی بود که در ادامه بحران مالی سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاده بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،پوپولیسم چطور دلیل بحران بازارهای مالی در سال 2019 خواهد شد؟ این سوالی است که سی ان ان در تحلیلی به آن پاسخ داده است.
 
این یادداشت می نویسد: از سال 2016 تا 2018، رای دهندگان در سراسر جهان به نامزدها و دلایل پوپولیسی کشیده شدند. این تا حدودی پاسخ به دردهای اقتصادی بود که در ادامه بحران مالی سال 2008 اتفاق افتاده بود.
 
این همچنین منعکس کننده خشم نخبگان و اثرات جهانی شدن روی استانداردهای زندگی در دنیای توسعه یافته است. این مشکلات پیچیده هستند اما سیاست های پوپولیستی راه حل های بسیار متنوعی برای ارائه دارند. رای دهندگان هم به همین سمت کشیده شدند.
 
همان طور که وارد سال 2019 می شویم، رابطه عمومی با سیاست های پوپولیستی پس زمینه سیاسی برای بازارها را شکل خواهد داد.
 
در واقع دونالد ترامپ هم روی پلت فرم حمایت از تجارت و کنترل مهاجرت برنده انتخابات شد. ویکتور اوربان که به دلیل رژیم استبدادی اش معروف است، سال 2010 نخست وزیر مجارستان شد.
 
رودریگو داترت، سال 2016 رییس جمهوری فیلیپین شد و از آن زمان سیاست های جنجالی و تنبیهی پیاده سازی کرده است. حزب قانون و عدالت که از سال 2015 در لهستان قدرت را به دست گرفته اند، استقلال قضایی را بهم ریخته است. جیر بولسونارو، یکی از طرفداران راست افراطی، ریاست جمهوری برزیل را از ژانویه به عهده خواهد گرفت.
 
در بریتانیا هم سیاست های پوپولیستی حزب UKIP در رفراندوم 2016 برگزیت بر دیگران پیروز شد. در ایتالیا هم دو حزب بسیار پوپولیستی متفاوت توانستند یک دولت ائتلافی تشکیل دهند.
 
تا به الان هم که رای دهندگان به آنها رای داده اند. در ایالات متحده، ترامپ تا کنون پیشنهاداتی برای کاهش مالیات و حمایت از تجارت داده است. در انگلیس، روند برگزیت در حال انجام است و دولت با اتحادیه اروپا برای خروج از اتحادیه در مارس 2019 مذاکره می کند. در ایتالیا هم دولت به دنبال سیاست های مالی و کاهش مالیات است، هرچند این پیشنهادات نسبت به صحبت های اولیه آنها کمرنگ تر شده است.
 
اما سال 2019 احتمالا وارد یک بحران می شویم. چرا که واقعیت این سیاست ها شروع به ضربه زدن می کنند. پوپولیست های انتخاب شده به ناچار باید به اقداماتی عمل کنند که پس زمینه اقتصادی ضعیفی دارد.  
 
در ایالات متحده ترامپ مجبور است سیاست های تجاری تهاجمی تری در پیش بگیرد که می تواند روی وفادارانش تاثیر بگذارد. چرا که تورم ناشی از تعرفه های واردات کالاهای اساسی به خانواده های فقیر ضربه می زند.
 
در ایتالیا، دولت جدید باید با واقعیت حاکمیت در ائتلاف دو حزب بسیار متفاوت مواجه شود. درگیری با اتحادیه اروپا و تاثیر برعملکرد ایتالیا در حال حاضر این ائتلاف را برای کاهش برنامه های توسعه مالی خود به چالش می کشد.
 
در همین حال، بریتانیا به نقطه بحران خواهد رسید، چرا که این کشور باید برای هر معامله برگزیت رقابت کند یا آن را رد کند. این اتفاق باعث می شود که برخی از سیاست های پوپولیستی برگزیت غیرعملی شود.
 
احتمالا بازارها همچنان به مبارزه برای قیمت های پوپولیستی ادامه خواهند داد و مهم نیست در چه مرحله ای قرار دارند، آنها به شدت به سیاست های مالی غیرمسئولانه واکنش نشان می دهند.
 
این امر به نوبه خود می تواند باعث شود که پوپولیست ها هم تغییراتی انجام دهند. مثلا امسال رهبران پوپولیست ایتالیا از برنامه های بودجه ای عقب نشستند.
 
در انگلیس هم ترزا می، مواضع خود درباره مسایل کلیدی را تغییر داده است. در نهایت، تفاوت های ظریف و جزیی پوپولیست به این معنی است که بازارها به شیوه ای واحد پاسخ نخواهند داد. شانس و بخت ترامپ با اوربان مطابق نیست.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *