RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

بانک ملت پرداخت موبایلی را هدف گرفت

۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲کد خبر: 269310
ایستانیوز:با ایجاد تغییرات در همراه بانک ملت، سهم این بانک در ابزارهای پذیرش موبایلی در سایه تمهیدات فنی و به روزرسانی های متعدد تغییرات مثبت و رو به رشدی را تجربه کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، خدمات بانکداری با تلفن همراه یا Mobile Payment در سطح جهانی در سال های اخیر روند رو به رشدی داشته است. مقایسه بین خدمات همراه بانک و سایر خدمات نوین بانکی، مانند تلفن بانک و اینترنت بانک، حاکی از آن است که همراه بانک در مولفه هایی چون امنیت، سهولت و در دسترس بودن از سایر خدمات پیشی گرفته است و با اقبال بیشتری از سوی عموم کاربران مواجه شده است. 
 
در کشور ما نیز ارائه خدمات بانکداری همراه طی سال های اخیر روند رو به افزایشی داشته و تحولات گسترده ای را تجربه کرده است، به گونه ای که در حال حاضر تصور یک بانک بدون ارائه چنین خدماتی دیگر برای مشتریان قابل تصور نیست.
 
به عبارتی رشد تقاضا و نیاز روز افزون کاربران به استفاده از خدمات بانکداری همراه، باعث شده تا بانک های کشور بیشتر بر این حوزه برای ارائه خدمات به مشتریان خود متمرکز شده و سرمایه گذاری ویژه ای بر نرم افزارهای موبایل بانک خود داشته باشند.
 
همراه بانک ملت، حریفی برای همه فصول؟!
 
بانک ملت نیز به عنوان یکی از بزرگترین بانک های کشور با در اختیار داشتن سهم بزرگی از حجم تراکنش های پرداخت کشور، با تمرکز بر نیازهای جدید در این بازار تمرکز ویژه ای بر موبایل بانک خود داشته و در طی سال جاری برای دومین بار نسخه جدیدی از همراه بانک خود را منتشر کرده است. این بانک با ارائه خدمات جدید و اعمال تغییرات در برخی از خدمات موجود  آخرین نسخه همراه بانک خود را منتشر کرده است.
 
از جمله خدمات جدید سامانه همراه بانک و همراه پلاس ملت می‌توان به: امکان اسکن اطلاعات کارت بانکی مبداء و مقصد با استفاده از دوربین تلفن همراه جهت کارت به کارت(OCR) اشاره کرد. نظرسنجی سامانه همراه بانک و همراه پلاس ملت، پرداخت خودکار قبض (بانک پرداخت)، رفع سوء اثرچک برگشتی، امکان دریافت رسید گردش حساب، کارت و تعهدات غیرمستقیم به صورتPDF از دیگر امکانات جدید همراه بانک ملت در نسخه اخیر است.
 
با توجه به تمرکز ویژه بانک ملت بر بخش موبایل بانک، آمارها نیز نشان می دهد بانک ملت همچنان با اختصاص سهم بزرگی از حجم تراکنش ها در بازار پرداخت، موفق ترین بانک در این مجموعه عملکردی بوده است، به عبارتی "بانک ملت" با سهم 24.94 درصدی از تعداد تراکنشها و سهم 24.67 درصدی از مبلغ تراکنشها در آبان ماه، همچنان با اختلاف زیاد، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش های بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست در بین تمام بانک های پذیرنده قرار گرفته است. 
 
با ایجاد تغییرات در همراه بانک ملت، سهم این بانک در ابزارهای پذیرش موبایلی در سایه تمهیدات فنی و به روزرسانی های متعدد تغییرات مثبت و رو به رشدی را تجربه کرده و با اختصاص سهم بازار نخست با رقم بیش از 41 درصد از کل تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی و بیش از 30 درصد از مبلغ کل تراکنش ها در میان سایر بانکهای کشور در رتبه نخست قرار گرفته است.
 
البته نباید فراموش کرد که همراه بانک ملت، به لطف گستردگی خدمات و تسهیلات بانکی و ضریب نفوذ بالای حسابهای بانکی این بانک در بین مشتریان و صاحبان کسب و کار، توانسته جایگاه متمایزی را در میان همراه بانک سایر بانکها به دست آورد. 
 
ناگفته نماند که همچنان برخی از کاربران همراه بانک ملت از مشکلات فنی مکرر بعد از به روز رسانی ها گلایه دارند. برخی نیز نداشتن رابطه کاربری مناسب و عدم سهولت در برقراری ارتباط کاربر با اپلیکیشن همراه بانک ملت را جزو نقاط ضعف این اپلیکیشن عنوان می کنند که باید در به روزرسانی های آتی مورد توجه قرار گیرد.
 
البته مهمترین مسئله برای کاربرانی که از خدمات بانکداری موبایل استفاده می‌کنند، امنیت است و اگر این مسئله مورد توجه قرار نگیرد، بانکداری موبایل با استقبال مواجه نخواهد شد. 
 
به نظر می رسد همراه بانک ملت در این بخش کم خطا عمل کرده و توانسته نظر کاربران را به خوبی جلب نماید. اما قطعا ورود رقبای جدید و تازه نفس در این بخش می تواند چالش جدیدی برای بانک ملت در بخش بانکداری همراه ایجاد کند، چالش هایی که می تواند سهم بازار این حریف قدیمی را تحت تاثیر قرار دهد.
 
باید دید بانک ملت برای رقابت در بازارهای آینده با وجود رقبای چابک و تازه نفس، چه تدابیری در پیش خواهد گرفت؟! /سارا دلیریان

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *