RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

راهکار‌های افزایش کارایی بازار سرمایه

۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۹کد خبر: 269122
ایستانیوز:کارشناس مسائل اقتصادی و بازار سرمایه با بیان راهکار‌هایی برای افزایش کارایی بازار سرمایه، خواستار استفاده بیشتر دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های بورس شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،عماد کوشا، کارشناس مسائل  اقتصادی و بازار سرمایه در واکنش به اُفت یکباره شاخص بورس در ماه های گذشته، اظهار کرد: بازار سرمایه این روزها به علت نوسانات ارزی، شاهد تجدید ارزیابی در ارزش سهام یا دارایی هایی است که در بورس معامله می شود و این موضوع یکی از دلایل اصلی اُفت و خیزها در پایان معاملات است.
وی افزود: تجدید ارزیابی ها این ذهنیت را برای جامعه ایجاد کرده که شرکت ها دارای سهام با ارزش تری می شوند این در حالیست که به گفته کارشناسان، سهامی دارای افزایش ارزش واقعی است که ارزش ذاتی بالاتری را تجربه کند.
کوشا تاکید کرد: حال باید ببینیم ارزش ذاتی سهام به چه عواملی بستگی دارد. سهمی دارای ارزش ذاتی بالایی می شود که بتواند سهامداران خود را با شناسایی خوب سود خالص راضی کند. زمانی که سود خالص خوبی شناسایی شود، سود پرداختی به سهامداران افزایش پیدا می کند.
این کارشناس اقتصادی  بیان کرد: موارد دیگری که موجب رشد شاخص های بورسی و افزایش ارزش ذاتی سهام ها می شود، کیفیت کارایی بازار سرمایه است، هر چه قدر کشورها در جهت استفاده از طرفیت های بازار سرمایه تلاش کنند، این بازار کارایی بیشتری را خواهد داشت.
وی ضمن انتقاد از فعالیت بازار سرمایه در ایران گفت: تلاش مستمر کارشناسان بازار سرمایه نمی توان کتمان کرد، اما در حال حاضر کارایی بورس در ایران ضعیف است و دستگاه ها تلاش خود را برای استفاده از این نهاد انجام نداده اند.
کوشا ادامه داد: رقم هایی که روی تابلوی معاملات مشاهده می شود تفاوت زیادی با ارزش ذاتی سهام دارد این موضوع از کیفیت فرایند بورس می کاهد، اما بورس در چهل سال اخیر با تلاش مستمر جایگاه خوبی را نسبت کشورهای هم رده خود در دنیا پیدا کرده است.
این پژوهشگر بازار سرمایه با اشاره به تاکید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای معاملات ارز گفت: این روش در دنیا اثبات شده است اما وابسته به شرط هایی قابلیت اجرایی دارد.
به نوشته باشگاه خبرنگاران ،وی اضافه کرد: اگر اجازه دهیم که سفته بازان این بازار، در سایه قوانین مستحکم و مستمر معاملات خود را در بازار آغاز کنند، قطعا پیامدهای مثبتی را مشاهده خواهیم کرد، کارشناسان بازار سرمایه می توانند با استفاده از تجارب گذشته قوانینی را وضع کنند که ارز در بازار سرمایه به قیمت حقیقی معامله شود.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *