RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

در هشتمین همایش بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری

از پژوهشگر بانک مسکن تقدیر شد

۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۹/۲۷کد خبر: 268555
ایستانیوز: مسوولان بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی از دکتر امیر رضایی به عنوان پژوهشگر برتر بانک مسکن تقدیر کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در هشتمین همایش بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری، دکتر امیر رضایی از بانک مسکن، به عنوان یکی از پژوهشگران برتر منتخب بانکی برگزیده شد. این همایش با حضور، اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی، علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی و مدیران عامل بانک‌ها، کارشناسان و صاحب‌نظران سیستم بانکی صبح روز دوشنبه (امروز) در محل همایش های بانک مرکزی برگزار شد. قائم مقام بانک مرکزی در این همایش، با تاکید بر این موضوع که در کشورهای توسعه ای، به میزان 3 تا 5 درصد از تولید ناخالص داخلی، به پژوهش های تخصصی اختصاص می یابد، گفت: در اقتصاد ما نیز باید بودجه پژوهش ها تا سال 1404 به 4 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد، زیرا شاخص سهم اعتبارات پژوهشی از تولید ناخالص داخلی که یکی از معیارهای اصلی توسعه داخلی در کشور محسوب می شود، در کشور ما حدود نیم درصد است.
کمیجانی با تاکید بر این موضوع که پژوهش‌های حوزه پول و بانک باید به گونه‌ای باشد که خروجی و یا دانش حاصل از آن، از یک سو درک سیاستگذار از پویایی‌های اقتصاد را افزایش دهد، تاکید کرد: از سوی دیگر ارتقاء دهنده کارآیی سیستم بانکی و عملکرد نظام پولی باشد. تحت این شرایط است که کاربست نتایج پژوهش‌ها با بهبود محیط کلان اقتصادی، ‌زمینه‌ساز افزایش رفاه عمومی خواهد بود.
او همچنین در این سخنرانی به مهمترین اولویت های پژوهشی سیستم بانکی کشور اشاره کرد. کمیجانی با تاکید بر اینکه ‌اولین محور، مهار نقدینگی و تورم است، افزود: به سبب مجموعه اقدامات انجام شده روند شتابان نرخ تورم ماهانه متوقف شده و در حال نزول است و امیدواریم که این کاهش ادامه دار نیز باشد. وی با بیان اینکه محور دوم بهبود سازوکار مدیریت و عملیات نظام ارزی است، گفت: نظام ارزی کشور نیازمند اصلاحات و اقدامات تکمیلی به منظور حفظ ثبات بلندمدت بازار و اجتناب از بروز تلاطم‌های ارزی در آینده است. همچنین به گفته او، محور سوم اصلاح نظام بانکی است که باید با جدیت پیگیری شود.
در این همایش علی دیواندری، رییس پژوهشکده پولی و بانکی نیز به بررسی عملکرد این نهاد پژوهشی پرداخت و تاکید کرد: این پژوهشکده همچنین کرسی‌های بررسی‌های راهبردی در حوزه پولی و بانکی، ارایه دستاوردهای پژوهش‌ها، همایش‌ها و نشست‌های علمی در قالب مقالات سیاستی، تولید و انتشار مقالات پژوهشی در نشریات و کنفرانس‌های علمی معتبر داخلی و خارجی را انجام می دهد. وی ادامه داد: پژوهشکده همچنین تاکنون طرح های بانکداری مرکزی اسلامی و سیاستگذاری پولی و ارزی منطبق با شریعت، فاز اول آسیب شناسی و اصلاح قانون بانک مرکزی، تدوین سند راهبردی بانکداری اسلامی در نظام بانکی ایران، کاربرد قواعد فقهی در قراردادهای بانکی و حمایت از حقوق مصرف کننده در نظام بانکی را به پایان رسانده است.
او در پایان صحبت های خود تاکید کرد: از ۲۶بانک شرکت کننده در حوزه پژوهشگر بانک ها و از ۱۹۸مقاله و ۴۱کتاب برتر مورد بررسی قرار گرفته توسط هیات داوران، ۴پژوهشگر منتخب بانک مرکزی، ۳نفر از پژوهشگران منتخب نظام بانکی، ۱۱نفر پژوهشگر منتخب بانک ها، یک نفر پژوهشگر منتخب پژوهشکده پولی و بانکی، یک مقاله منتخب حوزه پول و بانک و یک عنوان کتاب حوزه پول و بانک به عنوان برگزیدگان هفته پژوهش معرفی شده اند.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک مسکن
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *