RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

بازارهای جهانی با کاهش مواجه شدند

فصل سیاه وال استریت

۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۹/۲۴کد خبر: 267395
ایستانیوز:بازارها توسط وضعیت نامطلوب شرکت های بزرگ و تحولات اقتصادی و به خصوص رشد ضعیف چین و اروپا با کاهش مواجه شده اند. تحلیلگران این وضعیت را کاهش رشد جهانی می دانند که نمی شود آن را انکار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، روز جمعه بازارهای جهانی وضعیت خوبی نداشتند. شاخص های جهانی سقوط کردند و فصل سیاه وال استریت از سال 2011 تا به الان رقم خورد. سی ان ان گزارشی در این باره منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، داو جونز روز جمعه 497 واحد (2 درصد) ریخت. شاخص S&P 500 هم با کاهش 1.9 درصدی مواجه شد که کمترین سطح از اوایل آوریل بوده است. نزدک هم حدود 2.3 درصد کاهش داشت.
 
بازارها توسط وضعیت نامطلوب شرکت های بزرگ و تحولات اقتصادی و به خصوص رشد ضعیف چین و اروپا با کاهش مواجه شده اند. تحلیلگران این وضعیت را کاهش رشد جهانی می دانند که نمی شود آن را انکار کرد.
 
سهام جانسون اند جانسون (J&J) به عنوان یک برند محبوب، 10 درصد کاهش را تجربه کرده است. رویترز در گزارشی اعلام کرده است که این شرکت برای دهه ها از پنبه نسوز در پودر بچه استفاده می کرده است. به همین دلیل هم سهام J&J بدترین سهام در داوجونز روز جمعه بود. این بدترین روز برای این شرکت از سال 2002 بود. البته وکلای J&J به رویترز گفته اند که یافته های آنها نادرست و گمراه کننده بوده است.
 
لغزش روز جمعه در بازارهای امریکا برای دومین هفته متوالی رخ داد. شاخص S&P 500 در سه ماه چهارم 11 درصد کاهش داشت که بدترین دوره از سال 2011 بوده است. این نوع از سقوط در سه ماه چهارم نادر و عجیب است.
 
سرمایه گذاران 39 میلیارد دلار از سهام جهانی را بیرون کشیدند. این شامل 28 میلیارد دلار در سهام امریکا و ثبت 8.4 میلیارد دلار از اوراق قرضه سرمایه گذاری می شود. ترس از رشد جهانی وجود دارد. در عین حال هم قیمت نفت امریکا 2.6 درصد کاهش یافت و به 51.20 دلار در هر بشکه رسید.
 
*اعداد ضعیف در چین و اروپا
 
سرمایه گذاران همچنان با اخبار مثبت تجارت آرام نگرفته اند. چین گفته است که تعرفه واردات خودرو های امریکایی را به طور موقت کاهش می دهد، چرا که دو کشور همچنان در حال مذاکره هستند.
 
همچنین با این که ترامپ در توئیتی نوشته است که یک توافق بزرگ و جامعه با چین به زودی اتفاق خواهد افتاد، اما وال استریت خیلی امیدوار نیست. زمانی که ترامپ توئیت کرد، داوجونز 200 واحد سقوط کرد.
 
بازارهای جهانی روز جمعه به شدت سقوط کردند. نیکی ژاپن 225 واحد (2 درصد) کاهش یافت، در حالی که شانگهای چین هم افت 1.5 درصدی را تجربه کرد. هنگ سانگ هم 1.6 درصد از ارزش خود را از دست داد. در اروپا بازارهای اصلی حدود 1 درصد کاهش داشتند. فروش خرده فروشی در چین در ماه نوامبر 8.1 درصد کاهش یافت و در ضعیف ترین مکان نسبت به سال 2003 قرار گرفت. تولیدات صنعتی کندترین رشد را از سال 2002 دارند. در ژاپن، یک نظرسنجی درباره کسب و کار ها نشان داده است که آنها سه ماه آینده را با وضعیت بد پیش بینی کرده اند.
 
در اروپا هم وضع برهمین منوال است. رشد اقتصادی در منطقه یورو در اوایل دسامبر رشد کندی داشته است که ضعیف ترین سطح در 4 سال گذشته بوده است. گزارش ها  نشان می دهد که این کاهش رشد با اعتراضات اخیر فرانسه تشدید شده است.
 
از طرفی هم نشانه هایی از رشد ضعیف در امریکا مشاهده می شود. بخش خصوصی امریکا در اوایل دسامبر ضعیف ترین دوره را از می 2017 را داشته است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:وال استریت
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *