RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

کاهش ۸۸۰واحدی شاخص بورس

۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۹/۲۴کد خبر: 267378
ایستانیوز:در آخرین روز معاملاتی بورس و فرابورس ایران در هفته گذشته شاخص کل حدود ۸۸۰ واحد افت کرد. امروز نیز این شاخص با ادامه کاهش قیمت‌ها روند کاهشی را تجربه کرد. بانکی‌ها، فلزی‌ها و خودرویی‌ها امروز دست به دست هم دادند تا شاخص‌های بازار کاهش یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، امروز با باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران، فعالان بازار شاهد افت آرام بیشتر قیت‌ها بودند. در نتیجه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادر تهران ۸۶۰ واحد کاهش یافت و به رقم به ۱۶۴ هزار ۴۹۱ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۹۱ واحد کاهش تا رقم ۲۷ هزار ۶۵۱ پایین رفت.
 
در این ساعات معاملاتی شاخص آزاد شناور با ۹۹۶ واحد کاهش تا رقم ۱۷۶ هزار و ۴۹۶ پایین رفت و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۷۳۳ و ۱۲۳۲ واحد کاهش پیدا کردند.
 
گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید بانک ملت و سرمایه‌گذاری پتروشیمی خلیج فارس هر یک به ترتیب ۱۱۲، ۱۱۰ و ۷۰۹ واحد تاثیر کاهنده در شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. اما گروه مپنا، پتروشیمی خارک و معدنی وصنعتی گل گهر هریک به ترتیب ۵۷، ۲۸ و ۲۷ تاثیر افزاینده سعی کردند شاخص بازار را تقویت کنند.
 
امروز در گروه محصولات شیمیایی نوسان قیمت سهم‌ها اکثرا کمتر از دو درصد رو به بالا یا پایین بود. در این گروه ۵۹ میلیون سهم  به ارزش نزدیک به ۲۹ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.
 
از جمله گروه‌های پر معامله در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته گروه خودرو وساخت قطعات بود که ارزش معاملات آنها به بیش از ۵۱ ملیارد تومان رسید و همچنین حجم معاملات به رقم ۲۸۳ سهم اوراق مالی رسید. اما در نهایت بسیاری از نمادهای این گروه با کاهش قیمت بیش از دو درصد در قیمت پایانی مواجه شدند.
 
گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری از دیگر گروه‌هایی بودند که روی شاخص های بازار تاثیر کاهنده داشتند. در برخی از نمادهای این گروه از جمله بانک ملت صف فروش مشاهده شد. بانکی‌ها نیز نسبت به دیگر گروه‌ها از ارزش معاملات بالای برخوردار بودند؛ به طوری که ارزش معاملات آنها به بیش از ۴۵ میلیارد تومان رسید.
 
استخراج کانه‌های فلزی نیز عمدتا با کاهش قیمت روبرو شدند و نمادهای موجود در این گروه در جهت کلیت بازار کاهش قیمت را شاهد بودند. در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای قمیت سهم‌ها عمدتا کمتر از یک درصد به سمت بالا و پایین نوسان کرد. در این گروه ۱۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.
 
ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۴۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۲ سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار رقم ۱۱۸ هزار ۳۷۸ نوبت را تجربه کرد.
 
شاخص کل فرابورس نیز با ۸.۷ کاهش رقم ۱۸۴۲ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات این بازار به رقم ۳۵۴ میلیارد تومان رسد و حجم معاملات آن تا رقم ۷۹۲ میلیون سهم و اوراق مالی افزایش یافت.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *