RSS
امروز پنج شنبه ، ۲۲ آذر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

شرط سازمان مالیاتی برای احتساب هزینه تنزیل اوراق بهادار اسلامی

۱۲۰برنده جشنواره آوای زرین بانک کشاورزی مشخص شدند

گزارش عملکرد تسهیلاتی بانک توسعه تعاون

صدور مجوز افزایش سرمایه بیمه تعاون

فرصت پایانی برای ارسال اثر به جشنواره عکس «نگاه به آینده»

بخش خصوصی به تامین مالی از طریق بورس کالا و انرژی متمایل است

تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم فروش املاک مازاد

آمادگی شعب ارزی بانک ها و صرافی ها جهت خرید ارز

به شرکت‌های تعاونی سهام عدالت نیاز نداریم

بدهکار بزرگ بانکی دستگیر شد

نرخ تورم در عراق و افغانستان، ۰.۲ درصد

نرخ دلار۹۹۰۰ تومان

دلیل اختلال هسته معاملات فرابورس مشخص شد

کاهش ۸۸۲ واحدی شاخص کل بورس

بیمه سامان اساسنامه خود را به روز کرد

زیان سهامداران از اخلال در هسته معاملات بازار سرمایه

در بازار ارز چه خبر است؟

هزینه دموراژ به تجار و مصرف‌کنندگان تحمیل می‌شود

هوش مصنوعی چطور در حال انقلاب در جهان تجارت است؟

چطور یک صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه خوب پیدا کنیم؟

نبود نظارت کافی عامل شکل‌گیری پرونده‌های متعدد فساد در بانک‌ها

جنگ تجاری باز هم اوج می گیرد؟

بانک مهر اقتصاد ۲۶ ساله شد

آیفون ایکس‌اس‌مکس جایزه ویژه سامانیوم

سهم بانک ملّی از دارایی های بانک های اسلامی جهان

رییس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرد

۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۹/۱۲کد خبر: ۲۶۵۸۲۳
ایستانیوز:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنا بر اعلام مسئولان وزارت صنعت، رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از تسنیم ، رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولیدخودرو از ابتدای امسال با نوسانات نرخ ارز و تحریم ها کاهش شدیدی پیدا کرد، این کار موجب کاهش عرضه شد در حالیکه تقاضا تغییری نکرد که موجب قیمت های نجومی در صنعت خودرو شد. او افزود: سازمان حمایت و وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار باید تکلیف قمت خودرو را مشخص کنند.
 
او افزود: به لحاظ شرایط خاص کشور وظایف شورای رقابت به ستاد تنظیم  واگذار شد لذا بایستی وزارت صمت ورود کند و تعیین تکلیف کند. رئیس جمهور به گفته مسولین وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید دارد که قیمت ها تغییر نکند بنابراین با ثابت ماندن قیمت ها  وشرایطی که برای خودروسازان حاکم شده، کاهش تولید قیمت حاشیه ای را به صورت نجومی افزایش داده است این در حالی است که قیمت کارخانه تغییری نداشته است.
 
او درباره واگذاری وظایف شورای رقابت به سازمان حمایت که آیا این تصمیم به صلاح است یا خیر گفت: سازمان حمایت در این باره ذینفع نیست بلکه باید هم طرف تولید کننده و مصرف کننده را داشته باشد.
 
سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: خودرو در کشور ما با کیفیت فعلی گران نیز هست که هزینه های بالای آن از جیب مصرف کننده اخذ می شود.
 
او افزود: در شرایط فعلی واردات خودرو کاهش یافته، قیمت حاشیه بازار افزایش یافته و سازمان حمایت و تنظیم بازار نیز در این باره ورود نمی کند بنابرین قطعه ساز نیز متضرر شده که درخواست ما این است که سازمان حمایت بر اساس شاخص های تعیین شده ورود کند.
 
سبحانی فر گفت: وقتی قیمت بالارفته و تولید کاهش یافته تعیین قیمت براساس 5 درصد زیر قیمت بازار اشتباه است. اگر در جایی که افزایش قیمت واقعی است افزایش قیمت محاسبه شود حتی به قیمت خیلی پایین تر از حاشیه بازار خواهیم رسید.
 
او گفت: در جلساتی که داشتیم قرار بر این شد که شاخص های مواد اولیه مشخص شود و بر اساس قیمت تمام شده، قیمت خودرو تعیین شود.
 
سبحانی فر گفت: مجلس معتقد است رابطه منطقی بین عرضه و تقاضا باید باشد تا از افزایش قیمت ها در صنعت خودرو خارج شویم بنابراین شاخص ها باید بر اساس قیمت تمام شده باشد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *