RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

تامین اجتماعی ۴۴هزار و ۵۰۰ بیمه شده خارجی دارد

۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۹/۸کد خبر: 265627
ایستانیوز:مدیرکل امور اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان ۴۴ هزار و ۵۰۰ بیمه شده خارجی دارد که از این شمار ۴۱ هزار نفر بیمه پرداز اصلی هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، احمد رضایی خزاعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: علاوه بر براین 2 هزار تبعه خارجی مقیم کشور براساس مقاوله نامه شمار 19 سازمان بین المللی کار، بیمه پردازی حوادث دارند و 2 هزار و 580 نفر خارجی نیز از این سازمان مستمری می گیرند.
وی بیان کرد: با احتساب خانوارهای زیر پوشش 41 هزار نفر بیمه پرداز اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی جمعیت آنها به 80 هزار و 500 نفر می رسد.
خزاعی یادآورشد: مجموع اتباع خارجی کشور چهار میلیون نفر بود که براساس آمار سال جاری میلادی، 465هزار نفر از آنها از ایران مهاجرت کرده اند.
خزاعی ادامه داد: مجموع اتباع خارجی کشور اکنون سه میلیون و 500 هزار نفر است که از این شمار تنها یک میلیون و 200 نفر با داشتن کارت آمایش و یا پروانه کار مجاز محسوب می شوند.
وی یادآور شد: از یک میلیون و 200 هزار نفر تبعه خارجی کشور 350 هزار نفر گذرنامه دار هستند و مابقی نیز با گرفتن کارت آمایش در زمره تبعه خارجی مجاز قرار دارند.
مدیرکل امور اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: از مجموع یک میلیون و 200 هزار نفر تبعه خارجی دارای اقامت قانونی تنها برای 50 هزار نفر پروانه کار صادر شده که این فاصله باعث برهم خوردن تعادل بازار کار است.
خزاعی افزود: اتباع خارجی دارای شغل در کشور چنانچه بیمه نشوند به دلیل اینکه مالیات، بیمه و عوارض پرداخت نمی کنند بالانس بازار اشتغال با نیروهای داخلی را برهم می زنند.
وی گفت: در این ارتباط باید با بالا رفتن هزینه اقامت آنها در قالب پوشش بیمه و هزینه اقامت بالانس اشتغال کار بین آنها و نیروی کار داخلی برقرار می شود.
مدیرکل امور اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی گفت: براساس ماده پنج قانون تامین اجتماعی اتباع خارجی با مجوز کار، باید زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
خزاعی گفت: اکنون اتباع خارجی با قرار گرفتن زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی می توانند از تمامی خدمات بیمه ای که یک ایرانی سهم می برد بجز دریافت بیمه بیکاری که از استثناهای این پوشش است برخوردار شوند.
مدیرکل امور اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی گفت: 90 درصد از مجموع اتباع خارجی کشور تبعه افغانستان و در سازمان تامین اجتماعی نیز به همین نسبت بیمه شدگان خارجی اتباع افغان هستند.
وی در ارتباط با استان بوشهر گفت: استان بوشهر 30 هزار تبعه خارجی دارد که از این شمار تنها 400 نفر بیمه هستند و با توجه به مطلوب نبودن این شاخص باید برای افزایش شمار بیمه شدگان خارجی استان بوشهر تلاش کرد.
خزاعی بیان کرد: برخی از اتباع خارجی استان بوشهر با قابلیت های بیمه تامین اجتماعی آشنایی ندارند که در این زمینه باید اطلاع رسانی موثری صورت گیرد.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:تامین اجتماعی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *