RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

در سال ۲۰۱۹ رقم می خورد

نیمی از جمعیت جهان، روی خط

۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۹/۳کد خبر: 265351
ایستانیوز:سازمان ملل از افزایش جمعیت آنلاین جهان در سال ۲۰۱۹ خبر داده است. تحلیل گران می گویند افزایش ضریب نفوذ اینترنت بر تولید ناخالص داخلی کشورها اثرگذار است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، ضریب نفوذ اینترنت در مناطق مختلف جهان چقدر است؟ آمارهای جهانی نشان می دهد که در سال 2017 آمریکای شمالی با ضریب نفوذ 89 درصدی در رتبه اول قرار گرفته است. اروپای غربی با ضریب 87 درصدی در جایگاه دوم است. میانگین ضریب نفوذ اینترنت در جهان براساس بررسی های سایت استاتیستا 51 درصد است که نسبت به رقم 35 درصد در سال 2013 افزایش را نشان می دهد. توسعه شبکه مخابرات و زیرساخته ای فناوری نقش اساسی در افزایش ضریب نفوذ اینترنت ایفا می کند. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه به دلیل سرعت کم توسعه زیرساخت ها بیشتر ارتباطات اینترنتی بر تلفن همراه متکی است. اکنون بیش از نیمی از جمعیت دارنده تلفن همراه به شبکه اینترنت دسترسی دارند، رقمی که تا سال 2019 به 65 درصد خواهد رسید.
 
آسیا دربرگیرنده بیشترین جمعیت کاربران اینترنتی است. این جمعیت1.8 میلیارد کاربر تخمین زده شده است با این وجود این منطقه در ضریب نفوذ اینترنت سرآمد نیست.
 
اکونومیست نیمی از جمعیت جهان، روی خط. این عنوانی است که در سال 2019 براساس تخمین های آی تی یو نوشته می شود. اتحادیه بین المللی مخابرات از  سازمان های  وابسته به سازمان ملل متحدد تخمین زه است که تا این سال بیش از نیمی از مردم جهان به اینترنت دسترسی دارند. البته تعریف آی تی یو از آنلاین ها بسیار سخاوتمندانه است. براساس تعریف اتحادیه بین المللی مخابرات افراد آنلاین هرکسی را که از شبکه جهانی اینترنت در سه ماه گذشته استفاده کرده شامل می شود.
 
یک دهه قبل شکاف بین مردم جهان در دسترسی  به اینترنت حدودا 20 درصد تخمین زده می شد. به نظر می رسد  کاهش این شکاف بین دنیای ثروتمند و فقیر، یک موهبت است به ویژه برای توسعه اقتصادها. مطالعات نشان می دهد که با افزایش 10 درصدی ضریب نفوذ اینترنت تولید ناخالص ملی در کشورهای درحال توسعه 1.35 درصد بیشتر شده است. کشورها امیدوارند که با توسعه زیرساخت ها و جذب فناوری بیشتر روند اثرگذاری اینترنت بر تولید ناخالص داخلی شان را افزایش دهند. 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *