RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

قیمت نفت امریکا به زیر ۵۱ دلار در هر بشکه رسید

نفت وارد بازار خرسی شد

۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۹/۳کد خبر: 265350
ایستانیوز:آخرین موج از بدبیاری‌های نفت باعث شد که قیمت هر بشکه نفت به زیر ۵۱ دلار در هر بشکه برسد که پایین‌ترین رقم از اکتبر سال ۲۰۱۷ است. روز جمعه نفت West Texas Intermediate، معیار قیمت نفت امریکا ۴.۲۱ دلار (۷.۷ درصد) کاهش یافت و به ۵۰.۴۲ دلار در هر بشکه رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،روز جمعه، یک روز دراماتیک دیگر در بازار نفت گذشت و قیمت هر بشکه آن بازهم کاهش یافت. سی ان ان گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، قیمت نفت ایالات‌متحده 7 درصد دیگر کاهش یافت تا بازار نفت عمیق‌تر به بازار خرسی فرو رود. این کاهش‌ها تهدیدی برای سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود که درواقع هدایت‌گر رشد اقتصادی هستند.
 
آخرین موج از بدبیاری‌های نفت باعث شد که قیمت هر بشکه نفت به زیر 51 دلار در هر بشکه برسد که پایین‌ترین رقم از اکتبر سال 2017 است. روز جمعه نفت West Texas Intermediate، معیار قیمت نفت امریکا 4.21 دلار (7.7 درصد) کاهش یافت و به 50.42 دلار در هر بشکه رسید.
 
اضطراب درباره عرضه بیش‌ازحد و کاهش تقاضا باعث شد که قیمت نفت که دربالاترین قیمت چهارساله در اکتبر به 76 دلار در هر بشکه رسیده بود، یک‌سوم کاهش یابد. ناظران بازار که نگران دلار 100 دلاری بودند، حالا سقوط قیمت نفت را تماشا می‌کنند.
 
به گفته تحلیلگران بازار، فروش شش‌هفته‌ای نفت اگر اغراق نباشد، ناامیدکننده بوده است. سرمایه‌گذاران نفت هم امیدوارند که اوپک و روسیه با اعلام کاهش سریع تولید در جلسه ماه آینده در وین، بازار را نجات دهند.
 
بااین‌حال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا به عربستان سعودی و اوپک فشار می‌آورد که باوجود کاهش قیمت‌ها، تولید را کاهش ندهند.
 
اما معامله گران نگران تعریف و تمجیدهای امریکا از عربستان سعودی هستند، چراکه این نشانه‌هایی است عربستان کاهش قابل‌توجهی در تولید انجام نخواهد داد.
 
برای این هفته، قیمت نفت امریکا نزدیک به 10 درصد کاهش یافت. نفت خام برنت، معیار جهانی قیمت نفت، روز جمعه 5.5 درصد سقوط کرد و به کمترین میزان سال 2018 و 59 دلار در هر بشکه رسید. کاهش سهام انرژی باعث نوسان در وال‌استریت شد و کمک کرد تا داوجونز 178 واحد کاهش یابد.
 
سهام Chevron و ConocoPhillips هم 3 درصد کاهش یافتند، درحالی‌که EOG Resources، تولیدکننده شیل کاهش 5 درصدی داشته است.
 
این رکود با سلسله عواملی همراه است که چشم‌انداز بازار انرژی را تیره‌وتار کرده است. قیمت‌ها در طول تابستان با افزایش همراه بود، چراکه ترامپ تهدید کرده بود صادرات نفت ایران را به صفر می‌رساند. صحبت‌های ترامپ باعث شد که عربستان سعودی و روسیه و ایالات‌متحده تولید را افزایش دهند.
 
بااین‌حال، دولت ترامپ کمی بعدی، رویکرد ملایم‌تری نسبت به تحریم‌های ایران در پی گرفت. مقامات امریکا به‌طور موقت به چین، هند و سایر خریداران نفت ایران معافیت دادند. این اقدام باعث شد بازار نفت با افت شدید قیمت همراه شود.
 
همان زمان، ترس از رشد جهانی در بازارهای مالی ایجاد شد. اقتصاددانان پیش‌بینی‌های خود برای رشد تولید ناخالص داخلی سال 2019 را کاهش دادند. آلمان و ژاپن، اقتصادهای سوم و چهارم دنیا دچار مشکل شده‌اند. اقتصاد چین هم رو به کاهش است. همه این موارد برای بازار نفت که اقتصاد جهان را قوی می‌کند، خوب نیست.
 
به گفته تحلیلگران، افزایش عرضه جهانی نفت همراه با علائم نگران‌کننده کاهش تقاضا، برای بازار نفت فاجعه است.
 
اما درعین حال افت قیمت انرژی در این زمان برای مصرف‌کنندگان وضعیت خوبی رقم زد. میلیون‌ها مسافر برای عید شکرگزاری باقیمت ارزان‌تر بنزین مصرف کرده‌اند. روز جمعه میانگین قیمت هر گالن بنزین 2.58 دلار بود که از 2.84 دلار ماه گذشته به‌شدت کاهش‌یافته است.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *