RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد

نظام مدیریتی با چه مشکلاتی روبه‌روست؟

۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۹/۳کد خبر: 265349
ایستانیوز:مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران، با اشاره به مشکلات موجود در نظام مدیریتی، دیر تصمیم گرفتن یا تصمیم نگرفتن را یک چالش بزرگ خواند که تبعات زیادی در پی دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک یا حمایت و پشتیبانی اتاق بازرگانی تهران، در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. در این کنفرانس یک روزه که توسط انجمن مدیریت راهبردی ایران برپا شده بود، کارشناسان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی در سه بخش سخنرانی و دو پانل تخصصی نظرات خود را برای حاضران و شرکت‌کنندگان تشریح کردند.
 
 رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز به عنوان سخنران اختتامیه در این کنفرانس حضور یافت و در سخنانی با اشاره به مشکلات موجود در نظام مدیریتی از تبعات و پیامدهای این مشکلات در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصاد سخن گفت.
 
مسعود خوانساری معضل تصمیم نگرفتن یا دیر تصمیم نگرفتن را یکی از مشکلات اصلی نظام مدیریتی خواند و گفت: با گذشت چهار دهه هنوز در مورد مسایل مهمی چون نظام ارزی و قیمت انرژی و یارانه آن تصمیم مشخصی گرفته نشده است و اقتصاد دائما از این ناحیه ضربه می‌خورد. هر دولتی که سرکار می‌آید سعی می‌کند قیمت ارز را ثابت نگه دارد اما پس از مدتی، نهایتا این سرکوب منجر به جهش بزرگ در قیمت ارز می‌شود که نتیجه آن بی‌ثباتی اقتصاد کلان است.
 
او افزود: پس از مدتی تصمیم نگرفتن و تعلل در تصمیم‌گیری، نهایتا شاهد اتخاذ سیاستی هستیم که هم به تولید و هم به تجارت ضربه می‌زند و مجدد باید منتظر گذشت زمان زیادی برای اصلاح خطا در تصمیم‌گیری باشیم.
 
خوانساری هم‌چنین با اشاره به پژوهشی که اتاق تهران درباره قیمت بنزین انجام داده است عنوان کرد که نتیجه تصمیم‌ نگرفتن و سیاست نامشخص در مورد یارانه انرژی این است که دهک برخوردار 25 برابر طبقه فقیر از یارانه انرژی بهره‌مند می‌شود. او گفت: متاسفانه مساله الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم هم دچار همین مشکلات در نظام تصمیم‌گیری کشور شده است.
 
رئیس اتاق تهران باور نداشتن به بخش خصوصی را مشکل بزرگ دیگری قلمداد کرد که باعث تضعیف اقتصاد ایران شده است و به خصوص در دوره‌های سختی مانند تحریم باعث تشدید مشکلات شده است.
 
مسعود خوانساری گفت: انتظار بخش خصوصی این است که در دوره سخت تحریم، و با وجود تمام مشکلاتی که از این ناحیه بر اقتصاد ایران تحمیل می‌شود، راه برای صادرات غیرنفتی و توسعه آن با بهره‌گیری از جهش نرخ ارز هموارتر شود تا حداقل اقتصاد ایران بتواند از این بزنگاه و فرصت ایجاد شده در میانه فشارهای سنگین، نهایت بهره را ببرد.
 
پس از سخنان رئیس اتاق تهران، با حضور او و تنی چند از چهره‌های شاخص و سخنرانان این کنفرانس از برگزیدگان و حامیان دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک تجلیل شد.
برچسب‌ها:نظام مدیریتی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *