RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

مرگ صادرات زعفران را رقم نزنیم

عرضه زعفران در بورس کالا افزایش منطقی قیمت را به همراه دارد

۹:۳ - ۱۳۹۷/۹/۳کد خبر: 265345
ایستانیوز:مسعود صباغ زاده عضو شورای ملی زعفران درخصوص راه اندازی معاملات زعفران در بورس کالا گفت: این معاملات در راستای شفاف سازی قیمت ها بوده است. راه اندازی معاملات زعفران در بورس کالا سبب شد قیمت ها روال معقول به خود گرفته و علاوه بر شفاف شدن، افزایش منطقی داشته باشد. کما اینکه با چنین اتفاقی، سود معاملات مستقیما به کشاورز خواهد رسید.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مسعود صباغ زاده  یکی از مشکلاتی که در عرضه های زعفران در بورس وجود دارد را فرهنگ سازی برای عرضه ها در بورس کالا دانست و افزود: هنوز فرهنگ سازی در این باره کامل نشده و بسیاری از کشاورزان در جریان آن قرار نگرفته اند اما به تدریج در حال انجام است. 
صباغ زاده بعد مثبت دیگر معاملات زعفران در بورس کالا را کنترل و نظارت بهتر بر بازار زعفران خواند و اظهار داشت: با زیرساخت هایی نظیر راه اندازی بازار ثانویه که در حال آماده شدن است، نوسانات قیمت که سال گذشته مشاهده شد در حال کاهش می باشد. لذا با روی کار آمدن این زیرساخت ها، نسبت به کنترل قیمت های زعفران و کاهش نوسانات نرخ ها در سال جاری خوش بین هستیم تا سود حاصل از معاملات و افزایش قیمت به طور مستقیم به کشاورزان برسد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگارایستانیوز درباره اینکه چگونه می توان فرهنگ سازی صحیحی در زمینه عرضه زعفران در بورس کالا انجام داد گفت: در بحث زعفران با کشاورزان روبرو هستیم که البته در این سال ها سطح آنها ارتقا پیدا کرده و بروزتر شده اند اما باید آموزش های بیشتری درباره بورس و روند پذیرش در آن، با زبان ساده تر به آنها داده شود.
عضو شورای ملی زعفران در ادامه صحبت های خود به پیمان سپاری ارزی و چالش هایی که این قانون برای صادرکنندگان و فعالان صنعت زعفران ایجاد کرده، اشاره کرد و اظهار داشت: با قانون پیمان سپاری ارزی، مرگ زعفران را رقم خواهیم زد. با این تصمیم، صادرات زعفران به صورت قانونی متوقف خواهد شد و ضربه سنگینی می خوریم. 
وی تصریح کرد: انتقاد ما این است که چون زعفران یک کالای استراتژیک است نباید همتراز با محصولاتی نظیر پتروشیمی ها در نظر گرفته شود. زمانی که زیرساخت ها آماده نیست و زعفران قاچاق می شود، جایی برای فعالیت صادرکنندگان قدری که به صورت قانونی صادر می کنند، نیست.  صباغ زاده تصریح کرد: در شرایط فعلی صادرکنندگان با دو چالش ازجمله ارزآوری و انتقال ارز به کشور و دیگری قیمت نیمایی برای ارز حاصل از صادرات مواجه اند. در واقع صادرکنندگانی که قانونی صادر می کنند چطور به ارز نیمایی بسنده کنند درحالی که با قاچاق زعفران، ارز آزاد نصیب صادرکننده می شود. 
وی گفت: پیشنهادی که می توان در خصوص اصلاح نظام ارزی و قانون پیمان سپاری به دولت داد این است که صادرات زعفران به سامانه سنا که میانگین قیمت روز صرافی هاست،  آورده شود. همچنین واردکنندگان گرید 3 که کالاهای غیر ضروری وارد می کنند ملزم شوند تا در ازای صادرات، واردات انجام دهند، در این صورت درباره واردات شفاف سازی شده و صادرات زعفران نیز شکل می گیرد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *