RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

مسکن با افزایش سقف تسهیلات از رکود خارج می شود؟

خواب زمستانی مسکن زودتر شروع شده است

۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۸/۲۹کد خبر: 265218
ایستانیوز:در ‌ماه گذشته تعداد معاملات بازار مسکن تهران به ۹۳۵۷ فقره رسیده که نسبت به ‌ماه قبل ۹.۵ درصد و نسبت به ‌ماه مشابه در سال قبل ۳۲.۳ درصد افت کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بروز رکود تورمی در بازار مسکن هر روز گسترده تر می شود و به اعتقاد کارشناسان اگر دولت و سیاستگذاران حوزه مسکن اقداماتی انجام ندهند این رکود گسترده تر خواهد شد و مسکن زودتر از فرار رسیدن زمستان به خواب طولانی فرو می رود. البته این رکود تورمی باعث توقف رشد قیمت بازار مسکن نشده است و آخرین گزارش منتشر شده نشان می دهد که میانگین قیمت مسکن در شهر تهران به 8 میلیون و 600 هزار تومان رسیده است. اتفاقی که باعث شده قدرت وام مسکن 160 میلیون تومانی برای خرید یک واحد مسکونی 60 متری متناسب با میانگین قیمت شهر تهران به ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است. هم اکنون خرید یک خانه 60 متری در تهران با میانگین قیمت 8 میلیون 600 هزار تومان 500 و 16 میلیون تومان است. البته در این بین مسئولان وزارت راه و شهرسازی به دنبال این هستند که با افزایش سقف وام مسکن تقاضا را برای خرید مسکن افزایش دهند و صنعت ساختمان را از رکود تورمی کنونی خارج کنند.
وزیر جدید راه و شهرسازی، محمد اسلامی که حدود یک ماه پیش انتخاب شد یکی از اولویت‌های خود را ایجاد ساز و کاری برای تولید دائم مسکن برای اقشار پایین دست عنوان کرد. محمدرضا رضایی‌ کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس هفته گذشته درباره مواضع وزیر جدید راه و شهرسازی در جلسات خود با نمایندگان گفته بود: نظر وزیر راه و شهرسازی نیز این است که باید سقف تسهیلات افزایش یابد و این برنامه متناسب با رشد قیمت باشد. البته برخی از کارشناسان حوزه مسکن معتقدند افزایش وام مسکن نه تنها کمک نخواهد کرد بلکه بیشترین فشار را به متقاضیان مسکن وارد خواهد کرد چراکه فقط تقاضای بازار را بالا می‌برد. پیشنهاد این کارشناسان این است که تسهیلات به سمت تولید هدایت و بعدا به خریداران منتقل شود و با این اتفاق بازار می تواند بدون جهش قیمت به توازن نزدیک شود. اما در مقابل این دیدگاه برخی دیگر از کارشناسان معتقدند رکود بازار مسکن به دلیل پایین بودن توان خرید متقاضیان تشدید شده و باید رقم تسهیلات خرید افزایش پیدا تا افراد توان خرید را داشته باشند. در ماه های پایانی کار عباس آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی هم پیشنهادهایی برای افزایش سقف تسیهلات مسکن تا 300 میلیون تومان مطرح شده بود.
در ‌ماه گذشته تعداد معاملات بازار مسکن تهران به 9357 فقره رسیده که نسبت به ‌ماه قبل 9.5 درصد و نسبت به ‌ماه مشابه در سال قبل 32.3 درصد افت کرده است، اما طبق گزارش بانک مرکزی، میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در این ‌ماه به 8 میلیون و 610 هزار تومان رسیده که نسبت به ‌ماه قبل 6.4 درصد و نسبت به ‌ماه مشابه در سال قبل 83.5 درصد افزایش نشان می‌دهد. این در حالی است که اسناد بالادستی حوزه مسکن، نیاز سالانه کشور به ساخت واحدهای مسکونی جدید را حدود 900هزار واحد اعلام کرده‌اند اما بازار مسکن عملا از 5 سال پیش با کاهش شدید عرضه واحد مسکونی نوساز مواجه بوده است، به‌گونه‌ای که در مهرماه امسال، سهم واحدهایی با عمر تا 5 سال در بازار مسکن تهران، 44.5 درصد اعلام شده است که در مقایسه با 5 سال قبل 25درصد کاهش یافته است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بازار مسکن
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *