RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

صنعت بیمه از بدهی انباشته نهادها لطمه می‌بیند

تأکید بر ضرورت اصلاح آیین‌نامه سرمایه‌گذاری در بیمه

۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۸/۲۹کد خبر: 265214
ایستانیوز:رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به بدهی سنگین برخی از نهادها و ارگان‌ها به بیمه ایران، گفت: بدهی انباشته، به این صنعت بیمه لطمه خواهد زد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،غلامرضا سلیمانی با اعلام این مطلب افزود: بیمه اجباری شخص ثالث برای تمامی آحاد جامعه یک ضرورت است اما شرکت بیمه ایران باید تلاش کند با تمرکز بر رشته بیمه‌های زندگی، تحولی اساسی در صنعت بیمه را رقم بزند.
 
رئیس‌کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از عملکرد شرکت سهامی بیمه ایران در کسب رضایتمندی مردم، خاطرنشان کرد: تلاش‌های خوبی در خصوص ایجاد رضایت جامعه بیمه‌گذاران صورت گرفته که قابل‌تقدیر است اما برای دستیابی به چشم‌اندازهای پیش‌بینی شده این صنعت باید کوشش خود را مضاعف کنیم.
 
رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به بدهی سنگین برخی از نهادها و ارگان‌های دولتی به شرکت بیمه ایران، تصریح کرد: حجم بالای فروش اقساطی بیمه‌نامه‌ها منطقی نیست و بدهی انباشته به این بنگاه بزرگ اقتصادی لطمه خواهد زد.
 
وی تأکید کرد: منابع ناشی از پذیرش ریسک‌های بزرگ، باید به نفع صنعت بیمه سرمایه‌گذاری شود و پذیرش ریسک بدون دریافت حق بیمه با منطق اقتصادی همخوانی ندارد.
 
تأکید بر ضرورت اصلاح آیین‌نامه سرمایه‌گذاری در بیمه
 
سلیمانی با بیان اینکه بخشی از مشکلات به دلیل نحوه عمل بر اساس آیین‌نامه فعلی سرمایه‌گذاری صنعت بیمه است، گفت: اصلاح این آیین‌نامه در شورای عالی بیمه می‌تواند مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بیمه را رفع کند.
 
وی با توجه به برنامه‌ریزی‌های در دست انجام در بیمه مرکزی در خصوص مشتریان کلان بدحساب، اظهار داشت: با تدوین این دستورالعمل‌ها تلاش می‌شود تا بدحسابی بیمه‌ای برخی از نهادها به حداقل برسد.
 
رئیس شورای عالی بیمه همچنین توجه بیشتر مدیران ارشد شرکت بیمه ایران به این موضوعات را ضروری ارزیابی کرد. رئیس‌کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت بنگاه‌های اقتصادی نظیر شرکت‌های بیمه را در گرو سودآوری دانست و گفت: فعال‌سازی ظرفیت‌های نهفته صنعت بیمه و بازارسازی‌های جدید و ارائه بسته‌های متنوع بیمه‌ای می‌تواند  وابستگی صنعت بیمه را به رشته شخص ثالث کاهش دهد.
 
وی سهم ۵۷ درصدی بیمه شخص ثالث از مجموع پرتفوی بیمه ایران را ترکیبی ناهمگون توصیف کرد و اظهار داشت: با وجود اجبار قانونی به صدور بیمه شخص ثالث اگر شرکت بیمه ایران با تغییر در ساختار برخی از مجموعه‌های خود به سمت گسترش رشته بیمه‌های زندگی حرکت کند بسیاری از اهداف صنعت بیمه محقق خواهد شد.
 
سلیمانی با ارائه چند پیشنهاد و راهکار از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت سهامی بیمه ایران خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تر ضمن کاهش زیان انباشته خود زمینه را برای سرمایه‌گذاری و تولید منابع پایدار، فراهم کنند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *