RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد:

منتظر کانال انتقال مالی ایران و اروپا نمی مانیم

۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۸/۲۸کد خبر: 265164
ایستانیوز:معاون وزیر اقتصاد گفت: ایران نباید منتظر تشکیل SPV باشد و می تواند از محل درآمدهای نفتی خود اقدام به تامین سرمایه پروژه های خود کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران در همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری قشم در حوزه نفت و انرژی با تاکید بر اینکه نفوذ آمریکا در سطح بین المللی به چالش کشیده شده و شاهد تغییراتی در اوضاع آمریکا که ایران در شکل گیری آن موثر بوده است، هستیم، گفت: قشم می تواند یک فرصت برای تغییر اقتصادی ایران باشد و در تلاشیم تا از ظرفیت های موجود این منطقه حداکثر استفاده را داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: این جزیره علاوه بر ویژگی های مثبتی که از نظر جغرافیایی دارد، ویژگی های منحصربه فرد دیگری دارد که از جمله آن می توان به ظرفیت تبدیل شدن به هاب انرژی، هاب ایجاد ارزش افزوده در بخش انرژی، هاب حمل و نقلی و در نهایت فاصله کمی که با استان هرمزگان دارد اشاره کرد که به نظر می رسد برنامه ریزی های خوبی در این زمینه انجام شده و تنها تامین مالی آن باقی مانده که ما توان حمایت از این تامین مالی را داریم.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه و فعالیت در جزیره قشم جزو سیاست های اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: پروژه های زیادی در کشور وجود دارد که همگی نیازمند سرمایه گذاری اند اما باید در نظر داشت این پروژه ها باید اولویت بندی شوند. در حوزه قشم نیز پروژه های تعریف شده در این جزیره در حوزه های مختلف باید اولویت بندی شده و بر اساس اولویت تخصیص منابع مالی داده شوند.
 
به گفته خزاعی نباید منتظر تشکیل کانال نقل و انتقالات مالی بین ایران و اروپا (SPV) باشیم و می توانیم از منابع درآمدهای نفتی که در کشورهای مختلف داریم استفاده کنیم، در این صورت نقل و انتقال بین بانکی اتفاق نمی افتد. اما عملیاتی شدن آن نیازمند همکاری مشترک و منظم بین وزارت نفت، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و حتی وزارت صمت است. به جرات می توان گفت ۸۰ درصد نیاز سرمایه این پروژه ها با استفاده از این منبع مالی پوشش داده می شود.
 
رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران در پایان اعلام کرد:وزارت اقتصاد آمادکی صدور ضمانت نامه برای بخش خصوصی و دولتی در زمینه های مختلف دارد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *