RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

کاهش سرعت رشد اقتصادی جهان ادامه دارد

کدام کشورها سردمدار رشد اقتصادی سال ۲۰۱۹ خواهند بود؟

۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۸/۲۶کد خبر: 265028
ایستانیوز:صندوق بین‌المللی انتظار دارد که رشد اقتصادی جهان به ۲.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کند که کمتر از ۲.۹ درصد سال جاری است. ریسک‌های چشم‌انداز رشد جهانی شامل جنگ تجاری و تأثیر افزایش نرخ بهره امریکا در بازارها نوظهور است. ایتالیا هم می‌تواند بحران دیگری باشد که در اروپا ایجاد می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سه کشور از 4 کشور برتر جهان دچار مصیبت شده‌اند. کاهش رشد اقتصادی جهان در حال وقوع است و می‌تواند سال آینده به امریکا هم سرایت کند. سی ان ان گزارشی درباره وضعیت رشد اقتصادی جهان منتشر کرده است.
 
طبق آمارهای منتشرشده، اقتصادهای آلمان و ژاپن در سه ماه سوم سال آب‌رفته‌اند که تضاد زیادی با وضعیت رشد قوی در امریکا دارد. در چین هم نشانه‌هایی از بدتر شدن وضعیت اقتصادی دیده می‌شود.
 
دلایل عملکرد ضعیف کشورها متغیر است. به اعتقاد اقتصاددانان، در آلمان و ژاپن با بازگشت به مسیر رشد، رکود از بین می‌رود. اما داده‌ها نشان از چالش‌های مهم در بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان دارد.
 
اقتصاد آلمان برای اولین بار از سه ماه سوم سال 2015 با کاهش رشد مواجه شده است. این کاهش رشد ناشی از آزمایش‌های جدید خودرویی برای انتشار گازهای گلخانه‌ای بود که باعث شد فروش و صادرات کاهش یابد. بخشی از این ماجرا هم به دلیل جنگ تجاری ایالات‌متحده و چین رخ داد.
 
البته انتظار می‌رود که تنگنای گواهینامه خودروها راحت‌تر انجام شود، اما اقتصاددانان می‌گویند رشد صادرات آلمان می‌تواند همچنان ضعیف باشد؛ چراکه کاهش تقاضا از شرکای تجاری عمده ازجمله ترکیه، روسیه و چین اتفاق افتاده است.
 
ژاپن به رکود و حتی بحران اقتصادی عادت کرده است، اما چشم‌انداز پیش روی او مثبت است. تیره‌وتاری سه ماه سوم به دلیل بلایای طبیعی بوده و اقتصاددانان انتظار دارند هزینه‌های مصرف‌کننده در این سه ماه به دنبال افزایش مالیات‌ها افزایش شدیدی پیدا کند.
 
داده‌های جدید در چین، دومین اقتصادی بزرگ جهان نشان می‌دهد که مصرف رشد ضعیفی داشته و رشد اعتباری هم ناامیدکننده بوده است.
 
اقتصاددانان انتظار دارند که دولت چین اقداماتی برای مقابله با اثرات جنگ تجاری با امریکا انجام دهد. اقتصاددانان چین معتقدند وضعیت بدتر از این می‌شود و کاهش رشد در بهار 2019 اتفاق می‌افتد.
 
همچنین باوجود بازگشت آلمان و ژاپن به مسیر رشد تا پایان سال، اما اقتصاد جهانی سال 2019 ضعیف‌تر پیش خواهد رفت.
 
صندوق بین‌المللی انتظار دارد که رشد اقتصادی جهان به 2.5 درصد در سال 2019 کاهش پیدا کند که کمتر از 2.9 درصد سال جاری است. ریسک‌های چشم‌انداز رشد جهانی شامل جنگ تجاری و تأثیر افزایش نرخ بهره امریکا در بازارها نوظهور است. ایتالیا هم می‌تواند بحران دیگری باشد که در اروپا ایجاد می‌شود.
 
اندرو کنینگام، اقتصاددان ارشد Capital Economics می‌گوید: ما فکر نمی‌کنیم با چیزی شبیه بحران مالی روبه‌رو هستیم، اما ممکن است سال آینده کاهش قابل‌توجهی در رشد اقتصادی رخ دهد. به اعتقاد ما صندوق بین‌المللی پول در ارائه آمار و اطلاعاتش بسیار خوش‌بین بوده است. درحالی‌که برخی از ریسک‌های بازار در حال حاضر بازتاب یافته‌اند. روز سه‌شنبه، به دلیل ترس از تقاضای جهانی، قیمت نفت امریکا 7 درصد کاهش یافت و شاخص سهام‌های اصلی 5 تا 7 درصد ارزش خود را از دست دادند.
 
حالا سؤال مهم این است که کدام کشورها می‌توانند به‌عنوان موتور رشد سال 2019 عمل کنند؟
 
رشد اقتصادی هند سرعت گرفته و در سه ماه اخیر رکورد 8.2 درصدی را شکسته است. اما این کشور به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان انرژی می‌تواند تحت تأثیر افزایش قیمت نفت قرار بگیرد. روپیه یکی از بدترین ارزهای جهان در سال 2018 بود و تورم هم در این کشور افزایش‌یافته است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:رشد اقتصادی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *