RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

«بیگدلی» بانک ملت را در بین بانکهای بورسی به جایگاه نخست رساند

رتبه نخست بانک ملت درجمع آوری سپرده در بین بانکها

۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۸/۲۶کد خبر: 265016
ایستانیوز:بیگدلی که فرصت احیای بانک ملت را در برنامه زمان بندی کوتاهی داشته اهداف بانک را یکی پس از دیگری به پیش میبرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،با سکان داری دژپسند در وزارت اقتصاد و توانمندی هایی که مدیرعامل بانک ملت در او سراغ دارد امیدها به وضعیت نظام بانکی افزایش یافته است. بیگدلی مدیرعامل بانک ملت در پیامش به همین مناسبت اذعان دارد که بانک ملت برای همکاری کامل با وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی برای پیشبرد اهداف و برنامه های ایشان به ویژه در زمینه نظام بانکی، تاکید دارد و بی تردید، با توجه به تخصص بالا و سوابق کارآمد وی، شاهد گشایش باب جدیدی در ارتباطات وزارت اقتصاد و بانک ها در جهت رونق بخشیدن به اقتصاد کشور و حمایت از تولید داخل خواهیم بود.
 
بنابراین اصطلاحا شرایط برای jumping در بانک ملت مهیا است چراکه همسویی بدنه مدیریتی توانمند و  سیاست گذار کلان که تسلط کافی به حوزه های اقتصادی دارد فضا را بیش از پیش مهیا خواهد کرد.
 
بررسی آمارها نیز نشان میدهد که بانک ملت،برای این پرش مهی شده است تا جایی که طی هفت ماهه منتهی به 30 مهر ۹7 ، در بین دوازده بانک بورسی دارای بیشترین سهم تسهیلات دهی و همچنین سپرده گیری بوده .  علاوه بر این، بانک ملت در این دو حوزه با رشدی بالاتر از 30 درصد نسبت به سال قبل عملکرد قابل توجهی را ثبت کرده است.
 
در هفت ماهه نخست سال جاری، در مجموع دوازده بانک ملت، تجارت، خاورمیانه، صادرات، پاسارگاد، سینا، اقتصاد نوین، پست بانک،انصار، کارآفرین، پارسیان و حکمت ایرانیان بیش از 450 هزار و 643 میلیارد ریال از محل سپرده های اعطا شده درآمد کسب کرده اند که درآمد از این محل، نسبت به سال گذشته با رقم 360 هزار و 479 میلیارد ریال رشدی افزون بر 25درصد داشته است.
 
اما بیگدلی در بین این دوازده بانک بورسی قید شده، بالاترین درآمد کسب شده را در به بانک ملت با رقم 86 هزار و 266میلیارد ریال رقم زده است و بعد از بانک ملت، بانک صادرات با رقم 55 هزار و 823میلیارد ریال و بانک پارسیان در سومین جایگاه 49هزار و 472میلیارد ریال قرار دارند و در جایگاه چهارم نیز بانک پاسارگاد با رقم 48 هزار و 540 میلیارد ریال و در نهایت در پنجمین جایگاه متعلق به بانک تجارت با رقم 39هزار و 655 میلیارد ریال است.
 
رتبه نخست جمع آوری سپرده در بین بانکها
 
بنابه گزارشهای مالی ۱۲ بانک بورسی، هزینه های بانکها در هفت ماهه نخست سال 97 رشد بالای 30 درصدی داشت. جمع سودهای پرداختی این 12 بانک بورسی افزون بر 459 هزار و 565 میلیارد ریال بوده که بالاترین رقم متعلق به بانک ملت 93هزار و 564 میلیاردریال بود. این رقم از سود پرداخت شده نشان از آن دارد که بیشترین سپرده را بانک ملت در هفت ماهه نخست سال جاری جمع آوری کردند .
 
بعد از بانک ملت، در رتبه بعدی بانک تجارت با سود پرداختی 92 هزار و 516 میلیارد ریال، بانک صادرات با عدد 83 هزار و 56 میلیارد ریال و بانک پارسیان با رقم 57 هزار و 841 میلیارد ریال قرار دارد.
 
کیفیت سوددهی و تاثیر بر قیمت سهام 
 
بانک ملت با کیفیت ترین سود و بهترین عملکرد را در بین ۱۲ بانک بورسی داشته و بر همین اساس ظرف سه ماه قیمت سهام این بانک از حدود ۹00 ریال به مبلغ 2700 ریال رسیده و سه برابر افزایش یافته است و در طول این دوره پر بیننده ترین نماد بورسی قلمداد شده است.
 
بالاترین رتبه در بین بانکهای خصوصی شده بورسی
 
برای بررسی بهتر این فضای بانکی، باید به یکی از نسبت هایی که برای شناخت عملیات بانکها و میزان توفیق آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد، توجه کرد و آن مساله نسبت درآمد به سود پرداختی یا به اصطلاح دیگر میزان درآمد کسب شده به هزینه انجام شده بانکهاست.
 
در بین بانک های خصوصی شده یعنی بانک ملت، بانک صادرات و تجارت و بر اساس این ارزیابی در بین ۱۲ بانک بورسی ، بانک ملت با نسبت 0,92درصد بهترین عملکرد را دارد بعد از آن بانک صادرات با نسبت 0,67 و بانک تجارت با نسبت 0,42 قرار دارد و هرچه از عدد یک کمتر باشد نشان از عدم کیفیت درآمد و سود بانک است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک ملت
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *