RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

عربستان میزان تولید نفت را کاهش می‌دهد

بازار نفت با مازاد عرضه مواجه شده است؟

۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۸/۲۱کد خبر: 264787
ایستانیوز:تنش تجاری امریکا و چین، افزایش نرخ بهره و ضعف ارزش پول ملی در کشورهای نوظهور باعث افزایش نگرانی‌ها درباره کاهش رشد اقتصادی جهان و تقاضای نفت شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، عربستان و روسیه از ترس کاهش عرضه نفت ایران آن‌قدر نفت تولید و عرضه کردند که حالا بازار جهانی نفت با مازاد عرضه بر تقاضا و افت قیمت‌ها مواجه شده است. سی ان بی سی گزارشی درباره کاهش قیمت نفت و افزایش عرضه طلای سیاه منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، به نظر می‌رسد بازار نفت در سال آینده با مازاد عرضه روبه‌رو شده است. یک کمیته متشکل از تولیدکنندگان نفت که شامل چند عضو اوپک و سایر صادرکنندگان نفت می‌شود، گفت: ممکن این کشورها مجبور شوند در دور تازه‌ای دست به کاهش تولید بزنند تا بازار نفت متعادل باقی بماند. این اقدام به دلیل افزایش عرضه و کاهش تقاضا که منجر به کاهش قیمت‌ها و کاهش نفت خام امریکا شده رخ‌داده است.
 
اوپک و گروهی از صادرکنندگان نفت ازجمله روسیه، در ژانویه 2017 تصمیم گرفتند میزان تولید نفت را کاهش دهند. چراکه آن زمان افزایش عرضه باعث شده بود قیمت هر بشکه نفت از 100 دلار به زیر 30 دلار برسد. در ماه ژوئن این گروه تصمیم گرفتند که برخی از اعضا میزان تولید خود را به میزان قبل از کاهش قیمت‌ها برگردانند. به‌این‌ترتیب قیمت نفت رکود قیمتی 3 سال و نیم گذشته خود را شکست.
 
از آن زمان تابه‌حال، سه تولیدکننده برتر نفت جهان –امریکا، روسیه و عربستان سعودی- رکوردهای تازه‌ای در تولید نفت ثبت کردند. در همین حال، تنش تجاری امریکا و چین، افزایش نرخ بهره و ضعف ارزش پول ملی در کشورهای نوظهور باعث افزایش نگرانی‌ها درباره کاهش رشد اقتصادی جهان و تقاضای نفت شد.
 
ماه گذشته کمیته ویژه نظارت بر اجرای توافق سهمیه تولید متحدان نفتی اعلام کرد: شاید این گروه مجبور شود میزان تولید نفت را دوباره کاهش دهد. به گفته این کمیته وضعیت فعلی نیاز به استراتژی جدیدتری برای تعادل بازار دارد.
 
این کمیته عرضه فعلی نفت و اصول تقاضا را بررسی می‌کند و می‌گوید چشم‌انداز سال 2019 نشان می‌دهد که میزان رشد عرضه بیشتر از نیاز جهانی است. این کمیته همچنین گفت: کاهش چشم‌انداز رشد جهانی علاوه بر عدم قطعیت می‌تواند پیامدهای جهانی برای تقاضای نفت در سال 2019 داشته باشد و این موضوع می‌تواند منجر به افزایش شکاف عرضه و تقاضا شود.
 
خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان روز یکشنبه گفت: عربستان سعودی، بزرگ‌ترین تولید نفت اوپک و بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان قصد دارد در ماه دسامبر میزان محموله‌های نفتی را 500 هزار بشکه در روز کاهش دهد. الفلیح به سی ان بی سی گفت: ماه گذشته بازار بیش‌ازپیش واکنش نشان داد.
 
الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هم گفت که انتظار نداشت بازار نفت در سال 2019 با مازاد عرضه روبه‌رو شود. روسیه دومین تولیدکننده نفت جهان بعد از ایالات‌متحده است و به همراه عربستان سعودی نقش قابل‌توجهی در میان متحدان نفتی ایفا می‌کند.
 
تحریم‌های امریکا علیه ایران در ماه جاری به اجرا درمی‌آید. اما معافیت نفتی هشت کشور از تحریم‌های امریکا باعث شد تا ترس ناشی از کمبود عرضه نفت کاهش یابد. معاملات آتی نفت طی 5 هفته گذشته با کاهش مواجه شده است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *